Haberler / GittiGidiyor Basın Bültenleri
Tüm Bültenler
Etkinlikler
< Geri Dön


Sahurda bol bol alışveriş yaptık

24/6/2017

GittiGidiyor'un 2017'nin ilk yarısını kapsayan tüketici verilerine göre, Ramazan ayında sahurda yapılan online alışveriş yüzde 230'a varan oranda artış gösterdi. Yılın ilk altı ayının favori ürünü ise GittiGidiyor'da tam 1,5 milyon kez aranan stres çarkı oldu.

Türkiye'de e-ticaretin ev sahibi GittiGidiyor, 2017 yılının ilk yarısındaki alışveriş trendlerini açıkladı. GittiGidiyor Pazarlama Direktörü Feyza Dereli Fedar'ın yaptığı açıklamalara göre, Ramazan ayında özellikle sahur saatlerinde online mutfak alışverişi büyük artış gösterdi. Yılın ilk yarısında en popüler ürün stres çarkı olurken en çok alışverişin salı günleri yapıldığı ortaya çıktı.

Ramazanda online mutfak alışverişi arttı
Tüketicinin ramazandaki alışveriş alışkanlıklarını da değerlendiren Fedar, “Ramazan ayında satışların normal günlere kıyasla en çok arttığı saat yüzde 230'luk artışla 03.00-04.00 aralığı oldu. Tüketici sahurda alışveriş yapmayı seviyor. Biz de çeşitli kampanyalarla sahur alışverişini daha cazip hale getiriyoruz. Sahur saatlerinde adetsel bazda satışı en çok artan ürünler sırasıyla cep telefonu aksesuarları, cep telefonu, bebek bezi, spor ayakkabı, elektrikli süpürge ve kedi maması, günlük ayakkabı, batarya, pil, yedek parça, aksesuar ve bulaşık makinesi deterjanı oldu” dedi. Fedar, Ramazan boyunca özellikle süpermarket ve elektrikli mutfak aletleri kategorilerindeki ürünlerin satışında bu aya özel ciddi artışlar gözlemlediklerini belirterek, “Çay, kahve, kuruyemiş, sıvıyağ, fritöz, su arıtma cihazı, mikser gibi ürünlerin satışında yüzde 30 ila yüzde 100 arasında değişen oranlarda artış oluyor” diye konuştu. Ayrıca Fedar, iftar saatlerinde satışların Ramazan'ın dışındaki zaman dilimine kıyasla yüzde 30 civarında gerilediğini kaydetti.

Stres çarkı en çok aranan kelime oldu
GittiGidiyor'da yılın ilk yarısına damgasını vuran sürpriz ürünün stres çarkı olduğunu belirten Fedar, şöyle devam etti: “Bu dönemde, adetsel olarak ele alındığında, stres çarkı en fazla satılan ürünler arasına girdi. Ayrıca, stres çarkı son 4 yıldır GittiGidiyor'da en çok aranan kelimeler arasında başı çeken Nike Air Max, iPhone, cep telefonu gibi kelimeleri geçerek 2017'nin ilk 6 ayı itibarıyla bu alanda birinci oldu. Bu yıl ilk 6 ayda GittiGidiyor'da tam 1,5 milyon kez stres çarkı arandı. Aynı sürede Nike Air Max 741 bin, cep telefonu kelimesi ise 428 bin kez arandı.”

GittiGidiyor ilk altı ayda yüzde 50 büyüdü
GittiGidiyor'da tüketici davranışları açısından 2017'nin ilk yarıda öne çıkan trendlerini anlatan Feyza Dereli Fedar, “GittiGidiyor yılın ilk altı ayında 2016'nın aynı dönemine göre yüzde 50 büyüdü. Geçen yıl aynı dönemde en çok alışveriş yapılan gün pazartesiydi, bu yıl ise salı ilk sırada yer aldı. 3 büyük şehir dışında en çok alışveriş yapan iller Bursa, Antalya, Kocaeli, Konya, Adana, Gaziantep ve Mersin şeklinde sıralandı” dedi. Bölgeler bazında en çok satılan ürünlere bakıldığında 2017'nin ilk yarısında cep telefonu ve televizyon tüm bölgelerde ilk sırada yer aldığını kaydeden Fedar, “Bu yıl Marmara Bölgesi'nde kedi maması en çok satan ürünler arasında ilk 10'a girdi. Klima, Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu'da 3'üncü, Ege'de 4'üncü sırada yer aldı. Tüm bölgelerde ilk 10'da yer alan diğer iki ürün de bebek bezi ve bilgisayar oldu” diye konuştu.

İlgili Kişi:
Dilek Özcan
Marjinal Porter Novelli
dileko@marjinal.com.tr
0212 219 29 71

 


GittiGidiyor
Görseller
  Genel Müdür, M. Oget Kantarci
  Logo
Kısa Tanıtım


      RSS  
  Share  Paylaş