Haberler / The Boston Consulting Group Basın Bültenleri
Tüm Bültenler
Etkinlikler
< Geri Dön


BCG: “Sigorta sektöründe dinamik bir dönem başlıyor”

10/5/2017

BCG’nin yayınladığı “Motorlu Taşıt Sigortası 2.0” başlıklı rapor, 200 milyar dolar değerindeki küresel motorlu taşıt sigortası pazarına önümüzdeki yıllarda damga vuracak trendleri değerlendiriyor. Rapora göre otomotiv teknolojileri, verilere erişim, dijitalleşme ve regülâsyonlar gibi trendlerin ezberleri bozacağı sektörde önemli değişimler olacak.

Dünyanın önde gelen yönetim danışmanlığı firmalarından The Boston Consulting Group (BCG), sigorta sektörüne yönelik hazırladığı raporda, yaklaşık 200 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşmış olan küresel motorlu taşıt sigortası endüstrisinde büyük bir değişim öngördüğünü açıkladı. "Motorlu Taşıt Sigortası 2.0" isimli raporda bu değişimin nedenleri otomotiv teknolojileri, verilere erişim, dijitalleşme ve regülâsyonlar olarak gösterildi.

Raporla ilgili değerlendirmelerde bulunan BCG Türkiye Genel Müdürü ve Kıdemli Yönetici Ortağı Burak Tansan, “Köklü değişiklik öngörülen trendlerin bir araya gelmesi, özellikle gelişmiş pazarların sigorta sektörlerindeki primlerde düşüşlere, bireysel branşlardan ticari branşlara doğru kayışlara ve büyümenin Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelere ve yeni oyunculara kaymasına neden olacak.” şeklinde konuştu. Tansan, söz konusu trendlerin, Türkiye gibi gelişmekte olan ülkeleri de mutlaka etkileyeceğini ifade etti.

Türkiye trafik sigortası pazarındaki gelişmelere de değinen Tansan, 2016 yılında gerçekleşen poliçe fiyat artışları ve düzeltmeleri sayesinde trafik branşında uzun bir süre sonra nefes alan sigorta şirketlerinin önümüzdeki dönemde stratejilerini ve satış/operasyon modellerini tekrar gözden geçirmeye başlamaları gerektiğini belirtti.

Raporda öne çıkan önemli bulgular şöyle:

1) Gelişmiş ekonomilerde motorlu taşıt sigortası havuzu küçülecek
Özellikle gelişmiş pazarlarda, 2040 yılına kadar, sektör %15-70 küçülecek. Bunun ana nedenlerinden biri, çarpmayı önleyici sistemler ve hız yönetim teknolojilerinin kullanımın artması ile kaza sayısında hızla yaşanacak düşüş, diğeri ise araçların paylaşımlı bir şekilde kullanımının yaygınlaşacak olması.

2) Ticari branşlara kayış hızlanacak
Bireysel branşlardan ticari branşlara doğru yaşanacak kayma, bireysel taşıt sigortası pazarının gelişmiş ekonomilerde günümüze kıyasla 2030 yılına kadar %35-60 küçülmesi anlamına geliyor. Küresel araç üreticileri, çarpmayı önleme teknolojisini ürün sorumluluk sigortası kapsamında sunacak ve ulaştırma şirketleri filolarını toplu şekilde sigortalayacaklar.

3) Gelecekteki büyüme gelişmekte olan pazarlardan gelecek
Türkiye'nin de içinde bulunduğu gelişmekte olan pazarlardaki taşıt sigorta primleri, büyümeye devam edecek. Buna karşın bu büyüme, geçmiş dönemlerdeki trendin altında seyredecek.

4) Geleneksel taşıt sigortası modeli, büyük değişimler yaşayacak
Bu değişimleri; özel sürücü verilerine erişim, üstün veri analiz kapasiteleri ve doğrudan müşteri erişim imkânlarına sahip geleneksel olmayan oyuncular yapacak. Paylaşımlı araç kullanımı imkanı sunan filolar gibi şirketler, sadece veriye sahip olmakla kalmayacak aynı zamanda kendi analizlerini de yaparak sigorta şirketlerinin büyüyen ticari branş pazarına ek rekabet getirecek. Ayrıca teknoloji devleri, araç üreticileri ve bunlar kadar olmasa da telekom şirketleri de geriye kalan bireysel branş pazarından ciddi ve karlı bir pay almaya çalışacak. Genç sürücülerin yaklaşık %50’si sigortalarını geleneksel olmayan oyunculardan alacak.

5) İleriye dönük stratejilerin önemi artacak
Teknolojiyi kullanarak veri alışverişi yapan müşterileri ile etkileşim kuran, riskini optimize eden ve üstün maliyet verimliliği getiren “dijital modeller” sigortacıların teknik, satış ve hasar birimleri için daha entegre edilmiş yöntemlerle veri toplama ve kullanımını çok daha gerekli kılacak. Sigorta şirketleri, aynı zamanda, veriye ve müşteriye erişim ve servislerini tamamlamak için stratejik ortaklara yönelecekler. “Yakınlık oyununda” sigortacılar “mobilite" ile ilgili ilişkiler kurarak kayıp gelirlerini telafi edecekler. Bu stratejilerin seçimi; şirketlerin boyutuna, küresel erişimine ve ticari yapılarına göre değişecek.

 


The Boston Consulting Group
Görseller
  Burak Tansan
  Logo
Kısa Tanıtım


      RSS  
  Share  Paylaş