Türkiye'deki KOBİ'ler, Amazon üzerinden dakikada 60 ürün satıyor
2023 yılında Amazon'da satış yapan Türkiye'deki KOBİ sayısı bir önceki yıla göre yüzde 10'dan fazla artışla 50 binin üzerine çıkarken, sattıkları ürün sayısı yüzde 35'ten fazla artarak 30 milyonu aştı. Türkiye'deki KOBİ'lerin Amazon üzerinden yaptıkları ihracat ise 2023 yılında 21 milyar TL'ye ulaştı. KOBİ'lerin en fazla ihracat yaptığı ülke ABD, kategori ise ev ürünleri oldu.
İSTANBUL – 31.08.2024 – Amazon, yıllardır faaliyet gösterdiği ülkelerde KOBİ'lerin işlerini büyütmelerine destek vererek yerel kalkınmayı da sağlıyor. KOBİ'lerin işlerini daha da büyütmelerine yardımcı olmak için Türkiye'deki ilk lojistik merkezini 2022 yılında yaklaşık 100 milyon dolar yatırım ile İstanbul'un Tuzla ilçesinde açan Amazon'un sağladığı ekonomik etki verilere de yansıyor. Amazon'un işlerini büyütmelerine katkı sağladığı KOBİ sayısı her geçen gün artıyor.
2023 yılında Amazon'da satış yapan Türkiye'deki KOBİ sayısı bir önceki yıla göre yüzde 10'dan fazla artışla 50 binin üzerine çıkarken, sattıkları ürün sayısı yüzde 35'ten fazla artarak 30 milyonu aştı. Bu da Türkiye'deki KOBİ'lerin Amazon üzerinden dakikada 60 ürün sattığı anlamına geliyor.
2023 yılında Amazon üzerinden ihracat yapan KOBİ'lerin sayısı da 2022 yılına kıyasla yüzde 65'ten fazla artışla 35 binin üzerine çıktı. Amazon üzerinden yapılan ihracat miktarı ise 2023 yılında 21 milyar TL'ye ulaştı.
KOBİ'ler en çok ABD'ye ihracat yapıyor
KOBİ'lerin Amazon aracılığıyla en çok ihracat yaptıkları ilk beş ülke ise sırasıyla ABD, Kanada, Meksika, Birleşik Krallık ve Almanya oldu. Amazon aracılığıyla yurt dışına ihraç edilen ürünlerde oldukça geniş çeşitlilik olmasına rağmen en fazla ev, güzellik, spor ve mutfak kategorisindeki ürünler ön plana çıkıyor.
50 binin üzerinde yeni iş fırsatı yaratıldı
Amazon'da satış yapan Türkiye'deki KOBİ'ler, yeni istihdam olanakları da yaratıyor. 2023 yılında Amazon'da yer alan Türkiye'deki KOBİ'ler, işlerini desteklemek için 50 binin üzerinde kişiye istihdam sağladı.
Türkiye'de 15 binin üzerinde KOBİ, tüm iş yükünü Amazon'a bırakıyor
2023 yılında Amazon Lojistik hizmetini kullanan Türkiye'deki KOBİ sayısı 15 binin üzerine çıktı. Amazon Lojistik hizmetiyle KOBİ'ler, ürünlerini Amazon'un anlaşmalı lojistik merkezlerinde depolarken ürünleri hazırlama ve gönderme süreçlerini Amazon yönetiyor ve bu siparişler için faaliyet gösterdikleri pazarların yerel dillerinde müşteri hizmeti sağlıyor.
KOBİ'lere işlerini büyütmeleri için destekler
Amazon Türkiye, bünyesinde satış yapan KOBİ'lerin işlerini büyütebilmeleri için onlara pek çok fırsat sunuyor:
- Amazon Lojistik (FBA): Amazon Lojistik hizmetiyle Amazon Türkiye bünyesinde satış yapan KOBİ'ler ürünlerini anlaşmalı lojistik merkezlerinde depoluyor. Amazon, hazırlama, paketleme, hızlı teslimat ile gönderme süreçlerini onların adına yönetiyor ve bu siparişler için 7/24 müşteri hizmeti sağlıyor. Böylece kısıtlı kaynaklarla çalışan KOBİ'lerin işlerini büyütmelerini ve daha fazla müşteriye ulaşmalarını kolaylaştırıyor.
- Prime etiketi: Amazon Türkiye satış ortaklarının Amazon Lojistik aracılığıyla sattığı uygun ürünler Amazon Prime hizmetinden faydalanıyor ve ürünleri Amazon.com.tr ve Amazon mobil uygulamasında daha görünür ve keşfedilebilir hale geliyor. Amazon Lojistik'ten faydalanan satış ortakları, Prime etiketi kazanan ürünleriyle müşterilere bedava ve hızlı teslimat ile ulaşma imkânı da yakalıyor.
- Amazon Marka Kaydı: Ücretsiz olarak sunulan bu hizmet ile Amazon, tescilli bir ticari markası olan KOBİ'lerin fikri mülkiyetin korunmasına yardımcı oluyor.
- Fikri Mülkiyet Hızlandırıcı (IP Accelerator): Amazon Türkiye'nin “IP Accelerator (Fikri Mülkiyet Hızlandırıcı)” programı, küçük ve orta ölçekli işletmeleri Türkiye'deki güvenilir fikri mülkiyet uzmanlarından oluşan bir ağla bir araya getiriyor ve KOBİ'lerin uzmanların sunduğu hizmetlere indirimli ücretler ile erişebilmelerini sağlıyor. Programa katılan işletmeler, ticari marka tescilleri düzenlenmeden önce Amazon'un marka koruma araçlarına da erişebiliyor.
Amazon Hakkında
Amazon, dört ana prensibi takip eder: müşteri odaklılık, keşfetmek için tutku, operasyonel mükemmeliyetten ödün vermemek ve uzun vadeli düşünmek. Amazon, dünyanın en müşteri odaklı şirketi ve dünyanın en iyi işvereni olmayı hedefler. Amazon, Türkiye'deki operasyonlarına, Eylül 2018'de Amazon.com.tr'nin açılışıyla başladı. Amazon Prime, Eylül 2020'de Amazon'un alışveriş ve eğlencede en iyilerini Prime üyeleriyle buluşturmak için Türkiye'de hizmete sunuldu. Amazon, Türkiye'deki ilk lojistik merkezini yaklaşık 100 milyon dolar yatırım ile İstanbul'da açarak Türk KOBİ'lerin tüm dünyadaki yüz milyonlarca müşteriye ulaşmasına destek sağlıyor.
Bilgi için:
Ceren Moral Aru
0533 921 43 53