Türk işverenlerin yaklaşık yarısı COVID-19 öncesi normal iş akışına 6 ila 12 ay arasında dönebileceklerini düşünüyor
ManpowerGroup tarafından yapılan “COVID-19 İş Dünyasını Nasıl Etkiledi Anketi” Türk işverenlerin COVID-19'un şirketleri üzerindeki etkisine dair görüşlerini ortaya koyuyor. Türk işverenlerin yaklaşık yarısı (yüzde 47) salgın sonrasında iş normallerine dönüşün 6 ila 12 aylık bir süre alacağı görüşünü paylaşırken, işverenler gündemlerindeki önceliklerin maliyet optimizasyonu, iş modeli değerlendirmesi ve adaptasyon, yetenek geliştirme ve yetenek kazanımı ve yeni segmentlere odaklanma olduğunu ifade ediyor.
Dünyanın önde gelen küresel işgücü çözümleri şirketi ManpowerGroup, “Güneydoğu Avrupa'da COVID-19 İş Dünyasını Nasıl Etkiledi Anketi”nin[1] sonuçlarını yayınladı. Türkiye'den 158 işverenin de dahil olduğu, yönetici pozisyonlarından 1.100'ün üzerinde katılımcıyla gerçekleşen anket, iş liderlerinin zorlu koşullar altında işlerinin geleceğine dair beklentilerini ve önceliklerini ortaya koyuyor.
Anketten elde edilen önemli bulgular şöyle sıralanıyor:
- Türk işverenlerin yaklaşık yarısı (yüzde 47), salgın sonrası iş normallere dönüşün 6 ila 12 aylık bir süre alacağını öngörüyor.
- Türkiye'deki çoğu şirket COVID-19 salgınının etkileri karşısında teknolojik, dijital dönüşüm ve diğer yatırım harcamalarında gecikme olacağı öngörüsüyle çalışan sayısını korumaya (yüzde 55,8) ve harcama kontrolü önlemlerine (yüzde 23,4) başvurmayı düşünüyor.
- Şirketlerin COVID-19 salgınının doğrudan etkilerine ilişkin önceliğinin çalışan sayısını kısıtlamak (yüzde 41) ve yeni işe alımları durdurmak (yüzde 35) olduğu görülüyor.
- Şirketlerin COVID-19 salgınından sonraki dönemle rekabet güçlerini korumak için atacağı adımlar arasında maliyet optimizasyonu, iş modeli değerlendirmesi ve adaptasyon, yetenek geliştirme ve yetenek kazanımı, maliyetleri hükümet politikalarıyla uyumlu hale getirme ve yeni segmentlere odaklanma yer alıyor.
- COVID-19 salgını sırasında Türk şirketlerinin temel kaygısının, insana değer vermenin öncelikli olduğu noktada iletişim, iş güvenliği, liderlik yetkinliği ve şirket politikalarına uyum olduğu görülüyor.
- Ankete katılan tüm ülkeler genelinde salgının etkileri konusundaki yaygın kanıların ekonomik daralma, gelir kaybı, tüketici davranışlarındaki değişim, azalan finansal likidite, azalan alım gücü, müşteri risklerini üstlenme, dijital platformlara olan ilginin artmasıyla fiziksel ticaret etkinliklerinin azalması, istihdam, ihracat ve vergilere yönelik politika kısıtlamaları ile lojistik kısıtlamaları nedeniyle azalan siparişler olduğu görülüyor.
İlgili Kişi:
Ceylan Naza
Marjinal Porter Novelli
0212 219 29 71
ceylann@marjinal.com.tr
ManpowerGroup Hakkında
Küresel iş gücü çözümlerinde lider bir kuruluş olan ManpowerGroup (NYSE: MAN), hızla değişen bir dünyada kurumların, kendilerine başarıyı getiren yetenekleri bulmasına, değerlendirmesine, geliştirmesine ve yönetmesine yardımcı olur. ManpowerGroup her yıl yüzbinlerce kuruma yenilikçi çözümler geliştirerek, milyonlarca insanı çok çeşitli sektör ve alanlarda anlamlı ve sürdürülebilir işlerle buluşturur. Şirketin Manpower®, Experis®, Talent Solutions®'dan oluşan uzman markalar ailesi 70 yıldır, 75 ülke ve bölgedeki adaylar ve müşteriler için çok daha fazla değer yaratmaktadır. Çeşitliliğe verdiği - Kadınlar, Kapsayıcılık, Eşitlik ve Engellilik açısından çalışılacak en iyi yer olmak- önemle tanınan ManpowerGroup 2020 yılında, üst üste 11'inci kez Dünyanın En Etik Şirketlerinden biri seçilerek sektörünün en çok güvenilen ve beğenilen markası olduğunu kanıtlamıştır. ManpowerGroup'un geleceğe nasıl güç verdiğini görmek için: www.manpowergroup.com
[1] Anket, hem çoktan seçmeli hem de derecelendirme ölçeği olmak üzere 11 sorudan oluşan bir sete cevap veren ManpowerGroup müşteri veritabanındaki Yönetim rollerinden 1.138 katılımcıdan oluşan bir örneklemin yanıtlarına dayanmaktadır. Veriler 13 Mayıs - 30 Haziran 2020 tarihleri arasında dijital araçlar aracılığıyla Bulgaristan, Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Romanya, Sırbistan, Slovakya, Slovenya ve Türkiye'den toplandı.