Otelcilik endüstrisinde teknoloji devrimi yaşanıyor
Modern teknolojiler, otelcilik sektörünü yeniden şekillendiriyor. Araştırmalar, dijital teknolojileri kullanan otel işletmecilerinin yüzde 80'inin operasyonel süreçlerde belirgin iyileşmeler kaydettiğini gösteriyor. Dijital dönüşümün, sektörün geleceğini şekillendiren en önemli unsurlardan biri haline geldiği günümüzde, yenilikçi uygulamaları benimseyen oteller rekabet avantajı kazanıyor. Gelişmiş yapay zeka ve veri analitiği teknolojileri, otel işletmecilerinin misafirlerin tercihlerini daha iyi anlamasına olanak tanırken, operasyonel süreçlerde de çeviklik sağlıyor.
Dijitalleşen uygulamaların misafir memnuniyetini artırırken, işletme operasyonlarında önemli ölçüde verimlilik sağladığını söyleyen Protel Pazarlama Direktörü Mehmet Emin Çangal, “Gelecek, misafir odaklı teknolojik çözümlerin daha fazla benimsendiği ve yeniliklerin hız kazandığı bir dönem olacak. Otel işletmecileri için doğru teknolojiye yatırım yapmak hem sektördeki rekabet avantajını güçlendirecek hem de daha sürdürülebilir bir işletme modeli sunacak. Misafir memnuniyetine yönelik kişiselleştirilmiş çözümlere yatırım yapan oteller, sektörde fark yaratmaya devam edecek" dedi.
“Yapay zeka (AI), nesnelerin interneti (IoT), artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) çözümleri otelcilikte yeni standartları belirliyor”
Otel işletmelerinin gelecekteki operasyonel hedeflerine ulaşmak için dijitalleşmeyi önceliklendirdiğini belirten Protel Pazarlama Direktörü Mehmet Emin Çangal şunları dile getiriyor: “Otel yöneticilerinin yüzde 78'i, teknolojik yatırımları gelecek üç yılın stratejik planlarına dahil ediyor. Bu yatırımlar arasında yapay zeka destekli veri analitiği, otomasyon sistemleri ve IoT çözümleri öne çıkıyor. Artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik gibi yenilikçi teknolojiler ise misafir deneyimini yeniden tanımlamakla kalmıyor, işletmelere sektörde güçlü bir rekabet avantajı sağlıyor. Protel olarak, bu dönüşümün merkezinde yer alıyoruz ve otelcilik sektörünün geleceğini şekillendiren çözümler sunuyoruz. Müşteri odaklı teknolojilerimizle işletmelerin operasyonel süreçlerini optimize ederken, misafir memnuniyetini artırmaya yönelik benzersiz olanaklar sağlıyoruz. Modern otelcilik için geliştirdiğimiz yenilikçi teknolojik altyapılarımızla işletmelerin değişen sektör dinamiklerine uyum sağlamasını kolaylaştırıyoruz. Sunduğumuz kapsamlı çözümler sayesinde yalnızca bugünün ihtiyaçlarını değil, geleceğin gereksinimlerini de karşılayarak sektörün dijitalleşmesine liderlik ediyoruz.”
“Protel olarak modern otelcilik için ideal yönetim sistemleri sağlıyoruz”
Protel'in otel yönetim sistemlerinin, modern otelcilik için ideal yönetim sistemleri sağladığını ifade eden Protel Pazarlama Direktörü Mehmet Emin Çangal, “PMS Mobile ile otel personeli ve yöneticilerine mobil cihazlar üzerinden sisteme erişim imkanı sunuyoruz. Bu sayede otel operasyonları daha verimli hale geliyor, misafirlerle ilgili notlar ve mesajlar anında görüntülenebiliyor. Restoran işlemlerinin oda hesaplarına doğrudan eklenmesi misafir memnuniyetini artırıyor ve otelin genel hizmet kalitesini yükseltiyor. OPERA Cloud ise modern otel işletmelerinin dinamik ihtiyaçlarına cevap vermek üzere Oracle Hospitality tarafından geliştirilmiş bir bulut tabanlı çözüm. Bu sistem sayesinde işletmeler, otel operasyonlarını herhangi bir yerden yönetebiliyor, müşteri tercihlerini, oda envanterini ve fiyatları kolayca kontrol edebiliyorlar. OPERA On-Prem ile otel operasyonlarını yerinde ve etkin bir şekilde yönetmek isteyen işletmeler için ideal çözümler sunuyoruz. Rezervasyonlardan oda yönetimine, fiyatlandırmadan müşteri ilişkileri yönetimine kadar geniş bir yelpazede hizmet sunan bu program, güvenlik ve veri koruma konusunda da yüksek standartlar sunuyor” şeklinde konuştu.
İlgili Kişi
Sezin Bulum
Marjinal Porter Novelli
0537 465 82 25
sezinb@marjinal.com.tr
Beril Tuncay
Marjinal Porter Novelli
0532 054 55 38
berilt@marjinal.com.tr
Protel hakkında
Protel, 1989 yılından bu yana restoran, kafe, otel, bar, pastane ve plaj işletmeleri için teknolojik çözümler sunan bir sektör lideridir. Fintech alanından konuk ağırlama teknolojilerine kadar geniş bir ürün yelpazesine sahip olan Protel, tüm müşterilerine son teknoloji, kaliteli ve sürdürülebilir çözümler sunmayı hedefler. 4000'den fazla işletmeye teknoloji merkezli yönetim ve operasyon çözümleri sunarak, yiyecek-içecek ve konaklama sektörlerine değer katar. İş ortaklarının hayatını kolaylaştırmak ve verimliliğini artırmak için sunduğu teknolojik çözümlerle aynı zamanda sektör standartlarını da yükseltir. Müşterilerinin operasyonel süreçlerinde aksaklık yaşamamalarını önemser ve onlara kesintisiz bir hizmet sunabilmeleri için 7 gün 24 saat destek hizmeti sağlar. Protel, değişen ve gelişen dünyaya uyum sağlayarak müşterilerine en iyi hizmeti sunmayı sürdürür.