Turist yoğunluğu, otel yönetim sistemlerinde yenilikleri zorunlu kılıyor
2024 yılının ilk altı ayında ülkemizi ziyaret eden turist sayısı bir önceki yıla kıyasla yaklaşık yüzde 14'lük bir artış gösteriyor.
Artan turist sayısının otel yönetim sistemlerinin ve diğer hizmetlerin daha da önem kazanmasına neden olduğunu söyleyen Protel CFO'su İlkiz Özcan, yenilikçi teknolojileri sayesinde müşteri deneyimini iyileştirirken, operasyonel verimliliği artırdıklarını ve Türkiye'nin turizm sektöründeki liderliğine katkı sağladıklarını belirtiyor.
Türkiye turizm sektörü, 2024 yılının ilk yarısında elde ettiği istatistiklerle küresel turizm arenasında dikkat çekmeye devam ediyor. Cultural Tourism Market 2024-2028 verilerine göre, küresel kültür turizmi pazarının 2023-2028 döneminde 6,67 milyar dolar büyüyerek yüzde 18'lik bir yıllık bileşik büyüme oranı (CAGR) ile hız kazanması beklenirken, Türkiye bu büyümede önemli bir role sahip.
Ülkemizin zengin kültürel mirası ve Akdeniz iklimi, 2024 yılının ilk altı ayında ülkemizi ziyaret eden turist sayısında yüzde 14'lük bir artışa yol açtı. TÜROB tarafından sağlanan verilere göre, toplam ziyaretçi sayısı 26.136.764'e ulaşırken, ülkemizi ziyaret eden yabancı turist sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11'lik artış göstererek 21.644.659 kişiye ulaştı.
“Türkiye'nin turizm sektöründeki liderliğini pekiştiriyoruz”
Bu artış, Turkey Tourism Market Overview'un Türkiye'nin turizm pazarında 2023'ten 2027'ye kadar yüzde 12 tahmini CAGR ile güçlü bir büyüme yaşayacağına dair beklentilerini de pekiştiriyor. Konuyla ilgili görüşlerini belirten Protel CFO'su İlkiz Özcan, şunları dile getiriyor: “Turizmin hızlı büyümesi, otel yönetimi ve misafir memnuniyeti gibi konuları daha fazla ön plana çıkardı. Protel olarak, bu artan talebi karşılamak ve otel işletmelerini desteklemek için modern, yenilikçi ve entegre çözümler sunuyoruz. Protel'in sunduğu sistemler, otel işletmecilerinin daha hızlı ve etkin bir şekilde çalışmalarını sağlayarak, turizm sektöründeki büyümeyi destekleyici bir role sahip. Yenilikçi teknolojilerimiz sayesinde, müşteri deneyimini iyileştirirken, operasyonel verimliliği artırıyor ve Türkiye'nin turizm sektöründeki liderliğini pekiştiriyoruz.”
Protel'in otel yönetim sistemleri büyüyen pazar taleplerine yenilikçi çözümler getiriyor
PMS Mobile, otel personeli ve yöneticilerine mobil cihazlar üzerinden sisteme erişim imkanı sunuyor. Bu sayede otel operasyonları daha verimli hale geliyor, misafirlerle ilgili notlar ve mesajlar anında görüntülenebiliyor. Restoran işlemlerinin oda hesaplarına doğrudan eklenmesi misafir memnuniyetini artırıyor ve otelin genel hizmet kalitesini yükseltiyor.
OPERA Cloud, modern otel işletmelerinin dinamik ihtiyaçlarına cevap vermek üzere Oracle Hospitality tarafından geliştirilmiş bir bulut tabanlı çözüm. Bu sistem sayesinde işletmeler, otel operasyonlarını herhangi bir yerden yönetebiliyor, müşteri tercihlerini, oda envanterini ve fiyatları kolayca kontrol edebiliyorlar.
OPERA On-Prem, otel operasyonlarını yerinde ve etkin bir şekilde yönetmek isteyen işletmeler için ideal çözümler sunuyor. Rezervasyonlardan oda yönetimine, fiyatlandırmadan müşteri ilişkileri yönetimine kadar geniş bir yelpazede hizmet sunan bu program, güvenlik ve veri koruma konusunda da yüksek standartlar sunuyor.
İlgili Kişi
Sezin Bulum
Marjinal Porter Novelli
0537 465 82 25
sezinb@marjinal.com.tr
Beril Tuncay
Marjinal Porter Novelli
0532 054 55 38
berilt@marjinal.com.tr
Protel hakkında
Protel, 1989 yılından bu yana restoran, kafe, otel, bar, pastane ve plaj işletmeleri için teknolojik çözümler sunan bir sektör lideridir. Fintech alanından konuk ağırlama teknolojilerine kadar geniş bir ürün yelpazesine sahip olan Protel, tüm müşterilerine son teknoloji, kaliteli ve sürdürülebilir çözümler sunmayı hedefler. 4000'den fazla işletmeye teknoloji merkezli yönetim ve operasyon çözümleri sunarak, yiyecek-içecek ve konaklama sektörlerine değer katar. İş ortaklarının hayatını kolaylaştırmak ve verimliliğini artırmak için sunduğu teknolojik çözümlerle aynı zamanda sektör standartlarını da yükseltir. Müşterilerinin operasyonel süreçlerinde aksaklık yaşamamalarını önemser ve onlara kesintisiz bir hizmet sunabilmeleri için 7 gün 24 saat destek hizmeti sağlar. Protel, değişen ve gelişen dünyaya uyum sağlayarak müşterilerine en iyi hizmeti sunmayı sürdürür.