Timberland 2030 vizyonunu duyurdu: Doğadan aldığından daha fazlasını geri vermek ve net pozitif ürünlerle “sıfır atık” hedefine ulaşmak
İlhamını doğadan alan Timberland, önümüzdeki dönem inovasyon önceliklerini Rejeneratif Tarım ve Döngüsel Tasarım olarak belirledi. Döngüsel tasarımla “sıfır atık” hedefine ulaşmayı planlayan marka koleksiyonlarında kullanacağı tüm materyallerini rejeneratif tarımdan tedarik ederek, çevreye karşı sorumluluğunda net sıfır etkinin de ötesine geçerek “net pozitif etki”ye ulaşacağına inanıyor.
İçinde bulunduğu moda endüstrisinin üretim ve tüketim rutinleriyle sebep olduğu çevresel etkileri azaltmak adına önemli bir adım atan Timberland 2030'a kadar ürünlerinin çevreye olan etkilerini “net pozitife çevirme"- yani doğadan aldığından daha fazlasını geri vermeyi – hedeflediğini duyurdu.
Bu söylemle Timberland, outdoor mirasını ve yıllardır devam eden doğayı koruma taahhüdünü daha da ileri taşıyor. Doğadan ilham alarak rejeneratif tarım ve döngüsel tasarım bakış açısıyla inovasyona öncülük ediyor. Timberland yeni duyurduğu net pozitif vizyonuna doğru ilerlerken, 2030'a kadar gerçekleştireceği 2 ana hedefi açıkladı:
- Ürünlerinin %100'ünün döngüsel tasarım sürecine göre oluşturulması
- Doğal malzemelerin %100'ünün rejeneratif tarım yöntemleriyle elde edilmesi
“Çevresel sorunlar ve çoraklıkla karşı karşıyayız. Bir moda markası olarak bu sorun bizi de ilgilendiriyor. Timberland on yıllardır çevreye etkisini en aza indirmek için çalışmalar yürütüyor. Fakat daha fazlasını yapmanın vakti geldi” diye konuşan Timberland Sürdürülebilirlik Direktörü Collen Vien ekliyor: “Üretim sürecinde ortaya çıkardığı karbondan daha fazlasını toprağa geri verebilen bir çift bot hayal edin... Doğanın öncülüğünde, durumu doğanın lehine çevirmek için döngüsel tasarımları ve rejeneratif tarımı tercih ederek net pozitif etki oluşturabiliriz. Biz sürdürülebilirlik vizyonumuzun ötesine geçerek doğanın gelişimine katkı sunmak istiyoruz. Çıktığımız yeni yolculuk ve 2030 hedeflerimiz bizi heyecanlandırıyor. Umuyoruz ki içinde bulunduğumuz sektöre hem birlikte çalışmak hem de bu gidişatı iyiye doğru değiştirmek için ilham veririz.”
Timberland, 2030'e kadar ayakkabı, tekstil ve aksesuar koleksiyonlarının tamamında döngüsel tasarım anlayışına geçmeyi hedefliyor.
Doğada her şeyin kullanım ve yeniden kullanım alanları vardır. Hiçbir şey çöpe gitmez, çünkü bu sistem kapalı bir zincirdir. Timberland, 2030'e kadar bütün ürünlerinde– ayakkabı, tekstil ve aksesuar koleksiyonları – döngüsel tasarım anlayışını yansıtmayı hedefliyor.
İlk etapta Timberland, atık statüsündeki malzemeleri (plastik şişeleri, deri ve yün parçaları vb.) değerlendirdiği ürünler tasarlayacak. Koleksiyondaki ürünler işlevini yitirdikten sonra geri dönüştürülebilir olacak şekilde hazırlanacak. Tüketici nezdinde ürünlerin kullanım süreleri dolduktan sonra parçalara ayrılarak yeni ürünlerde hayat bulabilecek.
Rejeneratif tarım ve otlatma metodu çiftçilere ve arazi sahiplerine hayvanlarını doğal hareketleri çerçevesinde yönetme ve yetiştirme imkanı sunuyor. Bu metot, hem hayvanların dinlenerek beslenmesine hem de yeşil alanların gelişmesine olanak sağlıyor. Yeşil alanlar atmosferden aldıkları karbonu toprakta daha uzun süre muhafaza edebildiği için ortaya daha sağlıklı bir toprak yapısı ve hayvanlar açısından da daha kaliteli bir besin kaynağı çıkıyor. Bu uygulama biyolojik çeşitliliği de desteklediği gibi toprağın verimini arttırıyor ve kuraklık, sel gibi afetlere karşı dayanıklı hale getiriyor. Böylece de hem toprak hem de çiftçiler açısından “net pozitif etki” oluşuyor.
Rejeneratif deri ile üretilen ilk Timberland bot koleksiyonu bu sonbaharda satışa sunuluyor.
