Haberler / GittiGidiyor Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
16.03.2017

TOBB E-ticaret Meclisi'nden BDDK'nın kredi kartları kararıyla ilgili açıklama
 
GittiGidiyor Genel Müdürü ve TOBB E-ticaret Meclisi Başkanı Öget Kantarcı, BDDK'nın kredi kartlarına yönelik yeni düzenlemesiyle ilgili yaptığı açıklamada, bankaların tüm kredi kartı kullanıcılarını bilgilendirerek internetten alışverişte kart kullanımına devam etmek isteyenlerden gerekli izinleri belirlenen süre içerisinde toplayabilmesinin sektör için kritik önem taşıdığına dikkat çekti.
 
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) E-Ticaret Sektör Meclisi olarak BDDK'nın yeni düzenlemesine ilişkin fikirlerini ilgili mercilere daha önce sunduklarını ve değerlendirmelerini paylaşmaya da devam ettiklerini belirten Kantarcı açıklamasının devamında şunları söyledi:
 
“Halihazırda kullanımda olan ve yeni verilecek tüm kredi kartlarının internetten alışverişe açık olmasına kart sahibinin talebine bağlı olma zorunluluğu getiren 16 Şubat tarihli karar, 6 aylık geçiş döneminin ardından uygulamaya geçecek. Bu geçiş döneminin, durumun tüketiciye izahı ve izinlerin toplanması açısından olumlu katkı sağlayacağını değerlendiriyoruz. Zaten, anladığımız kadarıyla kurum da bu yöndeki görüşlere paralel biçimde gerekli altyapı çalışmaları için bankalara bir süre tanıdı. Bununla birlikte, kart kullanıcılarından internetten alışverişe devam edebilmeleri için kanıtlanabilir talep alınması şartının uygulamada e-ticaret sektörünü olumsuz etkileyebileceğini öngörüyoruz.
Bankaların tüm kredi kartı kullanıcılarını bilgilendirerek internetten alışverişte kart kullanımına devam etmek isteyenlerden gerekli izinleri belirlenen süre içerisinde toplayabilmesi kritik önem taşıyor.
 
Süreç içerisinde düzenlemeden haberdar olmaması nedeniyle bankasına talep bildiremeyen tüketiciler, kartla internetten alışverişe devam edemeyeceği için onlar açısından da dönemsel mağduriyet oluşabileceğini değerlendiriyoruz. Bizim bu konudaki önerimiz, bu tarz mağduriyetlerin önlenmesi adına, şu ana kadar e-ticaret işlemlerinde en az iki defa kullanılmış kredi kartlarının bu onay zorunluluğundan muaf tutulmasıdır ki bu, süreci hem hızlandıracak hem de kolaylaştıracaktır.
 
Tabii ki bu süreçte e-ticaret sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin de geçiş döneminde kullanıcıları bilgilendirmesi ve bu anlamda bankalara destek olması gerekli.
 
Ödemelerin yüzde 90'ı aşan bir oranda kredi kartıyla gerçekleştiği e-ticaret sektörüne doğrudan etki edecek bu gibi düzenlemelerde, elektronik ticaretin son yıllarda Türkiye'nin en hızlı büyüyen sektörleri arasında olduğu da dikkate alınmalı.
 
TÜBİSAD, ETİD, BKM, Euromonitor ve IDC gibi kaynaklara baktığımızda Türkiye'de e-ticaret pazarının son 2 yılda ortalama %27 seviyelerinde büyüdüğünü, tatil, seyahat ve online bahisleri de içeren toplam e-ticaret hacminin 2015 yılında yaklaşık 25 milyar TL düzeyine geldiğini görüyoruz. 2016 rakamları henüz net olarak açıklanmadı ancak büyüme trendi devam etti. 2016'da da %25 bandında bir büyümeyle e-ticaret hacminin 30 milyar TL'nin üzerinde bir seviyeye geldiğini tahmin ediyoruz. İnternetten alışverişte tüketicinin karşısına çıkacak bariyerlerin perakende firmaları ve KOBİ'lerin bu kanaldaki potansiyelden faydalanmasının da önünü kesebileceğini düşünüyoruz.
 
