Haberler / GittiGidiyor Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
24.06.2017

Sahurda bol bol alışveriş yaptık
 
GittiGidiyor'un 2017'nin ilk yarısını kapsayan tüketici verilerine göre, Ramazan ayında sahurda yapılan online alışveriş yüzde 230'a varan oranda artış gösterdi. Yılın ilk altı ayının favori ürünü ise GittiGidiyor'da tam 1,5 milyon kez aranan stres çarkı oldu.
 
Türkiye'de e-ticaretin ev sahibi GittiGidiyor, 2017 yılının ilk yarısındaki alışveriş trendlerini açıkladı. GittiGidiyor Pazarlama Direktörü Feyza Dereli Fedar'ın yaptığı açıklamalara göre, Ramazan ayında özellikle sahur saatlerinde online mutfak alışverişi büyük artış gösterdi. Yılın ilk yarısında en popüler ürün stres çarkı olurken en çok alışverişin salı günleri yapıldığı ortaya çıktı.

Ramazanda online mutfak alışverişi arttı
Tüketicinin ramazandaki alışveriş alışkanlıklarını da değerlendiren Fedar, “Ramazan ayında satışların normal günlere kıyasla en çok arttığı saat yüzde 230'luk artışla 03.00-04.00 aralığı oldu. Tüketici sahurda alışveriş yapmayı seviyor. Biz de çeşitli kampanyalarla sahur alışverişini daha cazip hale getiriyoruz. Sahur saatlerinde adetsel bazda satışı en çok artan ürünler sırasıyla cep telefonu aksesuarları, cep telefonu, bebek bezi, spor ayakkabı, elektrikli süpürge ve kedi maması, günlük ayakkabı, batarya, pil, yedek parça, aksesuar ve bulaşık makinesi deterjanı oldu” dedi. Fedar, Ramazan boyunca özellikle süpermarket ve elektrikli mutfak aletleri kategorilerindeki ürünlerin satışında bu aya özel ciddi artışlar gözlemlediklerini belirterek, “Çay, kahve, kuruyemiş, sıvıyağ, fritöz, su arıtma cihazı, mikser gibi ürünlerin satışında yüzde 30 ila yüzde 100 arasında değişen oranlarda artış oluyor” diye konuştu. Ayrıca Fedar, iftar saatlerinde satışların Ramazan'ın dışındaki zaman dilimine kıyasla yüzde 30 civarında gerilediğini kaydetti.
 
Stres çarkı en çok aranan kelime oldu
GittiGidiyor'da yılın ilk yarısına damgasını vuran sürpriz ürünün stres çarkı olduğunu belirten Fedar, şöyle devam etti: “Bu dönemde, adetsel olarak ele alındığında, stres çarkı en fazla satılan ürünler arasına girdi. Ayrıca, stres çarkı son 4 yıldır GittiGidiyor'da en çok aranan kelimeler arasında başı çeken Nike Air Max, iPhone, cep telefonu gibi kelimeleri geçerek 2017'nin ilk 6 ayı itibarıyla bu alanda birinci oldu. Bu yıl ilk 6 ayda GittiGidiyor'da tam 1,5 milyon kez stres çarkı arandı. Aynı sürede Nike Air Max 741 bin, cep telefonu kelimesi ise 428 bin kez arandı.”

GittiGidiyor ilk altı ayda yüzde 50 büyüdü
GittiGidiyor'da tüketici davranışları açısından 2017'nin ilk yarıda öne çıkan trendlerini anlatan Feyza Dereli Fedar, “GittiGidiyor yılın ilk altı ayında 2016'nın aynı dönemine göre yüzde 50 büyüdü. Geçen yıl aynı dönemde en çok alışveriş yapılan gün pazartesiydi, bu yıl ise salı ilk sırada yer aldı. 3 büyük şehir dışında en çok alışveriş yapan iller Bursa, Antalya, Kocaeli, Konya, Adana, Gaziantep ve Mersin şeklinde sıralandı” dedi. Bölgeler bazında en çok satılan ürünlere bakıldığında 2017'nin ilk yarısında cep telefonu ve televizyon tüm bölgelerde ilk sırada yer aldığını kaydeden Fedar, “Bu yıl Marmara Bölgesi'nde kedi maması en çok satan ürünler arasında ilk 10'a girdi. Klima, Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu'da 3'üncü, Ege'de 4'üncü sırada yer aldı. Tüm bölgelerde ilk 10'da yer alan diğer iki ürün de bebek bezi ve bilgisayar oldu” diye konuştu.
 
İlgili Kişi:
Dilek Özcan
Marjinal Porter Novelli
dileko@marjinal.com.tr
0212 219 29 71



GittiGidiyor hakkında
2001 yılında kurulan ve 16 yıllık geçmişiyle Türkiye'de e-ticaretin öncü pazaryeri olan GittiGidiyor, 2011 yılında global e-ticaret devi eBay'in çatısı altına girdikten sonra sektördeki lider konumunu daha da güçlendirdi. Aylık ortalama 60 milyon ziyaret, yaklaşık 19 milyon kayıtlı üyesiyle Türkiye'nin en çok tercih edilen alışveriş sitesi olan GittiGidiyor1, avantajlı fiyatlarla milyonlarca ürüne ev sahipliği yapan; bireysel satıcılar, KOBİ ve büyük işletmelerin mağaza açıp işlerini büyüttüğü güvenli bir alışveriş platformudur. 50'den fazla kategoride 15 milyondan fazla ürün çeşidiyle farklılaşan GittiGidiyor, ödemeleri %100 güvence altına alan ödeme-onay sistemi “Sıfır Risk” kullanır. Yaklaşık her 2 saniyede 1 ürünün satıldığı site, 5 milyon kez indirilen mobil uygulamalarıyla ve mobil cihazlara uyumlu alışveriş ekranlarıyla trafiğinin %64'ünü mobilden almaktadır. www.gittigidiyor.com/cadde sayfası ile stil sahibi bir yaşam için öneriler ve uzman editörler tarafından hazırlanan özel içerik platformu blog.gittigidiyor.com ile alışverişte rehber olacak içerikler sunan GittiGidiyor, ulusal ve uluslararası alanda önemli e-ticaret ödülleriyle başarılarını taçlandırmaya devam ediyor. www.gittigidiyor.com
 


  Share  Paylaş
GittiGidiyor
Hakkında
İnternetten alışverişin güvenilir ismi GittiGidiyor, 2001 yılından bu yana 11 milyondan fazla kişiyi bir araya getiriyor. GittiGidiyor’da aklınıza gelebilecek her şeyi kolaylıkla bulabilir, hem bireysel satıcılardan alışveriş yapabilir, hem kendiniz satış yapabilir veya online dükkan açarak işinizi büyütebilirsiniz. Kurumsal firmaysanız, GittiGidiyor’da resmi mağazanızı açabilir, satışlarınızı buradan yönetebilirsiniz. Cep telefonu ve tablet uygulamalarımızla ise alışverişe istediğiniz yerden devam edebilirsiniz. Güçlü potansiyeli ve güvenli ödeme sistemi Sıfır Risk ile dünyanın en büyük pazar yeri eBay’in dikkatini çeken GittiGidiyor, 2011 yılında eBay’in satın almasıyla birlikte, global eBay’in Türkiye iştirakı (eBay Türkiye) oldu. Türkiye’de internetten alışverişi güvenilir ve keyifli hale getiren GittiGidiyor, kullanıcılarına hayran kalacakları deneyimler yaşatmaya