Haberler / BKM Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
05.12.2016

BKM Express mobil ödemeyi hayatın her alanına taşıyor  
 
Türkiye'nin ilk dijital cüzdanı BKM Express, dört yılda 15 bini aşkın noktada web ve mobil üzerinden yapılan alışverişlerde hızlı, kolay ve güvenli ödeme kolaylığı sunuyor. BKM Express şimdi de hızla dijitalleşen dünyada mobil ödemeyi simitçiden büfeye, restorandan gazete bayisine kadar, hayatın her alanına taşıyor!
 
Türkiye'nin ilk dijital cüzdanı BKM Express, kullanıma sunulmasından bu yana geçen dört yılda e-ticaret, mobil ticaret ve online ödemeler alanlarında yaşanan gelişmeleri değerlendirdi. Türkiye'de 1,2 milyonu aşkın kullanıcı sayısına ulaşan ve 15 binin üzerinde üye işyerinde hizmet veren BKM Express, kullanıcılara web ve mobil alışverişlerinde hızlı ve kolay ödeme imkânı sunuyor.
 
BKM Express nakitsiz toplum hedefine katkı sağlıyor
BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko, BKM Express'in dört yıl gibi kısa bir sürede Türkiye'nin en yaygın ve en fazla kullanıcıya sahip dijital cüzdanı haline geldiğini belirterek, “Nakit ödemeyi terk ederek, hız ve kolaylık sağlayan ödeme sistemlerine geçmenin faydalarını bireyden aileye, aileden topluma, toplumdan ülkenin tamamına ölçeklendirmek mümkündür. BKM Express, alışveriş deneyimine getirdiği hızlı, kolay ve güvenli ödeme anlayışıyla bu vizyona çok önemli katkılar sağlıyor. BKM Express'in kurulduğundan dört yıl sonra toplumumuza somut faydalar, yeni teknolojiler sağlayan ve ekosistemi besleyen bir marka haline gelmesinden dolayı büyük mutluluk duyuyoruz'' dedi.
 
 
Online perakende işlemlerinde mobilin payı artıyor
Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı Serkan Yazıcıoğlu ise, BKM Express'in yeni hedefinin “mobil ödemeyi hayatın her alanına taşımak” olduğunu belirterek, dünyada online perakende işlemleri içindeki mobil ödemelerin payının yüzde 35'e, Türkiye'de yüzde 38'e, BKM Express'te ise yüzde 51'e yükseldiğinin altını çizdi. Son bir yılda internetten yapılan kartlı ödemeler hacminin ise toplamda 65 milyar TL olduğunu açıkladı. Serkan Yazıcıoğlu; Türkiye'de 58 milyon kredi kartının kullanımda olduğunu, internette kullanılan kredi kartı adedinin 24 milyon olduğunu, bu alanda 34 milyonluk büyük bir potansiyel bulunduğunu, dünyada ise 2019 yılında 2 milyar kişinin mobil ticaret yapmasının beklendiğini belirtti.
 
Yazıcıoğlu, mobil ticareti büyüten dört ana teknolojik faktörü; mobil penetrasyon oranı (2016 itibarıyla yüzde 65), büyük ekrana sahip akıllı telefonlar, 4,5G ile tüketicilerin hayatına giren mobil internetin hızlanması ve 7 gün 24 saat alışveriş yapabilme imkânı olarak sıraladı. Bunun yanı sıra mobil ticaretin artmasını sağlayan en önemli faktörlerden birinin de kolay ve güvenli mobil ödeme yöntemleri olduğunu, BKM Express ile mobil ödeme kolaylığını hayatın her alanına taşıma hedefinde olduklarını belirtti.
 
BKM Express akıllı telefonlar ile hayatın her alanına giriyor
Serkan Yazıcıoğlu, BKM Express'in dört yıllık yolculuğundan bahsederek, önce web'de başlayan ve 2013 yılından itibaren mobilde online alışverişler ile devam eden bu vizyonun bundan böyle ağırlıklı akıllı telefonlar üzerinden sokağa kadar ineceğini söyledi. BKM Express ile simitçiden sokak büfesine, gazete bayisinden restoranlara kadar her yerde akıllı telefon üzerinden kolaylıkla mobil ödeme yapılabileceğinin altını çizen Yazıcıoğlu, BKM Express'in hayatın her alanında kolay ve güvenli mobil ödemelere öncülük yapmaya devam edeceğini belirtti.      
 
