Teknoloji ve yaratıcılık, yemekte yeni standartları nasıl belirliyor?
Toshiba Global Commerce Solutions ve Incisiv işbirliğiyle hazırlanan “2024 Sektörün Durumu: Restoran İçi Yemek Hizmetinin Geleceği” raporu, restoran endüstrisinin gelişen dinamiklerini incelerken, rekabetçi pazarda bir adım önde olmak için takip edilmesi gereken trendleri ve çözümleri ortaya koyuyor. Rapor, işletmelerin yemek deneyimine sağlık, gastronomi ve unutulmaz anıları entegre etmek için sadece rahatlığın ötesine geçmeleri gerektiğini vurguluyor.
İnteraktif dijital menüler, restoran içi mobil uygulamalar ve artırılmış gerçeklik deneyimleri gibi teknolojiler, restoranların güncel kalmasını ve müşterilerin değişen ihtiyaç ve beklentilerini karşılamasını sağlamada hayati bir rol oynuyor.
Çalışmada öne çıkan önemli noktalar şunlar:
- Dijital teknoloji, grup yemeklerini basitleştiriyor: Grup yemekleri, keyifli yemek deneyimlerini geliştirmek ve lojistik engelleri ortadan kaldırmak için dijital teknolojiyle yeniden tasarlanıyor. Restoranların yalnızca yüzde 13'ü grup yemeklerini basitleştirmek için faturaları kolayca bölüştürme veya kolaylaştırılmış sipariş gibi dijital deneyimler sunuyor.
- Üçüncü taraf teslimat platformları hakim durumda fakat doğrudan ilişkiler az gelişmiş: Restoranların yüzde 77'si müşteri tabanlarını genişletmek için teslimat platformlarını kullanırken, şaşırtıcı derecede düşük bir oranla yüzde 8'lik bir kesim sadakat programlarını bu hizmetlerle başarılı bir şekilde entegre etmiş bulunuyor. Bu da restoranların tekrar gelen konuklarla daha derin bir düzeyde bağlantı kurmaları için önemli bir fırsat olduğu anlamına geliyor.
- Birleşik teknoloji ve hızlı servis yemek deneyimlerini üst düzeye taşıyor: Mutfaktan masaya kesintisiz bir akış sağlamak için restoranların yüzde 38'i operasyonları kolaylaştırmak amacıyla mağaza içi ve çevrimiçi siparişleri yönetebilen POS sistemleri uyguluyor.
- Operasyonel stratejideki yenilikler dijital ve geleneksel yemek taleplerini karşılamada kritik önem taşıyor: Restoranlar hem dijital siparişleri hem de restoran içinde yemek yiyenlerin ihtiyaçlarını karşılamaya çalışırken, yüzde 57'si birden fazla sipariş türünü yönetme kabiliyeti gösteriyor. Bununla birlikte, mağaza içi ve çevrimiçi siparişleri eşit şekilde destekleyen POS sistemlerinin entegrasyonu yüzde 38'de kalıyor ve sorunsuz operasyonel entegrasyonda sürekli inovasyon ihtiyacını vurguluyor.
- Hızlı prototip oluşturma ve yapay zeka kullanımı, altyapı zorluklarının ortasında inovasyon aciliyetini vurguluyor: Restoranların yüzde 79'u yeni yemek deneyimi prototiplerine öncelik vermesine rağmen, teknolojik altyapılarından duydukları memnuniyet sadece yüzde 22, yani oldukça düşük. Bu durum, sürekli inovasyon ve verimlilik iyileştirmelerini desteklemek için gelişmiş, uyarlanabilir teknoloji çözümlerine duyulan acil ihtiyacı vurguluyor.
2024 yılı, restoranların teknoloji altyapılarını elden geçirmeleri ve değişen tüketici beklentilerini karşılamak üzere hızlı inovasyonu destekleyecek uyarlanabilir, ölçeklenebilir çözümlere yatırım yapmaları için çok önemli bir yıl olabilir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, restoranlar giderek daha ilgi çekici, hikaye odaklı yemek deneyimleri yaratmaya odaklanacak, misafirleriyle duygusal bağları derinleştirmek için teknolojiden ve topluluk ortaklıklarından yararlanacak. ABD ve Kanada'da 127 restoran yöneticisinin katılımıyla gerçekleştirilen raporda, restoranların müşteri deneyimlerini ve bağlantılarını geliştirmek için entegre teknoloji çözümlerini nasıl kullandıkları özetleniyor.
“Yapay zekayla restoranlarda kişiye özel deneyimler yaratılabilir”
Yapay zekanın dünyada devrim yarattığını ve tüm sektörleri etkilediğini söyleyen POS AŞ Genel Müdürü Gülümhan Akalın, “Yapay zeka, restoranlarda kişiye özel deneyimler yaratarak, operasyonel verimlilik için benzersiz fırsatlar sunan bir potansiyele sahip. Teknolojiye yapılan akıllı yatırımlarla müşterilere kişiselleştirilmiş deneyimler sunmak mümkün. Bireysel zevklere ve beslenme tercihlerine dayalı kişiselleştirilmiş bir menü önerisi veya yemek yiyenlerin yiyeceklerini hızlı ve verimli bir şekilde alabilmeleri için yemek yeme, teslim alma ve teslimat lojistiğini izleyen yakınlık sensörlerine entegre edilmiş yapay zeka neden olmasın. Operasyonel olarak, yapay zekanın tahmine dayalı yetenekleriyle yemek masrafı da en aza indirilebilir. Sorunsuz mutfak operasyonları sağlamak için de güçlü bir teknoloji” dedi.
Toshiba Global Commerce Solutions hakkında
Toshiba Global Commerce Solutions, perakendecilerin tüketici nesilleri ile birlikte esnek bir şekilde gelişmesini ve pazar koşullarına uyum sağlamasını sağlayan daha akıllı, daha çevik çözümler ve hizmetlerden oluşan dinamik bir ekosistem aracılığıyla perakendeciliğin gelişmesini ve başarılı olmasını sağlamaktadır. Kendini işine adamış çalışanlar ve iş ortaklarından oluşan küresel bir organizasyon tarafından desteklenen perakendeciler, tüketicilerin sürekli değişen ihtiyaçlarını öngören ve karşılayan perakende deneyimleri oluşturma, ölçeklendirme ve dönüştürme esnekliğinin keyfini çıkarırken operasyonlar üzerinde daha fazla görünürlük ve kontrol elde etmektedir. Daha fazla bilgi için: commerce.toshiba.com adresini ziyaret edilebilir ve X veya eski adıyla Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram ve YouTube üzerinden etkileşime geçilebilir.