Ermenistan ve Türkiye'nin ders kitaplarındaki milliyetçi ve cinsiyetçi izler
Türkiyeli ve Ermenistanlı öğretmenler ve akademisyenler, Ocak-Mart 2017 tarihleri arasında "Hatırlama ve Unutma Politikaları: Tarihçiler ve Tarih Öğretmenleri Ermenistan-Türkiye İlişkileri Bağlamında Ağ Kuruyor" projesi kapsamında her iki ülkede orta öğretim seviyesinde okutulmakta olan ders kitaplarını düşmanlık yaratıcı, milliyetçi, ayrımcılığa dayalı ve cinsiyetçi anlatılar, imgeler ve kurgular bağlamında inceledi. Çalışmalar sonrasında hazırlanan rapor ve dikkat edilmesi gereken prensipler 22 Nisan Cumartesi günü ilk olarak İstanbul'da kamuoyuyla paylaşılıyor.
Proje ortakları arasında Tarih Vakfı, Imagine Center for Conflict Transformation, Bilgi Üniversitesi SEÇBİR Merkezi, Yerevan State University ve Association of Young Historians'ın bulunduğu ve ayrıca Avrupa Birliği Ermenistan-Türkiye Normalleşme Desteği ve Friedrich-Ebert-Stiftung Derneği Türkiye ve Ermenistan Temsilcilikleri'nin desteğiyle gerçekleştirilen "Hatırlama ve Unutma Politikaları: Tarihçiler ve Tarih Öğretmenleri Ermenistan-Türkiye İlişkileri Bağlamında Ağ Kuruyor" projesi kapsamında, Türkiyeli ve Ermenistanlı öğretmenler ve akademisyenler her iki ülkede orta öğretim seviyesinde okutulmakta olan ders kitaplarını taradılar.
Bu kitaplarda yer alan düşmanlık yaratıcı, milliyetçi, ayrımcılığa dayalı ve cinsiyetçi anlatılar, imgeler ve kurgular eleştirel bir bakış açsısıyla ortaya kondu. Çalışmalar sonrasında hazırlanan rapor ve dikkat edilmesi gereken prensipler mayıs ayında Erivan'da düzenlenecek uluslararası bir konferansta sunulmadan önce ilk defa İstanbul'da, 22 Nisan Cumartesi günü kamuoyuyla paylaşılacak.
Tarama Sonuçları Sunumu: Ermenistan ve Türkiye'de Tarih Ders Kitaplarında Milliyetçilik ve Cinsiyetçilik
Yer: Tarih Vakfı
Tarih: 22 Nisan 2017
Saat: 14.00-16.00
Konuşmacılar: Özlem Çaykent, Pınar Sayan, Maria Karapetyan, Fırat Güllü, Ömer Turan
Konuşma Dili: Türkçe-İngilizce
İlgili Kişi:
Merve Aydın
Marjinal Porter Novelli