Haberler / BKM Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
27.10.2016

BKM Express ile sohbet eder gibi bağış yapın!
 
Türkiye'nin dijital cüzdanı BKM Express, Facebook Messenger ile e-bağış yapmaya olanak tanıyor. Son dönemin popüler teknolojilerinden olan “chatbot”un kullanıldığı uygulamada Facebook Messenger sohbet ekranından sadece birkaç adımda bağış yapılabiliyor. BKM Express'in kullanıma sunduğu bu yenilik, bağış alanında Türkiye'de ilk chatbot uygulaması olma özelliği de taşıyor.
 
Türkiye'nin dijital cüzdanı BKM Express, ödeme sistemleri sektöründeki öncülüğünü yapay zekâ, inovasyon ve e-bağış alanında sürdürmeye devam ediyor. Sunduğu altyapıyla bireyler ve sivil toplum kuruluşları arasında bir köprü vazifesi görerek, bağış süreçlerini hızlandıran BKM Express, tanıttığı yeni uygulamayla Facebook Messenger sohbet ekranı üzerinden de e-bağış yapmaya olanak sağlıyor.
 
Facebook Messenger'da BKM Express sohbet ekranını açan kullanıcılar, BKM Express Destek Merkezi ile mesajlaşabiliyor veya BKM Express Messenger Bot aracılığıyla sadece birkaç adımda bağışta bulunabiliyor.

BKM Express Genel Müdür Yardımcısı Serkan Yazıcıoğlu konuyla ilgili görüşlerini şöyle paylaşıyor: “Son dönemin popüler teknolojilerinden “chatbot”u kullanarak geliştirdiğimiz uygulamayla artık Facebook Messenger'da BKM Express sohbet ekranındayken sadece birkaç adımda bağış yapılabilecek. Chatbot, sohbet ekranı üzerinden istediğiniz işlemleri hızlı biçimde yapmanızı sağlayan ve kullanım alanları giderek genişleyen bir teknoloji. Bu teknoloji ile bağış yapmak için Facebook'un mesajlaşma uygulaması olan Messenger üzerinden BKM Express hesabı ile mesajlaşmaya başlayarak hangi kuruma, ne kadar bağış yapmak istediğinizi belirtmeniz yeterli. Bu inovasyonu, geleceğe yön verecek olan yapay zekâ ve “machine learning” teknolojileri alanında attığımız ilk adım olarak görüyor ve bu anlamda çok değerli buluyoruz.”
 
Sivil toplum kuruluşlarına verdikleri desteğin faaliyetlerinin merkezinde yer aldığını belirten Serkan Yazıcıoğlu bu alanda yapılan diğer uygulamalardan da şöyle bahsediyor “BKM Express olarak Eylül 2015 tarihinde online alışverişlerde internet alışverişlerinde sepet tutarını yukarıya yuvarlayarak seçilen sivil toplum kuruluşuna destek olmayı sağlayan Yuvarla Sosyal Girişimi ile işbirliğine gittik. Bu işbirliği sayesinde BKM Express ile yapılan tüm e-ticaret işlemlerinin sonunda Yuvarla ailesine mensup 12 sivil toplum kuruluşu arasından seçilen kuruma bağış yapılabiliyor. Ayrıca QR kod ile ödemeyi kullanarak vakıflara bağış yapılması da 2015 senesi içinde devreye aldığımız uygulamalardan bir diğeri. Tüm bu uygulamalar aracılığıyla BKM Express kullanıcıları bugüne kadar 55 bin adet bağış işlemi yaptı.”
 
BKM Express ayrıca kamuoyu ve sivil toplum kuruluşları arasında şeffaf bir ilişki inşa etmek amacıyla 2016 Ekim ayında kurulan Açık Açık Derneği online bağış platformunun da dijital sponsorluğunu üstlenmiş durumda. Böylece Açık Açık Derneği bünyesinde bulunan 33 sivil toplum kuruluşuna BKM Express ile bağış yapılabilecek. BKM Express ayrıca “1.000 Bağışa 1.000 Bağış da BKM Express'ten” kampanyasıyla projeye destek veriyor.
 
Öte yandan BKM Express mobil uygulaması üzerinden “QR ile Öde” butonuna basıp bkmexpress.com.tr adresinde yer alan sivil toplum kuruluşları için oluşturulan QR kodları okutarak veya doğrudan QR kodun üzerine tıklayarak da hızlıca bağış yapılabiliyor.
 
