Philips Avent, Anneler Günü'nde “Eşit Ebeveynlik” hareketini başlatıyor
Philips Avent, annelerin bebeklerinin bakım sürecinde karşılaştıkları zorlukları azaltmak için toplumu annelere daha fazla destek vermeye çağırarak, “Eşit Ebeveynlik” hareketini başlatıyor. Philips Avent, toplumu bu harekete katılmaya teşvik etmek için aralarında Türkiye'nin de bulunduğu sekiz ülkede toplam 12 bin anne ve 2 bin genel katılımcı ile bir araştırma da gerçekleştirdi.
- Philips Avent “Eşit Ebeveynlik” araştırmasına göre Türkiye'deki annelerin yüzde 81'i genel mutluluk ve refahları konusunda endişe duyarken, yüzde 77'si genel mutluluk ve refahlarının olumsuz etkilenmesi durumunda bunun bebek bakımını olumsuz etkileyeceğini düşünüyor.
- Türkiye'deki annelerin yüzde 86'sı "mükemmel bir anne” olma baskısı hissederken yüzde 69'u bebeklerinin bakımı için eşlerinin de devreye girmesini tercih ediyor.
- Araştırmaya katılan her iki anneden biri bebekleri huzursuz olduğunda hiç dinlenemediğini ve hatta duş almak için bile zamanları olmadığını ifade ediyor.
Sağlık teknolojileri alanında lider şirketlerden biri olan Philips, Anneler Günü'nde aileleri, arkadaşları ve toplulukları annelerin bebek bakımını paylaşmalarına yardımcı olmaya çağıran yeni #eşitebeveynlik hareketini duyuruyor. Philips Avent'in sekiz ülkede toplam 12 bin anne ve 2 bin genel katılımcı ile yaptığı araştırma çarpıcı verileri ortaya çıkardı.
Anneler mükemmel olma baskısı altında
Araştırmaya göre Türkiye'deki annelerin yüzde 86'sı ebeveyn olarak mükemmel olma baskısı hissediyor ve yüzde 68'i son 10 yılda toplum tarafından kendilerine yapılan baskıların arttığına inanıyor. Annelerin yüzde 57'si uykusuzluktan, yüzde 44'ü ise ev işlerinin üstesinden gelme ihtiyacından dolayı ek baskı hissediyor. Annelerin yüzde 77'si ise anne olmadan öncesine kıyasla daha az uyuyor ve yüzde 22'si uykularından her gece 3 saat veya daha fazla feragat ediyor.
Anneler bebeklerin bakım yükünü tek başlarına taşıyor
Araştırmaya göre Türkiye'deki annelerin yüzde 55'i bebekleri huzursuz olduğunda hiç dinlenemiyor. Hatta yüzde 45'inin duş almak veya banyo yapmak için bile zamanları olmuyor. Annelerin yüzde 81'i genel mutluluk ve refahları konusunda endişe duyarken, yüzde 77'si genel mutluluk ve refahlarının olumsuz etkilenmesi durumunda bunun bebek bakımını olumsuz etkileyeceğini düşünüyor. Ayrıca Türkiye'de genel katılımcıların yüzde 92'sine göre de anneler, bebekleri için kendi mutluluklarından ve refahlarından ödün veriyor.
Anneler, eşlerin de bebek bakımına yardımcı olmasını istiyorlar
Araştırmaya göre Türkiye'deki annelerin yüzde 69'u bebeklerinin bakımı için eşlerinin de destek olmasını tercih ediyor. Annelerin yüzde 40'ı ise kendilerine biraz zaman ayırmak için aile büyüklerinin de devreye girmesini bekliyor. Annelerin yüzde 31'i, çocuk bakımında başka birine güvenmedikleri için bebeklerinin bakımı konusunda yardım istemekten kaçınıyor.
Philips Avent, “Eşit Ebeveynlik” hareketi ile bu konuda öncülük ediyor
Araştırma sonuçlarını göz önünde bulunduran Philips Avent, başlattığı “Eşit Ebeveynlik” hareketi aracılığıyla bu konuda farkındalığı artırıyor; ailelere, arkadaşlara ve daha geniş bir kesime bebek bakımı konusunda sorumluluk alma çağrısında bulunuyor.
