Mutlu yıllar Timberland: İkonik sarı bot 45 yaşında!
1973 yılında hayatımıza giren Timberland sarı botlara ilk ilhamı veren ne trendler ne de podyumlardı. İkonik botun ilham kaynağı formu, işlevi ve derin işçiliğiydi. Timberland'in piyasaya sunduğu ilk su geçirmez bot, işçilik, dayanıklılık ve sunduğu koruma açısından sektörde yeni bir standart belirledi. Bu sene ise Timberland, ikonik sarı botlarının 45. doğum gününü kutluyor. 45. yıl şerefine piyasaya sunulan özel koleksiyon sarı ve safir renkli bağcıklar, özel etiket ve kabartmalı 45. yıl logosuyla ayrışıyor.
Timberland sarı botlar ilk kez piyasaya çıktığında muhtemelen kimse bir klasik olacağını hayal etmiyordu. Geçen 45 yılın ardından sırçalı nubuk deri, tırtıklı kalın kauçuk tabanlar ve önceden benzeri görülmemiş bir işçiliği bir araya getiren sarı “oduncu” bot bir klasik olmanın yanı sıra ikonik olarak da anılmaya başlandı.
Bu sene Timberland, ikonik sarı botlarının doğum günü şerefine özel koleksiyon botları piyasaya sundu. Sarı ve safir renkli bağcıklar, özel etiket ve kabartmalı 45. yıl logosuyla bu koleksiyon markanın hayranlarını selamlıyor.
Sidney Swartz'ın “‘Timberlander'' yani ormanların adamı adını verdiği bu tasarımın çıkış noktası zorlu kış mevsiminde su geçirmeyecek bir bota sahip olma arzusuydu. Swartz, Timberland markası altında ilk su geçirmez botu ürettiğinde ise işçilik, dayanıklılık ve koruma açısından yeni bir standart belirlemiş oldu.
Timberland sarı bot çığır açarak, stil öncüleri arasında hızla beğeni topladı. Bunla da yetinmedi hip-hop müzik camiası tarafından hemen benimsendi. Gelinen noktada ise dünyadaki en ikonik ayakkabılardan biri olarak anılmaya başladı.
Hip-hop dünyası için Timberland sarı botlar “güç” ve “stil” sembolüydü
Sarı botun “sokak stili” imajı zamanla bir “moda deyimi”ne dönüştü. 1980'lere gelindiğinde Milano'nun popüler alt kültür simgesi ‘‘Paninaro'' gençleri bu botu ‘‘Amerikan cazibesi” olarak görerek hızla benimsediler.
1990'larda New York'un hip-hop yıldızları bu akımı takip etti ve sarı botları toplumdaki yerleşik normlara bir isyan yolu ve bireyselliklerinin bir simgesi olarak giydiler. Timberland sarı botlar onlar için “güç” ve “stil” sembolüydü.
Ünlülerin tercihi: Timberland sarı bot
O zamandan beri Timberland, Opening Ceremony ve Supreme gibi tanınmış markalarla sınırlı sayıda üretilen koleksiyonlar için işbirlikleri yaptı, Pharrel Williams, Jennifer Lopez, Cara Delevingne, Ed Sheeran ve Justin Timberlake gibi ünlüler “sarı botu” en çok etkilendikleri biçimsel hareket olarak gördüklerini ifade ettiler ve giydiler. Marka basketbol yıldızı Shaquille O'Neal için klasik sarı bot modelinin 57 numarasını özel olarak üretti, tüm zamanların en çok sevilen ünlü TV showlarından Seinfeld'de George Costanza karakteri Timberland botları giydi.
Irkçılığın karşısında
1992 yılında Timberland, ırkçılığa karşı farkındalık yaratmayı amaçlayan “Give Racism The Boot” kampanyasını başlattı. Çeşitliliğe ve eşitliğe destek vererek tüm dünyada zulüm ve baskının karşısında yer aldı.
Avrupa, ABD ve Asya'da en çok “o” sattı!
20 yılına gelindiğinde, 1993 yılında su geçirmez, klasik sarı botAvrupa, ABD ve Asya'da en çok satan tarz olmuştu.
Kasım ayında bu yana mağazalarda yerini alan Timberland 45. Yıl ve klasik bot koleksiyonun satış fiyatı sarı ve tarçın nubuk için 1.099 TL ve deri modeller için ise 1.199 TL olarak belirlendi.
Editör notu: İkonik Timberland botlarının 45. yıl koleksiyonunun videosunu izlemek için tıklayınız: https://www.youtube.com/watch?v=891FklSXFew&feature=youtu.be
Tüm görselleri indirmek için (dekupe, imaj) tıklayınız.
Kampanya: https://goo.gl/bH4dAz
Erkek: https://goo.gl/ohVQmv
Kadın: https://goo.gl/WbGkDS
İlgili kişi:
Dilek Özcan
Marjinal Porter Novelli
0 (212) 219 29 71- 0 (533) 927 23 93
dileko@marjinal.com.tr
Timberland Hakkında:
VF Corporation bünyesinde bulunan Timberland, outdoora ve outdoorda geçirdiği zamana değer veren tüketiciler için premium kalitede ayakkabı, giysi ve aksesuar tasarımı, üretimi ve pazarlamasında bir dünya lideridir. Timberland, her birinin kaliteli işçilik ve detaylar sunduğu ve doğanın elementlerini esas alarak üretim yaptığı Timberland®, Earthkeepers®, Timberland PRO®, ve TimberlandBootCompany® markaları altında ürünlerinin pazarlamasını yapmaktadır. Şirketin ürünleri, lider katlı mağazalar ve perakende noktalarının yanı sıra Kuzey Amerika, Avrupa, Asya, Latin Amerika, Güney Amerika, Güney Afrika ve Orta Doğu'daki mono-markalı mağazalarında da satılmaktadır. Timberland'in kaliteli ürünlerin üretilmesine olan bağlılığı, şirketin “doingwellanddoinggood" (iyiyiz ve iyi yapıyoruz) sözü ile eşleşmekte; çalışanlar, tüketiciler ve hizmet sağlayıcılar arasındaki güçlü ortaklığın kuvvetlendirilmesiyle yaşadıkları ve çalıştıkları toplumları dönüştürmektedir. Timberland hakkında daha fazlasını öğrenmek için, www.timberland.com adresini ziyaret ediniz.