marjinalsosyal.com
Ve ilk etkinliğimiz: 'Sosyal Etki için Sosyal Medya'
1993 yılından bu yana, Marjinal Porter Novelli olarak, toplumsal yaşamı pozitif yönde dönüştürecek sivil hareketlerin yanı sıra birey ve toplum yaşamına fayda üretecek Sivil Toplum girişimlerinin de iletişim ihtiyacını biliyor ve pek çok Sivil Toplum Kuruluşunu destekliyoruz.
Uzun lafın kısası, hepimizin içini acıtan pek çok konuya "gönüllü" müdahaleyi Marjinal kültürünün bir parçası olarak uzun süredir yaşıyor, temas ettiğimiz herkesin de bunun bir parçası olması için çabalıyoruz.
Diğer yandan toplumsal sorunlarla tıkanan toplumsal yaşam içinde, özel sektörün çözümden yana faaliyetlerini düzenlemesine rehberlik eden "Kurumsal Sosyal Sorumluluk" disiplini bizim için profesyonel bir iş olanı olarak büyük önem taşıyor. "İletişim" kavramının "Kurumsal Sosyal Sorumluluk" işinin temel amacı değil, en önemli bileşeni olduğunu savunuyoruz
İşte MarjinalSosyal'i, 2016 yılının Ocak ayında, iletişim uzmanlığımızla kurumsal sosyal sorumluluk uzmanlığını bir araya getirerek, böyle kurduk…
Kurumsal Sosyal Sorumluluk disiplininde nitelikli hizmetler üretmeye kararlıyız. Ve bu kararlılığımızdan aldığımız güçle, MarjinalSosyal çatısı altında Türkiye'ye özgü geliştirdiğimiz iş modellerimizi hayata geçiriyoruz.
Evrensel ilke ve değerleri temel alan, Türkiye'de iş dünyasının özgün dinamiklerine uyumlu, kamuoyu ihtiyaç ve beklentilerini iyi okuyan, Kurumsal Sosyal Sorumluluk proje ve uygulamalarının yatırım olarak konumlandırılmasını savunan MarjinalSosyal için Sivil Toplum, olmazsa olmaz ilk iş ortağımız.
Bu nedenle Marjinal Porter Novelli olarak, yeni girişimimiz MarjinalSosyal'in lansmanını 3 Mayıs 2016 günü, 'Sosyal Etki için Sosyal Medya' Etkinliği ile gerçekleştirdik.
Ve böylelikle ilk etkinliğimiz, gücü tartışılmaz olan sosyal medyayı odağına alan ve alanında ilk akla gelen marka, Facebook ile bir arada gerçekleşti.
Sivil Toplum Kuruluşlarına yönelik düzenlediğimiz bu lansmanda, bu alanın temsilcilerine üç faydadan söz ettik:
1. "Önceliğimiz Sosyal Etki"
Sivil Toplum pratiğinin oldukça geliştiği son 10 yılda, faaliyetlerin toplum üzerinde yarattığı çok boyutlu, çok yönlü etkilerin analiz edilmesi gereği doğdu.
Beklenen pozitif etkinin yaratılıp yaratılmadığı, beklenmeyen negatif etkiler, dolaylı pozitif ve negatif etkilerle karşılaştıkça sosyal etki ölçümü öncelikli bir ihtiyaç haline geldi.
Sosyal Etki Ölçümlenmesinde Sivil Toplum'a rehberlik etmek üzere kurulan Koç Üniversitesi Sosyal Etki Forumu (KUSİF) da etkinliğimize katılarak sosyal etki kavramı, anlayış ve uygulamalarla ilgili bilgileri paylaştı. Sivil Toplum için bilgi üreten, pratikleri yaygınlaştırmak için çeşitli etkinlikler düzenleyen KUSİF, lansman etkinliğimize tüm STK'ları davet etti.
2. MarjinalSosyal ve STK Danışma Merkezi
MarjinalSosyal bünyesinde kurduğumuz Sivil Toplum Danışma Merkezi, sivil toplum ve özel sektör işbirliğini, "değerlerde ortaklık" ilkesi ile modelleyecek. Açtığımız bu kapı, sürdürülebilir iş ortaklıkları kuran özel sektör ve sivil toplumun uzun süre, kol kola yürüyeceği bir yola açılıyor.
Sivil Toplum Danışma Merkezi bu yolda bir yandan Sivil Toplum Kuruluşlarının faaliyetlerini ve kaynak ihtiyacını projelendirirken, diğer yandan özel sektörü stratejik iş ortağı pozisyonuna taşıyacak bilgiyi üretecek.
MarjinalSosyal'in Kurumsal Sosyal Sorumluluk iş disiplinine kazandıracağı yeni perspektifin de paylaşıldığı lansmanımızda aynı zamanda 26 Mayıs ve ' Haziran tarihlerinde düzenleyeceğimiz STK Günleri duyurusunu da yaptık.
3. Sosyal Etki için Facebook
Sosyal medya denince akla ilk gelen, dünyanın en büyük sosyal paylaşım ağı olan Facebook merkez ofisi, Sivil Toplum Kuruluşlarına yönelik hazırladığı özel eğitimi tüm dünyada zaten uyguluyor. MarjinalSosyal olarak ilk etkinliğimizde bir ilke daha imza atarak, 3 Mayıs 2016 tarihinde Koç Pera'da Facebook Sivil Toplum Eğitiminin Türkiye uygulamasını da gerçekleştirdik.
Sosyal medyanın tartışmasız gücü ve etkisine, Sivil Toplum faaliyetleri için üreteceği değere nasıl erişileceğinin yolları, Sivil Toplum Kuruluşlarının Facebook kullanımlarını geliştirecek bilgi ve deneyimlerle tüm katılımcılara anlatıldı.
Türkiye'de oldukça yoğun olarak kullanılan Facebook'ta etkin olabilmek için başarılı örneklerden yola çıkılarak hazırlanan yöntem ve adımların aktarıldığı eğitimde Sivil Toplum için üretilecek artı değerlerle ilgili Sivil Toplum temsilcilerinin beklenti ve isteklerini de dinledik.
Tüm bunların yanı sıra MarjinalSosyal olarak STK'lara yönelik düzenleyeceğimiz anket ile ihtiyaç ve beklentileri alarak hazırlayacağımız potansiyel fırsat alanları analizini Facebook'a iletme görevi de üstlendik.
Ve biz yola çıkarken MarjinalSosyal'in imza atacağı projelerle, daha büyük bir sosyal etki yaratmayı hayal ediyoruz.
MarjinalSosyal lansmanına katılan, o gün bizlerle olan, Sosyal Etki için Sosyal Medya Etkinliği'ni dinleyen herkes, artık bu hayalimizin bir parçası oldu.
MarjinalSosyal'in hayallerine adım adım yaklaştığımız süreçte, sosyal atılımımızın uzun soluklu bu yolculuğunda, bizi izlemeye devam edin!
Takip edin, paylaşın, hayalimiz gerçek olduğunda coşkumuzu ve gururumuzu siz de bizimle beraber yaşayın:
https://www.facebook.com/MarjinalSosyal/
https://twitter.com/MarjinalSosyal
2016-05-04