Haberler / GittiGidiyor Basın Bültenleri
Tüm Bültenler
Etkinlikler
< Geri Dön


Bu sezon bahçeler GittiGidiyor ile yenileniyor

19/5/2017

Havaların ısınmasıyla birlikte bahçe ürünlerinin satışı hız kazandı. Dikim dönemine girilmesi GittiGidiyor'da satılan bahçe aletlerine ilgiyi artırırken, dekorasyonda ise salıncaklar alışverişin gözdesi oldu. GittiGidiyor bahçe kategorisi, mart ve nisan aylarında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 75 büyüdü. Satış hacmi en çok yükselen ürün 3 kat artışla çapa makinesi oldu.

Bahçelerde yenileme ve dekorasyon telaşının başlamasıyla beraber, bahçe ürünlerine yönelik alışveriş de hız kazandı.”Ayda 60 milyon ziyaret alan ve yaklaşık 18 milyon kayıtlı üyesi bulunan e-ticaret platformu GittiGidiyor'un verilerine göre, şubat ayından marta geçişte bahçe kategorisinde satışlar yüzde 95 arttı. Mart ve nisan aylarının toplamında ise GittiGidiyor bahçe kategorisi önceki yılın aynı dönemine göre tam yüzde 75 büyüdü.

Mayıs ayında da talebin devam ettiğini belirten GittiGidiyor Satış Müdürü Nilay Büyükkapancı, “Meyve-sebze tohumlarından sulama ekipmanlarına, dekorasyondan el aletlerine kadar uzanan geniş bir ürün yelpazesine sahip bahçe kategorisi son yıllarda hızla büyüyor. Talebi belirleyen en önemli etkenlerden biri, doğal yaşama olan ilginin artması oldu. Organik tarımda ciddi büyüme oranları söz konusu. Doğal beslenmeyi önemseyen şehirli insanlar da kendi küçük bahçelerini oluşturup meyve-sebze ekmeye merak sardı. Bir diğer unsur ise son yıllarda sayıları hızla artan yeni konut projelerinin çoğunda müstakil bahçeye sahip evlerin bulunması. Bu konutlarda hem peyzaj hem de dekorasyon ön plana çıkıyor” dedi.

En çok alışveriş yapılan il İstanbul oldu

Mart ve nisan aylarında GittiGidiyor'dan en fazla bahçe alışverişi yapılan il İstanbul olurken, ikinci sırada Ankara, üçüncü sırada ise İzmir yer aldı. Üç büyük kenti Bursa, Antalya, Kocaeli, Muğla, Tekirdağ, Balıkesir ve Mersin takip etti.

Aynı dönemde bahçe aletlerinde en yüksek satış hacmi çapa makinesi ve el aletlerinde gerçekleşirken, dekorasyon ürünlerinden ise en çok salıncak ve masa satışı arttı. Mart ve nisan aylarının toplamında, 2016'nın aynı dönemine göre satış hacmi en çok artan ürünler yüzde 218 ile çapa makinesi, yüzde 118 ile salıncak, yüzde 103 ile toprak ve gübre, yüzde 88 ile masa oldu. Bunların yanı sıra ilaçlama makinesi, hidrofor, pompa, meyve ve sebze tohumları, tırpan, süt sağma makinesi, budama makası ve şemsiye satışlarında da önemli oranda büyüme görüldü.

İlgili Kişi:
Dilek Özcan
Marjinal Porter Novelli
dileko@marjinal.com.tr
0212 219 29 71

 


GittiGidiyor
Görseller
  Genel Müdür, M. Oget Kantarci
  Logo
Kısa Tanıtım


      RSS  
  Share  Paylaş