Philips Kişisel Sağlık Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Genel Müdürü Sibel Yıldız, “Anneler toplumumuzun can damarıdır. Annelerin kendilerine zaman ayırmalarının sorun olmadığını ve bunun hem kendileri hem de bebekleri için iyi olduğunu bilmeleri gerekiyor. Bunun için annelerin babalardan ve çevrelerindeki aile bireylerinden de destek almaları büyük önem taşıyor. Philips Avent'in ‘Eşit Ebeveynlik' hareketi ile bu değişimin mümkün olduğunu göstermeyi amaçlıyoruz.” dedi.
Philips Avent ebeveynleri destekliyor
Bu yıl 40. yıl dönümünü kutlayan Philips Avent, anne, bebek ve ailenin sağlığını, refahını iyileştirmek için anneleri; gebelik öncesi, hamilelik ve doğum sonrası ebeveynlik yolculuklarının sorumluluğunu üstlenmeleri için desteklemeye ve teşvik etmeye kararlılıkla devam ediyor. Philips Hamilelik+ uygulaması, Philips Avent biberon ve emzik serisi, süt sağım pompaları ve akıllı bebek monitörleri gibi uyarlanabilir, sezgisel çözümlerle annelere güven veriyor; bu da annelerin ve çevrelerindekilerin bebek bakımını gönül rahatlığı ve kolaylıkla paylaşmalarına yardımcı oluyor.
#eşitebeveynlik hareketinin videosuna buradan ulaşabilirsiniz: https://www.youtube.com/watch?v=82lFrG4F0-k
Daha fazla bilgi için:
Rengin Erdinç
rengin.erdinc@philips.com
Ceylan Naza
ceylann@marjinal.com.tr
Royal Philips Hakkında:
Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), insanların sağlığını ve hayatlarını anlamlı inovasyonlar yoluyla iyileştirmeye odaklanan lider bir sağlık teknolojileri şirketidir. Philips'in hasta ve insan merkezli inovasyon anlayışı, tüketiciler için kişisel sağlık çözümleri ve sağlık hizmeti sağlayıcıları ile bu kuruluşların hastanede ve evde tedavi görmekte olan hastaları için profesyonel sağlık çözümleri sunmak üzere ileri teknolojiden, klinik sonuçlardan ve tüketici iç görülerinden faydalanır. Hollanda merkezli şirket, tanısal görüntüleme, ultrason, görüntüleme odaklı terapi, hasta görüntüleme ve sağlık bilişiminin yanı sıra kişisel sağlık alanında da pazar lideridir. Genel Merkezi Hollanda'da bulunan ve 100'ü aşkın ülkedeki satış ve hizmetleriyle yaklaşık 69.700 kişiyi istihdam eden Philips, 2023 yılında 18,2 milyar avro satış geliri elde etmiştir. Ayrıntılı bilgi için www.philips.com/newscenter sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Araştırma Hakkında
Uluslararası araştırma Philips adına OnePoll tarafından Kasım 2023'te, 0-3 yaş arası çocuğu olan 12.000 anne ile şu ülkelerde gerçekleştirilmiştir: ABD, Fransa, Hindistan, Endonezya, Polonya, Türkiye, Brezilya, Almanya (toplam 12.000 anne katılımcı). Araştırma ayrıca, listelenen ülkelerin her birinde genel nüfustan 2.000 kişiye (yaş/cinsiyet/bölge temelinde Ulusal Temsili olacak şekilde ağırlıklandırılmış) sorulan soruları da içermektedir.
OnePoll Hakkında (https://onepoll.com/)
OnePoll ESOMAR üyesidir ve MRS üyelerini istihdam etmektedir. OnePoll bir MRS Şirket Ortağıdır. Tüm MRS Şirket Ortakları ve çalışanları, araştırma yaparken MRS Davranış Kurallarına ve MRS Şirket Ortağı Kalite Taahhüdüne uymayı kabul eder. OnePoll ABD, MRS davranış kurallarını OnePoll Birleşik Krallık ile aynı düzeyde takip eder ve AAPOR üyelerini istihdam eder. OnePoll, İngiliz Anket Konseyi'nin bir üyesidir.