Bankaların ortak platformu ve ödeme sistemleri alanında Türkiye'nin inovasyon merkezi Bankalararası Kart Merkezi (BKM) tarafından geliştirilen kartlı ödeme yöntemi ve markası TROY, 2017 yılını değerlendirdi ve geleceğe dair hedeflerini paylaştı.
Yolculuğun başında olmamıza rağmen çok mesafe aldık
TROY'u dünyanın örnek aldığı Türk bankalarının desteğiyle hayata geçirdiklerini hatırlatan BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko, “Türkiye'nin bu yeni markası, henüz yolculuğunun başlarında olmasına rağmen çok mesafe aldı. Türkiye'nin TROY'u çok sevdiğini söyleyebiliriz” dedi ve ekledi “Halihazırda Türkiye kartlı ödemeler pazarının %100'ünü temsil eden 28 üyemiz var. Üyelerimizden 18'i banka kartı, ön ödemeli kart ve kredi kartı sunuyor. 2018'de 7 milyon, 2022'deyse 40 milyon karta ulaşmak istiyoruz”.
TROY'un rotası inovasyon, ilk durak cep telefonundan ödeme
Kurdukları TROY İnovasyon Merkezi'nde sürdürülebilir yenilik anlayışını benimsediklerini söyleyen BKM Kartlı Ödeme Sistemlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cenk Temiz, “TROY, bir inovasyon ürünü olarak kendi rotasını da inovasyona yöneltmiş durumda. Dijital dönüşüm ve nakitsiz toplum alanında yeniliklere imza atmak için bu merkezi kurduk. Mevcut süreçlerin dijitalleşmesi, yenilikçi iş modellerinin yaratılması ve katma değerli yeni hizmetler için gece gündüz çalışıyoruz” diye konuştu. TROY'un odaklandığı konuların başında mobil temassız ödeme teknolojisinin yer aldığı açıklanırken, devreye alınan bu teknoloji sayesinde cep telefonu aracılığıyla temassız, hızlı ve güvenli ödeme imkânı sunulacağı belirtildi.
2017-06-27