Vispera perakende sektöründe en büyük görüntü tanıma teknoloji sağlayıcısı olmak için adımlar atıyor
30'dan fazla ülkede hizmet veren Türk teknoloji şirketi Vispera, yatırım turuyla başladığı 2022'de perakende alanlarında kullanılabilecek görüntü tanıma teknolojilerinde dünyanın en büyük sağlayıcısı olmak için çalışmalarına devam ediyor. Mart ayında İngiltere ofisini açan Vispera'nın yeni hedefleri arasında Amerika ve Avrupa'da büyümek ve global partner ağını genişletmek yer alıyor.
Yapay görme ve makine öğrenmesi alanında geliştirdiği teknolojileri 30'dan fazla ülkede hızlı tüketim ve perakende sektörlerine çözüm olarak sunan Vispera, ABD ve Avrupa'da büyüme hedefinde emin adımlarla ilerliyor. 2022'nin Ocak aylarında yeni bir yatırım turunu tamamladıklarını açıklayan Vispera, ABD'de kurduğu Vispera Corp.'un ardından İngiltere ofisiyle müşteri portföyünü ve Avrupa, MEA ve CIS bölgelerindeki iş ortağı yelpazesini genişletmek için çalışıyor.
Perakende sektörüne yönelik görüntü tanıma (IR) alanında dünyanın en büyük teknoloji sağlayıcısı olmayı hedefleyen Vispera, ilerleyen dönemlerde bir yandan satış ve müşteri destek ekiplerini büyüterek sunduğu kaliteli hizmeti sürdürmek, bir yandan da Ar-Ge ve yazılım geliştirme ekiplerini genişleterek inovatif ürünler geliştirmeye devam etmek gibi adımlar atmayı planlıyor.
Aytül Erçil: Türkiye'nin yüksek teknolojili ilk unicorn'u olma hedefimiz doğrultusunda hızla ilerliyoruz.
Konuyla ilgili değerlendirmesinde 2022'ye başarılarla başladığını ve ilerleyen aylarda da bu şekilde devam ettirdiklerini belirten Vispera Eş CEO'su Aytül Erçil, “2022, ilk günlerinden itibaren Vispera için çok aktif bir yıl oluyor. Capgemini, Zebra ve Shelvz gibi öncü firmalarla işbirliklerimizi ileriye taşıyoruz. HP ile birlikte Retail Technology Show'a ve Eurocis'e, Zebra ile birlikte de Reflexions etkinliğine katıldık. İlerleyen aylarda da etkinliklere güçlü iş ortaklarıyla katılmaya devam edeceğiz. Bu noktada ülkemizde de Turquality programı gibi sektör adına önemli olan gelişmeler de bizi mutlu ediyor. Daha önce büyük şirketlerin yurtdışına açılması için başlatılan Turquality programının KOBİ'ler için de genişletilmesinin globalleşme yolculuğumuzda önemli bir destek olacağını düşünüyoruz. Başarılarımızdan aldığımız güç ile dünyanın perakende alanındaki en büyük IR teknoloji sağlayıcısı olmak için bu tür destekleri de etkin bir şekilde kullanarak, Türkiye'nin yüksek teknolojili ilk unicorn'u olma hedefimiz doğrultusunda hızla ilerliyoruz.” diyor.
Ceyhun Burak Akgül: 30 milyar dolarlık bir pazara hitap ediyoruz ve yeni teknolojilerle bu büyüklüğü 100 milyar dolara çıkartabiliriz.
Vispera Eş CEO'su Ceyhun Burak Akgül de konuyla ilgili şunları söyledi: “Müşterilerin rafta olması gereken ürünü bulamadığı için oluşan ekonomik kayıplar, dünya çapında yaklaşık 2 trilyon dolar seviyesinde. Bu kadar önemli bir kaybı engelleyecek çözüm geliştiren firmalar, kendisini çok büyük bir pazarda bulabiliyor. Dünya çapında bir teknoloji şirketi olma vizyonuyla kurduğumuz Vispera olarak mevcut ürünlerimizle parçası olduğumuz potansiyel pazarın büyüklüğünü 30 milyar dolar olarak hesaplıyoruz ve gelecekte görsel tanıma teknolojisinin yeni uygulamalarıyla hedefleyebileceğimiz pazarın 100 milyar doların üzerinde bir büyüklükte olacağını öngörüyoruz. Bu yüzden çözümlerimizi ileriye taşıyan Ar-Ge çalışmalarımızı sürdürüyoruz ve Türkiye'de en fazla Ar-Ge harcaması yapan 250 şirket arasında yer alıyoruz.”
Vispera hakkında:
Vispera, perakende sektöründe mağaza içi uygulama, izleme ve denetim süreçlerinin mükemmelleştirilmesi hedefiyle kurulmuş bir teknoloji firması. Kendi geliştirdiği görüntü işleme/makine öğrenmesi teknolojisi sayesinde Vispera, sektörde hali hazırda kullanılan insana dayalı ve hataya açık geleneksel yöntemlerden çok daha hızlı, güvenilir ve maliyet avantajlı perakende uygulama ve denetim çözümleri sunuyor.
Vispera, Prof. Dr. Aytül Erçil ve Dr. Ceyhun Burak Akgül tarafından 2014 yılında %100 Türk sermayesi ile kuruldu. Firma, geliştirdiği Vispera Görüntü Tanıma Servisi sayesinde mağazada çekilen raf fotoğraflarından hareketle, raftaki ürünleri pozisyonları ve adetleriyle birlikte tanıyor. Bu sayede raftaki ürün bulunurluğu, önyüz sayısı, rakiplere göre raf payı ve planogram uyumunu kontrol ederek SKU düzeyinde detaylı ve aksiyona dönüştürülebilir raporlar üretiyor. Söz konusu hizmet; insan gözünün ayırt edebildiği her ürünü, %96'nın üzerinde kesinlik ile tanıyor. Vispera, manuel uygulamaların 1 aya ulaşabilen raporlama sürelerine karşın çok daha hızlı, dolayısıyla uygulanabilir ve çok daha ekonomik çözümler sunuyor.