Detaylı bilgi için: www.bkmexpress.com.tr
 
İlgili kişi:
Ceylan Naza
Marjinal Porter Novelli
(212) 219 29 71
ceylann@marjinal.com.tr
 
BKM hakkında
1990 yılında 13 kamu ve özel Türk bankasının ortaklığıyla kurulan, hâlihazırda 28 bankanın üyesi olduğu Bankalararası Kart Merkezi‘nin (BKM) faaliyetleri, ödeme sistemleri içerisinde; nakit kullanımı gerekmeksizin her türlü ödemeyi veya para transferini sağlayan veya destekleyen sistem, platform ve altyapıları oluşturmak, işletmek ve geliştirmektir. Kredi kartı ve banka kartı uygulaması içinde bulunan bankalar arasında uygulanacak prosedürleri geliştirmek, standardizasyonu sağlamaya yönelik çalışmalar yaparak kararlar almak, Türkiye genelinde uygulamalar ile yurt içi kuralları oluşturmak, bankalar arasındaki takas ve hesaplaşmayı yürütmek, yurt dışı kuruluş ve komisyonlarla ilişkiler kurmak ve gerektiğinde üyelerini bu kuruluşlarda temsil etmek, halen her banka tarafından devam ettirilen işlemleri daha güvenli, süratli ve daha az maliyetli tek bir merkezden yürütmek, BKM'nin ana faaliyetleri arasında yer almaktadır. 2012 yılında hayata geçirilen BKM Express; BKM, bankalar ve e-ticaret dünyasının önde gelen firmalarıyla birlikte geliştirilen, İnternet alışverişlerini hızlı, kolay ve keyifli hale getiren bir ödeme sistemidir. Troy ile birlikte ise Türkiye kartlı ödeme sistemlerinde yeni bir dönem başlamıştır ve BKM, 1 Nisan 2016 tarihinde “Türkiye'nin Ödeme Yöntemi Troy”u hayata geçirmiştir. Şirket, 2023 yılında “nakitsiz bir toplum” hedefiyle çalışmalarını sürdürmektedir.
 
 
BKM Express hakkında
Bir BKM markası olan BKM Express, ücretsiz, hızlı, kolay ve güvenli bir dijital ödeme aracı ve Türkiye'nin ilk dijital cüzdan uygulamasıdır. Hâlihazırda 1,2 milyonu aşkın üyesi bulunan BKM Express, 14 bin noktada hizmet vermektedir. BKM Express ile iPhone ve Android uygulamaları üzerinden para gönderilebilmektedir. BKM Express, e-bağış alanındaki yeniliklerin de öncüsüdür ve mobil uygulaması üzerinden sivil toplum kuruluşlarına kolayca bağış yapılabilmektedir. www.bkmexpress.com.tr


  Share  Paylaş
BKM
Hakkında
1990 yılında 13 kamu ve özel Türk bankasının ortaklığıyla kurulan, hâlihazırda 29 bankanın üyesi olduğu Bankalararası Kart Merkezi‘nin (BKM) faaliyetleri, ödeme sistemleri içerisinde; nakit kullanımı gerekmeksizin her türlü ödemeyi veya para transferini sağlayan veya destekleyen sistem, platform ve altyapıları oluşturmak, işletmek ve geliştirmektir. Kredi kartı ve banka kartı uygulaması içinde bulunan bankalar arasında uygulanacak prosedürleri geliştirmek, standardizasyonu sağlamaya yönelik çalışmalar yaparak kararlar almak, Türkiye genelinde uygulamalar ile yurt içi kuralları oluşturmak, bankalar arasındaki takas ve hesaplaşmayı yürütmek, yurt dışı kuruluş ve komisyonlarla ilişkiler kurmak ve gerektiğinde üyelerini bu kuruluşlarda temsil etmek, halen her banka tarafından devam ettirilen işlemleri daha güvenli, süratli ve daha az maliyetli tek bir merkezden yürütmek, BKM’nin ana faaliyetleri arasında yer almaktadır. 2012 yılında hayata geçirilen BKM Express; BKM, bankalar ve e-ticaret dünyasının önde gelen firmalarıyla birlikte geliştirilen, İnternet alışverişlerini hızlı, kolay ve keyifli hale getiren bir ödeme sistemidir. Troy ile birlikte ise Türkiye kartlı ödeme sistemlerinde yeni bir dönem başlamıştır ve BKM, 1 Nisan 2016 tarihinde “Türkiye’nin Ödeme Yöntemi Troy”u hayata geçirmiştir. Şirket, 2023 yılında “nakitsiz bir toplum” hedefiyle çalışmalarını sürdürmektedir.