Hali hazırda Timberland ABD, Avusturalya ve Brezilya'da rejeneratif bir deri tedarik zinciri oluşturmak üzere çalışmalarını sürdürüyor. Yeşil bir dünyanın daha iyi bir dünya olduğu anlayışını sahiplenen Timberland, yakın zamanda rejeneratif tarım uygulama araştırmalarına kaynak sağlamak için dünyadaki yeşil alanları tekrar canlandırmaya ve çölleşmeyle mücadele etmeye odaklanan Savory Institute ile bir işbirliği yaptı. Bu paralelde, ABD'deki rejeneratif Thousand Hills Lifetime Grazed çiftliklerinden tedarik edilen deriler kullanılarak üretilen ilk Timberland bot koleksiyonu bu sonbahar satışa sunulacak.
2030 hedefleri: Derinin yanı sıra, rejeneratif kauçuk, pamuk, yün, ve şeker kamışı tedarik zincirleri oluşturmak
Timberland'in Sürdürülebilirlik Direktörü Collen Vien ekliyor: “Özünde, doğanın kendi dengesi vardır ve ekosistemler birbirileriyle mükemmel bir ahenk içerisinde çalışır. Çağdaş medeniyetler ise bu gerçeklik ile zıtlaşıyor . Ama tekrar tekrar gördüğümüz üzere, şans tanındığında doğanın kendisini yenileyici ve iyileştirici bir gücü var. İnsanlık olarak bizler bu sürecin elçileri olabiliriz. Timberland olarak 2030 vizyonumuz budur; karbonu ait olduğu toprağa geri ulaştırabilmek ve aldığımızdan daha fazlasını geri verebilmek.”
Timberland uzun yıllardır sorumlu inovasyon alanında liderlik ediyor.
- 2005'te Leather Working Group (LWG)‘in kurucu üyelerinden biri olarak, Timberland markası, bütün endüstrisi kapsamında en iyi çevresel uygulamaların dünya çapındaki fabrikaların tercih edilmesine etkili olmuştur. Timberland'ın, hali hazırda koleksiyonlarında kullandığı derilerin neredeyse tamamı sadece LWG'den Gümüş veya Altın sertifikalı fabrikalardan tedarik edilmektedir.
- 2007 yılında geri dönüştürülmüş PET içeren Earthkeepers® botunu tanıtarak, sorumlu tasarımda çıtayı yükseltti. 2010'a gelindiğinde marka bu başarısını döngüsel tasarımın ilk adımı olan geri dönüştürülebilir Earthkeepers 2.0 botunu piyasaya sunarak ileri taşıdı. 2020 sezonunda Timberland Earthkeepers platformunu eko-inovasyonun en yeni temsilcisi olarak tekrar tanıtılıyor.
- 2019 İlkbahar – Yaz sezonunda PET'lerin geri dönüştürülmesiyle oluşturulan RPET örme teknolojisine sahip, hafif taban ve nefes alabilen üst yüzeyiyle ReBOTL sneaker koleksiyonunu tanıttı. ReBOTL teknolojisi tüm koleksiyonlarda kullanılmaya başlandı.
- 2019 Eylül ayında Timberland 5 yılda 50 milyon ağaç dikme projesini yerine getirmek üzere ‘Doğa'nın Kahramanlara İhtiyacı Var' adını verdiği şimdiye kadarki en büyük küresel kampanyasını duyurdu.
Timberland'in daha iyi ürünler, daha güçlü topluluklar ve daha yeşil bir gezegen için yürüttüğü çalışmaları hakkında daha fazla bilgi için markanın sorumluluk sitesini ziyaret edebilirsiniz.
İlgili kişi:
Dilek Özcan
Marjinal Porter Novelli
0 (212) 219 29 71- 0 (533) 927 23 93
dileko@marjinal.com.tr
Timberland Hakkında:
Timberland 1973 yılında kurulmuştur. VF Corporation bünyesinde bulunan ve uluslararası merkezi İsviçre ve Hong Kong'da bulunan Timberland® küresel bir markadır. Zorlu hava koşulları için tasarlanan orijinal sarı botuyla tanınan marka günümüzde, stiline önem veren ve hareketli şehir hayatını benimseyen, outdoora ve outdoorda geçirdiği zamana değer veren bireylere hitap eden premium kalitede geniş ayakkabı, giysi ve aksesuar koleksiyonlarına sahiptir. Timberland® markasının merkezinde, daha yeşil bir geleceğin daha iyi bir gelecek olduğu inancı yer alır. Timberland ürünleri sorumlu üretim ve çevreyi koruma unsurlarını gözetir, çalıştıkları toplumları hareket geçirme, birlikte çalışma ve dönüştürme misyonlarını sahiplenir. Timberland ürünleri, lider zincir mağazalar ve perakende noktalarının yanı sıra Türkiye'de Vadistanbul, Capacity, Ankara Armada AVM ve Bursa Marka AVM'de bulunan mağazalarında da satılmaktadır. Timberland hakkında daha fazlasını öğrenmek için, www.timberland.com adresini ziyaret ediniz.