Philips Avent, Babalar Günü'nde tüm babaları bebek bakımında annelere yardımcı olmaya çağırdı
Philips Avent, annelerin bebeklerinin bakım sürecinde karşılaştıkları zorlukları azaltmak için Babalar Günü'nde babaları annelere daha fazla destek vermeye davet etti. Philips Avent, babaları bu harekete katılmaya teşvik etmek için aralarında Türkiye'nin de bulunduğu sekiz ülkede toplam 12 bin anne ve 2 bin genel katılımcı ile bir araştırma gerçekleştirdi. Buna göre Türkiye'deki annelerin yüzde 69'u bebeklerinin bakımı için babaların da destek olmasını tercih ediyor.
Sağlık teknolojileri alanında lider şirketlerden biri olan Philips, Babalar Günü'nde “Ebeveynlik Ekip İşidir” sloganı ile başta babalar olmak üzere aileleri, arkadaşları ve toplulukları, bebek bakımını paylaşmak için annelere yardımcı olmaya çağırdı. Philips Avent bu çağrıyı, sekiz ülkede toplam 12 bin anne ve 2 bin genel katılımcı ile yaptığı “Eşit Ebeveynlik” araştırmasının sonuçları ardından yaptı.
Anneler, babaların da bebek bakımına yardımcı olmasını istiyor
Araştırmaya göre Türkiye'deki annelerin yüzde 69'u bebeklerinin bakımı için babaların da destek olmasını tercih ediyor. Annelerin yüzde 40'ı ise kendilerine biraz zaman ayırmak için aile büyüklerinin de devreye girmesini bekliyor. Annelerin yüzde 31'i, çocuk bakımında başka birine güvenmedikleri için bebeklerinin bakımı konusunda yardım istemekten kaçınıyor.
Duş almak veya banyo yapmak için bile zamanları yok
Türkiye'deki annelerin yüzde 55'i bebekleri huzursuz olduğunda hiç dinlenemiyor. Hatta yüzde 45'inin duş almak veya banyo yapmak için bile zamanları olmuyor. Annelerin yüzde 81'i genel mutluluk ve refahları konusunda endişe duyarken, yüzde 77'si genel mutluluk ve refahlarının olumsuz etkilenmesi durumunda bunun bebek bakımını olumsuz etkileyeceğini düşünüyor. Ayrıca Türkiye'de genel katılımcıların yüzde 92'sine göre de anneler, bebekleri için kendi mutluluklarından ve refahlarından ödün veriyor.
Anneleri en çok uykusuzluk zorluyor
Araştırmaya göre Türkiye'deki annelerin yüzde 86'sı ebeveyn olarak mükemmel olma baskısı hissediyor ve yüzde 68'i son 10 yılda toplum tarafından kendilerine yapılan baskıların arttığına inanıyor. Annelerin yüzde 57'si uykusuzluktan, yüzde 44'ü ise ev işlerinin üstesinden gelme ihtiyacından dolayı ek baskı hissediyor. Annelerin yüzde 77'si ise anne olmadan öncesine kıyasla daha az uyuyor ve yüzde 22'si uykularından her gece 3 saat veya daha fazla feragat ediyor.
Philips Avent, “Ebeveynlik Ekip İşidir” çağrısı yapıyor
Araştırma sonuçlarını göz önünde bulunduran Philips Avent, “Ebeveynlik Ekip İşidir” sloganı ile bu konuda farkındalığı artırıyor; başta babaları olmak üzere, aileleri ve arkadaşları bebek bakımı konusunda sorumluluk almaya davet ediyor.
Philips Kişisel Sağlık Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Genel Müdürü Sibel Yıldız, “Bebek bakımı sadece annelerin üstleneceği bir sorumluluk değil, bu bir takım işi. Yaptığımız araştırmaya göre Türkiye'deki annelerin yüzde 69'u bebeklerinin bakımı için babaların da destek olmasını tercih ettiğini ifade ediyor. Philips olarak biz de annelere hak ettikleri zamanın verilmesi gerektiğine inanıyoruz ve bebek bakımında tüm sorumluluğun ebeveynler arasında eşit şekilde paylaşılmasını destekliyoruz.” dedi.
Daha fazla bilgi için:
Rengin Erdinç
rengin.erdinc@philips.com
Ceylan Naza
ceylann@marjinal.com.tr
Royal Philips Hakkında:
Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), insanların sağlığını ve hayatlarını anlamlı inovasyonlar yoluyla iyileştirmeye odaklanan lider bir sağlık teknolojileri şirketidir. Philips'in hasta ve insan merkezli inovasyon anlayışı, tüketiciler için kişisel sağlık çözümleri ve sağlık hizmeti sağlayıcıları ile bu kuruluşların hastanede ve evde tedavi görmekte olan hastaları için profesyonel sağlık çözümleri sunmak üzere ileri teknolojiden, klinik sonuçlardan ve tüketici iç görülerinden faydalanır. Hollanda merkezli şirket, tanısal görüntüleme, ultrason, görüntüleme odaklı terapi, hasta görüntüleme ve sağlık bilişiminin yanı sıra kişisel sağlık alanında da pazar lideridir. Genel Merkezi Hollanda'da bulunan ve 100'ü aşkın ülkedeki satış ve hizmetleriyle yaklaşık 69.100 kişiyi istihdam eden Philips, 2023 yılında 18,2 milyar avro satış geliri elde etmiştir. Ayrıntılı bilgi için www.philips.com/newscenter sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Araştırma Hakkında
Uluslararası araştırma Philips adına OnePoll tarafından Kasım 2023'te, 0-3 yaş arası çocuğu olan 12.000 anne ile şu ülkelerde gerçekleştirilmiştir: ABD, Fransa, Hindistan, Endonezya, Polonya, Türkiye, Brezilya, Almanya (toplam 12.000 anne katılımcı). Araştırma ayrıca, listelenen ülkelerin her birinde genel nüfustan 2.000 kişiye (yaş/cinsiyet/bölge temelinde Ulusal Temsili olacak şekilde ağırlıklandırılmış) sorulan soruları da içermektedir.
OnePoll Hakkında (https://onepoll.com/)
OnePoll ESOMAR üyesidir ve MRS üyelerini istihdam etmektedir. OnePoll bir MRS Şirket Ortağıdır. Tüm MRS Şirket Ortakları ve çalışanları, araştırma yaparken MRS Davranış Kurallarına ve MRS Şirket Ortağı Kalite Taahhüdüne uymayı kabul eder. OnePoll ABD, MRS davranış kurallarını OnePoll Birleşik Krallık ile aynı düzeyde takip eder ve AAPOR üyelerini istihdam eder. OnePoll, İngiliz Anket Konseyi'nin bir üyesidir.