Nasıl Yaparız / Grup Baby
IBM
Panasonic
Teleperformance
Nokia
Pfizer
SAP
Grup Baby
Türk Eğitim Derneği
Call Center Life
Koruncuk
cpi
Homend
Mühendisname
Jack in the Box
Kagider
Pondr
Çocuk ve Haklarını Koruma Platformu
GBA Mentor Clinic
Hedef "Hedef Kitle"
ÜNLÜ & Co
Eren Enerji
Simon-Kucher & Partners
Index Grup
Asus
Şat2
İş GYO
Oy ve Ötesi
Qualcomm
GalataSaray
Genç Başarı
TSPB
BELL
Girişimcilik Vakfı
Raika
Proline
MarjinalSosyal
Tüsiad
Tüted
HBT
UBER
AİFD
Açık Açık
GittiGidiyor
Alikev
BKM Express
LEGO
FODER
Hyatt Regency İstanbul Ataköy
Morhipo.com


Grup Baby'nin yeni çocuğu Mamajoo ve isim annesi Marjinal Porter Novelli

Markanın ismini nasıl buldunuz diye sorulması bu şiiri nasıl yazdınız sorusuna benzer diyenlerin hem geçerli hem geçersiz nedenleri olabilir. Geçersizdir, zira bir isim bulmak, şiir yazmak gibi yaratıcı yanınızı devreye sokmanızı gerektirir. Bunun açıklaması ise imkansızdır. O anda içimden öyle geldi, yazdım cevabı alırsınız sıklıkla. Ama bu benzetme aynı zamanda geçerlidir de… Çünkü ne kadar yaratıcı olursanız bir mani yazarken de, marka ismi yaratırken de göz önüne almanız gereken ölçütler vardır.

Ürüne isim bulurken nelere bakarsınız? Marka ismi tek başına bir ürünü bir anda bulutların üzerine taşımaya yetmez ama kesinlikle potansiyellerine dair işaretleri barındırır.

Akılda kalıcı olmalı, ürünün kimliğiyle hemhal olmalı diye düşünerek diğer ürün isimlerini aklınızdan geçirip onlarda sevdiğiniz ve sevmediğiniz tarafları ayıklarsınız. Bulduğunuz sözcükler fazla anlamlı da olmamalı, trendlere kapılmamalısınız. Yarın modası geçecek sözcükler birer tuzaktır aslında.

Bunun yerine daha soyut ama yine de tanımlayıcı bir isim düşünürsünüz. Bazen uydurulmuş sözcükler halihazırda var olan sözcüklerden daha çok anlam taşır. Yeni bir ürüne yeni bir sözcük uydurmak çok da zevkli bir süreçtir bu arada.

Bir de bu süreçte en iyi arkadaşlarınız Bay Sözlük ile Bayan Thesaurus yanınızda olmalı. Bazen kuzen Bayan Mitoloji Sözlüğü de yardımınıza gelir. Evet, sözcüklerle aramız çok iyi ama o kadar da değil, doğruya doğru.

Mamajoo marka ismi bulunurken yukarıda anlatılan sürecin beyin kıvrımları içindeki yolculuğunu birkaç dakikada tamamladığı söylemek yanlış olmaz. Beyninizde, konuyla ilgili bildiğiniz her şeyi imdada çağırdığınız bir süreçtir bu. Ve ne kadar basit düşünürseniz o kadar başarılı sonuçlar elde edersiniz. Konumuz bebekler, bebek beslenmesi, ürünümüz biberon ve biberon emzikleri, hedef kitlemiz anneler.

İşte beyne bir anı geliyor. “Yemeğinle oynama!” Annelerin yemeğinle oynama öğüdü malum. Ama bebeklerin hem oynayacağı hem de keyifle besleneceği Grup Baby'nin bu markası, Hipokrat'ın "Bırakın yemek ilacınız olsun, ilaç da yemeğiniz" ilkesinden hareketle bebekler için hem kullanması, dokunması eğlenceli hem de sağlıklı bir gıda deposu üretmiyor mu? Buradan hareketle, mama ile Fransızcada oyun anlamına gelen jeu sözcüğünün birleşimiyle mamajoo doğmuş oldu.

Ve onu biz de çok sevdik…