TÜSİAD Bu Gençlikte İŞ Var! Yarışması'nın iletişim süreçlerine dahil olduğumuz günden itibaren, projenin Marjinal ekibine ayrı bir hava kattığı doğrudur : Havamızı ayakları yere basan bir başarıya dönüştürmek ise vazgeçemeyeceğimiz bir varış noktasıydı.
TÜSİAD'ın ilkini 2011 yılında 2 üniversitede pilot proje olarak düzenlemeye başladığı Bu Gençlikte İŞ Var! Yarışması, isminden de anlaşılacağı üzere gençlere yönelik bir proje. 2015-2016 döneminin önemi ise henüz ilk toplantıda ortaklaşa koyduğumuz en az 1.000 başvuru hedefiydi. Geçtiğimiz yıllarda başvuru ve katılımcı sayısı yükselen bir ivmeye sahip olsa da, bu yılki hedefimiz iş fikri, ekipler ve başvuru alınan iller bazında, son başvuru sayılarının tam 3 katını işaret ediyordu.
Çok iyi analiz etmeyi, bolca alternatif planlamayı, sık sık sağlama yapmayı ve sayısız toplantı düzenleyerek dolu dolu raporlar, tatmin edici içerikler üretmeyi gerektiren bu yola, geçtiğimiz yılın kavurucu bir yaz gününde çıktık. Ve bu yılın parçalı bulutlu bir bahar gününde, TÜSİAD Bu Gençlikte İŞ Var Yarışması'nın Ödül Töreni'ni düzenlediğimiz 5 Mayıs 2016'da, son sayıların 4 katını tutturarak ipi göğüsledik. Hedefleri aşmanın, sevincin yanına gurur eklemenin, iş fikirleri ve geleceğe bakışları ile üniversite öğrencilerinin coşkularını paylaşmanın bu satırlara sığacak bir tarifini yapmak mümkün değil.
Marjinal Porter Novelli proje ekibi olarak size ancak şunları tarif edebiliriz;
Projenin 2015-2016 dönemi için, Murat Özyeğin liderliğindeki TÜSİAD Girişimcilik Yuvarlak Masası ve TÜSİAD Proje Ekibi ile omuz omuza çalıştık. Bu Gençlikte İŞ Var'ın yeni marka yüzünü tasarladık, duyuruda kullanılacak materyallerden üst düzey davetlilere gidecek mektuplara dek pek çok görsel tasarım ve içerik hazırladık. Bir yandan eş zamanlı basın iletişimini sürdürürken, öte yandan girişimcilik ekosisteminin oyuncularından, başvurularını beklediğimiz öğrencilere dek binlerce kişiye ulaşacak kanallar açtık, mesajlar kurguladık. Proje rehberlerinden sponsorlara, TÜSİAD Bu Gençlikte İŞ Var Yarışması'na dair çeşit çeşit broşürü ve sunumu, hayal ettik, yazdık, çizdik, tasarladık, gerçekleştirdik…
Bu süreçte, projenin Twitter hesabını devraldığımızda 747 olan takipçi sayısı 4.041'e; 6.396 olan Facebook sayfasındaki fan sayısı ise 9.213'e yükseldi. TÜSİAD'ın çeşitli illerde düzenlediği Gençlik Çalıştaylarına katılan Marjinal PN ekibi olarak, gerçek zamanlı sosyal medya yönetimi ile proje hesaplarından duyurulara hız kazandırdık.
2016-05-06