“Çok kanallı perakendecilikle fiziksel mağazalarda yepyeni deneyimlerin sunulacağı bir döneme giriyoruz”
Pandemide yakalanan online alışveriş ivmesinin düşmesiyle mağazalara dönmeye başlayan müşteriler, fiziksel mağazacılıkta yepyeni ödeme süreçlerinin kapısını aralıyor. Dijitalin getirdiği alışkanlıklarla mağazalara gelen müşterilerin perakende dünyasında yarattığı etkiyi POS AŞ Genel Müdürü Gülümhan Akalın değerlendirdi.
Economist Intelligence'ın “Tüketim Ürünleri ve Perakende Görünümü 2024” raporuna göre, offline perakendenin 2024 yılında, 2021'deki pandemi sonrasından bu yana en güçlü büyüme hızını göreceği belirtiliyor. Bu toparlanmanın ise kısmen uluslararası turizmin geri dönüşünden ve büyük ölçüde yaşam maliyetindeki daralmadan kaynaklanması bekleniyor. Bu dönüşümle birlikte müşterilerin online alışverişte sahip olduğu çok seçenekli ve hızlı ödeme kolaylığının korunması, fiziksel mağazalarda bir gereklilik haline geliyor.
Günümüzde sorunsuz ve tatmin eden bir ödeme süreci sağlamak, müşteri sadakatini sağlamak için önemli bir tercih unsuru olarak ön plana çıkıyor. Dijitalin gücüyle sunulan çeşitli ödeme seçenekleri, daha düşük fiyat arayışı, teslimat ücretlerini ödemedeki isteksizlik gibi nedenlerle fiziksel mağazalara dönen müşteri ivmesinin korunmasında belirleyici bir rol oynayacak.
“Perakende teknolojisinin gelişimi hızlanacak”
30 yılı aşkın süredir perakende sektörüne donanım, yazılım ve katma değerli hizmetleriyle çözümler üreten POS AŞ'nin Genel Müdürü Gülümhan Akalın, işletmelerin ödeme noktalarında sunacağı müşteri deneyiminde çok kanallı perakendeciliğin altını çizerek; “Economist Intelligence'ın ‘Tüketim Ürünleri ve Perakende Görünümü 2024' raporunda offline perakendenin genişlemesi ve küresel perakende satışlarının dolar bazında yüzde 6,7 büyümesiyle 2024 yılında fiziksel mağazaların, toplam satışların yüzde 85'inden fazlasını oluşturacağı öngörülüyor. Bu durum perakende teknolojisinin gelişimini hızlandıracak. Perakendecilerin gündeminde olan çok kanallı perakendecilikle fiziksel mağazalarda yepyeni deneyimlerin sunulacağı bir döneme giriyoruz” diyor.
“Müşterilerimize her kanalda aynı deneyimi yaşatmak istiyoruz”
Bu doğrultuda hem işletme hem müşteri yönünden bakarak, ürünlerini geliştirmeyi sürdürdüklerini söyleyen Gülümhan Akalın, “POS AŞ olarak fiziksel mağazalar ile online satış deneyimlerini birleştiren yeni çözümler geliştiriyoruz. Ürünlerimizin en önemli avantajı, satış ve kampanya için ayrı bir entegrasyon çalışmasına ihtiyaç duymadan ERP sistemleriyle her iki kanalı aynı şekilde değerlendirebilmesi. Her iki satış noktasındaki ödemeler, kampanyalar, müşteri talepleri, puan ve kupon uygulamaları birbiriyle entegre çalışabiliyor. Örneğin müşteriler online alışverişte kazanılan puanları, fiziksel mağazada da harcama şansına sahip olabiliyor. Müşterinin her kanalda aynı deneyimi yaşaması en öncelikli hedeflerimiz arasında yer alıyor. Güncel ödeme çözümlerini destekleyen Genius POS ve Genius Mobile ürünlerimizin yanı sıra önümüzdeki günlerde tanıtacağımız işletmelerin donanım maliyetlerini minimuma indiren ve bulutun avantajları ile abonelik bazlı ödeme seçeneklerini bir araya getiren Android tabanlı yeni çözümümüzle perakende teknolojilerine değer katmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullanıyor.
İlgili Kişi:
Nevra Çankaya
Marjinal Porter Novelli
nevrac@marjinal.com.tr
POS AŞ hakkında
POS AŞ, perakende sektöründe yer alan farklı segmentteki perakendeciler için POS yazarkasa donanım ve yazılım ürünleri, kuruluş, destek, proje yönetimi, danışmanlık ve bakım hizmetleri kapsamında uçtan uca çözümler sunmaktadır. POS AŞ tarafından geliştirilmiş olan mağazacılık ön ofis yazılımı olan Genius uygulamaları, POS yazarkasa donanımları üzerinde yurtiçinde ve yurtdışında uluslararası müşterilerde olmak üzere pek çok perakendeci tarafından kullanılmaktadır. POS AŞ 1993 yılında POS Perakende Otomasyon Sistemleri Ticaret ve Sanayi A.Ş. IBM Türk Ltd.Şti. ve Aytaş A.Ş. ortaklığı ile kurulmuştur. Nisan 2012'de Toshiba TEC'in IBM Perakende Çözümler ve Hizmetler grubunu satın alacağını duyurmasının ardından Ağustos 2012'de ilk grup ülkelerin yeni kurulan Toshiba Global Commerce Solutions'a geçişi gerçekleşmiştir. 30 Eylül 2012 itibarıyla ikinci grup ülkelerle birlikte Türkiye de geçişini tamamlamıştır. Böylece, aynı organizasyon yapısı ve unvanı korunarak, POS AŞ'nin hisseleri IBM'den Toshiba Global Commerce Solutions'a devrolmuştur.