İlgili kişi:
Ceylan Naza
Marjinal Porter Novelli
(212) 219 29 71
ceylann@marjinal.com.tr
 
 
BKM Express hakkında
Bir BKM markası olan BKM Express, ücretsiz, hızlı, kolay ve güvenli bir dijital ödeme aracı ve Türkiye'nin ilk dijital cüzdan uygulamasıdır. Hâlihazırda 1,2 milyonu aşkın üyesi bulunan BKM Express, 15 bin üye işyerinde hizmet vermektedir. BKM Express ile iPhone ve Android uygulamaları üzerinden para gönderilebilmektedir. BKM Express, e-bağış alanındaki yeniliklerin de öncüsüdür ve mobil uygulaması üzerinden sivil toplum kuruluşlarına kolayca bağış yapılabilmektedir. www.bkmexpress.com.tr
 
BKM hakkında
1990 yılında 13 kamu ve özel Türk bankasının ortaklığıyla kurulan, hâlihazırda 28 bankanın üyesi olduğu Bankalararası Kart Merkezi‘nin (BKM) faaliyetleri, ödeme sistemleri içerisinde; nakit kullanımı gerekmeksizin her türlü ödemeyi veya para transferini sağlayan veya destekleyen sistem, platform ve altyapıları oluşturmak, işletmek ve geliştirmektir. Kredi kartı ve banka kartı uygulaması içinde bulunan bankalar arasında uygulanacak prosedürleri geliştirmek, standardizasyonu sağlamaya yönelik çalışmalar yaparak kararlar almak, Türkiye genelinde uygulamalar ile yurt içi kuralları oluşturmak, bankalar arasındaki takas ve hesaplaşmayı yürütmek, yurt dışı kuruluş ve komisyonlarla ilişkiler kurmak ve gerektiğinde üyelerini bu kuruluşlarda temsil etmek, halen her banka tarafından devam ettirilen işlemleri daha güvenli, süratli ve daha az maliyetli tek bir merkezden yürütmek, BKM'nin ana faaliyetleri arasında yer almaktadır. 2012 yılında hayata geçirilen BKM Express; BKM, bankalar ve e-ticaret dünyasının önde gelen firmalarıyla birlikte geliştirilen, İnternet alışverişlerini hızlı, kolay ve keyifli hale getiren bir ödeme sistemidir. Troy ile birlikte ise Türkiye kartlı ödeme sistemlerinde yeni bir dönem başlamıştır ve BKM, 1 Nisan 2016 tarihinde “Türkiye'nin Ödeme Yöntemi Troy”u hayata geçirmiştir. Şirket, 2023 yılında “nakitsiz bir toplum” hedefiyle çalışmalarını sürdürmektedir. www.bkm.com.tr


  Share  Paylaş
BKM
Hakkında
1990 yılında 13 kamu ve özel Türk bankasının ortaklığıyla kurulan, hâlihazırda 29 bankanın üyesi olduğu Bankalararası Kart Merkezi‘nin (BKM) faaliyetleri, ödeme sistemleri içerisinde; nakit kullanımı gerekmeksizin her türlü ödemeyi veya para transferini sağlayan veya destekleyen sistem, platform ve altyapıları oluşturmak, işletmek ve geliştirmektir. Kredi kartı ve banka kartı uygulaması içinde bulunan bankalar arasında uygulanacak prosedürleri geliştirmek, standardizasyonu sağlamaya yönelik çalışmalar yaparak kararlar almak, Türkiye genelinde uygulamalar ile yurt içi kuralları oluşturmak, bankalar arasındaki takas ve hesaplaşmayı yürütmek, yurt dışı kuruluş ve komisyonlarla ilişkiler kurmak ve gerektiğinde üyelerini bu kuruluşlarda temsil etmek, halen her banka tarafından devam ettirilen işlemleri daha güvenli, süratli ve daha az maliyetli tek bir merkezden yürütmek, BKM’nin ana faaliyetleri arasında yer almaktadır. 2012 yılında hayata geçirilen BKM Express; BKM, bankalar ve e-ticaret dünyasının önde gelen firmalarıyla birlikte geliştirilen, İnternet alışverişlerini hızlı, kolay ve keyifli hale getiren bir ödeme sistemidir. Troy ile birlikte ise Türkiye kartlı ödeme sistemlerinde yeni bir dönem başlamıştır ve BKM, 1 Nisan 2016 tarihinde “Türkiye’nin Ödeme Yöntemi Troy”u hayata geçirmiştir. Şirket, 2023 yılında “nakitsiz bir toplum” hedefiyle çalışmalarını sürdürmektedir.