Haberler / BKM Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
23.05.2017

Startup Dostu Şirket BKM

Bankalararası Kart Merkezi (BKM), Türkiye'de ilk defa organize edilen Corporate Startup Zirvesi'nde Startup Dostu Şirketler arasında birinci seçildi. Yarışmada, startup'lar ödül kazanan kurumları belirlediler.
 
Türkiye'de ilk defa Endeavor Türkiye, TOBB Genç Girişimciler Kurulu ile Özyeğin Üniversitesi iş birliğiyle düzenlenen Corporate Startup Zirvesi / Startup Dostu Şirketler etkinliği gerçekleşti. Startup Dostu Şirketler ve Dost Liderler olarak iki bölümden oluşan zirvede BKM; Startup Dostu Şirketler kategorisinde birinci oldu.
 
Corporate Startup Zirvesi, Türkiye'deki büyük şirketler, bankalar ve startup'ları bir araya getirirken, etkinlikte startup'lar, şirketleri yalnızca yaptıkları yatırımlara göre değil, aynı zamanda kalıcı iş birlikleri, mentorluk ve danışmanlık konularında verdikleri destek ve kuluçka/hızlandırıcı program imkanları açısından da değerlendirip oyladı. 

BKM'den Startup Dostu Şirket Manifestosu
Startup Dergisi'nin gerçekleştirdiği ankette Startup Dostu Şirketler kategorisinde birinciliği BKM elde etti. Startup dünyasına yön veren 10 şirket özelinde düzenlenen ankette, startup'lar, şirketlerin iş birliğine açık olmaları, yatırım yapabilmeleri, mentorluk ve danışmanlık gibi konularda yardımcı olmaları, iş yapma potansiyelleri gibi kriterlere göre tercihlerini yaptı. BKM'nin birincilik ödülünü Dr. Soner Canko, Fiba Holding Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü M. Özyeğin'den aldı.
 
Yaptıkları çalışmalarla girişimcilik ekosistemine katkı sağlamayı amaçladıklarını belirten BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko, “BKM olarak, bugüne kadar girişimcilerden çok şey öğrendik, kendimizi bu alanda geliştirdik ve değiştirdik. Bu değişim kendimizi ifade biçimimizden giyimimize, iş hızımızdan kararlarımıza pek çok alana yansıdı. Zaman içerisinde inovasyon ve girişimcilik kültürü BKM'nin en önemli değerlerini oluşturmaya başladı. BKM olarak, kendi içimizde bir startup dostu şirket manifestosu oluşturduk. Bu manifestoya göre kurumsal ve bireysel anlamda hızlı erişilebilirliği, kitap ve içerik oluşturmayı, mobil, dijital ve FinTech alanında trendsetter olmayı, FinTech eğitimleri düzenlemeyi, sosyal girişimcilere ve kadın girişimcilere pozitif ayrımcılık uygulamayı ve kurum içi ile kurum dışı girişimcilikleri geliştirmeyi hedefliyoruz. Bize tüm bu değerleri kattıkları için asıl biz girişimci arkadaşlarımıza teşekkür ediyoruz” dedi.
 
İlgili kişi:
Ayşe Ekin Gündüz
Marjinal Porter Novelli
0 (212) 219 29 71
0 (533) 921 43 53
ayseg@marjinal.com.tr
 
BKM hakkında
1990 yılında 13 kamu ve özel Türk bankasının ortaklığıyla kurulan, hâlihazırda 28 banka ve 2 banka dışı üyesi bulunan Bankalararası Kart Merkezi'nin (BKM) faaliyetleri, ödeme sistemleri içerisinde; nakit kullanımı gerekmeksizin her türlü ödemeyi veya para transferini sağlayan veya destekleyen sistem, platform ve altyapıları oluşturmak, işletmek ve geliştirmektir. Kredi kartı ve banka kartı uygulaması içinde bulunan bankalar arasında uygulanacak prosedürleri geliştirmek, standardizasyonu sağlamaya yönelik çalışmalar yaparak kararlar almak, Türkiye genelinde uygulamalar ile yurt içi kuralları oluşturmak, bankalar arasındaki takas ve hesaplaşmayı yürütmek, yurt dışı kuruluş ve komisyonlarla ilişkiler kurmak ve gerektiğinde üyelerini bu kuruluşlarda temsil etmek, halen her banka tarafından devam ettirilen işlemleri daha güvenli, süratli ve daha az maliyetli tek bir merkezden yürütmek, BKM'nin ana faaliyetleri arasında yer almaktadır. 2012 yılında hayata geçirilen BKM Express; BKM, bankalar ve e-ticaret dünyasının önde gelen firmalarıyla birlikte geliştirilen, internet alışverişlerini hızlı, kolay ve keyifli hale getiren bir ödeme sistemidir. 1 Nisan 2016 tarihinde hayata geçen Türkiye'nin Ödeme Yöntemi Troy ile birlikte ise Türkiye kartlı ödeme sistemlerinde yeni bir dönem başlamıştır. Şirket, 2023 yılında “nakitsiz bir toplum” hedefiyle çalışmalarını sürdürmektedir. www.bkm.com.tr


  Share  Paylaş
BKM
Hakkında
1990 yılında 13 kamu ve özel Türk bankasının ortaklığıyla kurulan, hâlihazırda 29 bankanın üyesi olduğu Bankalararası Kart Merkezi‘nin (BKM) faaliyetleri, ödeme sistemleri içerisinde; nakit kullanımı gerekmeksizin her türlü ödemeyi veya para transferini sağlayan veya destekleyen sistem, platform ve altyapıları oluşturmak, işletmek ve geliştirmektir. Kredi kartı ve banka kartı uygulaması içinde bulunan bankalar arasında uygulanacak prosedürleri geliştirmek, standardizasyonu sağlamaya yönelik çalışmalar yaparak kararlar almak, Türkiye genelinde uygulamalar ile yurt içi kuralları oluşturmak, bankalar arasındaki takas ve hesaplaşmayı yürütmek, yurt dışı kuruluş ve komisyonlarla ilişkiler kurmak ve gerektiğinde üyelerini bu kuruluşlarda temsil etmek, halen her banka tarafından devam ettirilen işlemleri daha güvenli, süratli ve daha az maliyetli tek bir merkezden yürütmek, BKM’nin ana faaliyetleri arasında yer almaktadır. 2012 yılında hayata geçirilen BKM Express; BKM, bankalar ve e-ticaret dünyasının önde gelen firmalarıyla birlikte geliştirilen, İnternet alışverişlerini hızlı, kolay ve keyifli hale getiren bir ödeme sistemidir. Troy ile birlikte ise Türkiye kartlı ödeme sistemlerinde yeni bir dönem başlamıştır ve BKM, 1 Nisan 2016 tarihinde “Türkiye’nin Ödeme Yöntemi Troy”u hayata geçirmiştir. Şirket, 2023 yılında “nakitsiz bir toplum” hedefiyle çalışmalarını sürdürmektedir.