Diğer yandan, vatandaşların dolandırıcılar tarafından zarara uğratılmasına engel olabilmek e-ticaret sektörü açısından da son derece önemli bir nokta. Tüketici güvenini artırmak için ise kredi kartı kullanım tercihlerini sınırlamaktan öte, kart sahiplerinin dolandırıcılık faaliyetlerine ilişkin bilinçlendirilmesini sağlayacak önlemler alınması ve e-ticaret sektörünün gelişmesini destekleyecek düzenlemeler yapılmasının da büyük önem taşıdığına inanıyoruz.”
 
İlgili Kişi:
Dilek Özcan
Marjinal Porter Novelli
dileko@marjinal.com.tr
0212 219 29 71
 
GittiGidiyor hakkında
2001 yılında kurulan ve 16 yıllık geçmişiyle Türkiye'de e-ticaretin öncü pazaryeri olan GittiGidiyor, 2011 yılında global e-ticaret devi eBay'in çatısı altına girdikten sonra sektördeki lider konumunu daha da güçlendirdi. Aylık ortalama 60 milyon ziyaret, 17 milyon kayıtlı üyesiyle Türkiye'nin en çok tercih edilen alışveriş sitesi olan GittiGidiyor[1], avantajlı fiyatlarla milyonlarca ürüne ev sahipliği yapan; bireysel satıcılar, KOBİ ve büyük işletmelerin mağaza açıp işlerini büyüttüğü güvenli bir alışveriş platformudur. 50'den fazla kategoride 10 milyondan fazla ürün çeşidiyle farklılaşan GittiGidiyor, ödemeleri %100 güvence altına alan ödeme-onay sistemi “Sıfır Risk” kullanır. Yaklaşık her 2 saniyede 1 ürünün satıldığı site, 4,3 milyon kez indirilen mobil uygulamalarıyla ve mobil cihazlara uyumlu alışveriş ekranlarıyla trafiğinin %60'ını mobilden almaktadır. www.gittigidiyor.com/cadde sayfası ile stil sahibi bir yaşam için öneriler ve uzman editörler tarafından hazırlanan özel içerik platformu blog.gittigidiyor.com ile alışverişte rehber olacak içerikler sunan GittiGidiyor, ulusal ve uluslararası alanda önemli e-ticaret ödülleriyle başarılarını taçlandırmaya devam ediyor. www.gittigidiyor.com  

 
[1] Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması (IAB) Aralık 2016 sonuçları


  Share  Paylaş
GittiGidiyor
Hakkında
İnternetten alışverişin güvenilir ismi GittiGidiyor, 2001 yılından bu yana 11 milyondan fazla kişiyi bir araya getiriyor. GittiGidiyor’da aklınıza gelebilecek her şeyi kolaylıkla bulabilir, hem bireysel satıcılardan alışveriş yapabilir, hem kendiniz satış yapabilir veya online dükkan açarak işinizi büyütebilirsiniz. Kurumsal firmaysanız, GittiGidiyor’da resmi mağazanızı açabilir, satışlarınızı buradan yönetebilirsiniz. Cep telefonu ve tablet uygulamalarımızla ise alışverişe istediğiniz yerden devam edebilirsiniz. Güçlü potansiyeli ve güvenli ödeme sistemi Sıfır Risk ile dünyanın en büyük pazar yeri eBay’in dikkatini çeken GittiGidiyor, 2011 yılında eBay’in satın almasıyla birlikte, global eBay’in Türkiye iştirakı (eBay Türkiye) oldu. Türkiye’de internetten alışverişi güvenilir ve keyifli hale getiren GittiGidiyor, kullanıcılarına hayran kalacakları deneyimler yaşatmaya