Haberler / Morhipo.com Basın Bültenleri
Tüm Bültenler
Etkinlikler
< Geri Dön


BT’de 10K iş başarısı

17/6/2016

2015 yılı boyunca BT altyapısında yaklaşık 10.000 (10K) iş yükünün üstesinden gelen Morhipo.com, güçlü ve sarsılmaz hizmetin sağlam temeller üzerinden verilebileceği bilinci ile bu altyapısını her geçen gün daha da geliştiriyor.

Avrupa’da 2015’in en hızlı büyüyen e-ticaret şirketi Morhipo.com, müşterilerinin hayatını daha da kolaylaştırmak için BT altyapısını güçlendirmeye devam ediyor.

Müşterilerine hem sezon ürünleri hem de indirimli ürünler sunan, sektöre “tek sepet”, “Tıkla-Gel”, “Kapıda nakit ve kredi kartı ile ödeme” gibi yenilikler getirerek öne geçmeyi başaran Morhipo.com, yalnızca mobil ve online satış kanallarını kullanmakla kalmayıp BT altyapısını da en üstün teknolojik çözümler üzerine inşa ediyor.

2015 yılında yüzbinlerce işlemin gerçekleştiği sitede, yoğun iş yüküne yanıt veren çözümler ile iş sürekliliği, güvenlik ve performanstan ödün verilmeden sağlandı. Bunun için responsive tasarımla sitenin tüm cihazlardaki görünümünün aynı olması sağlanarak, kullanıcı deneyimi en üst düzeye çıkarılırken, BT ekibinin etkin çalışmalarıyla kişiselleştirilebilir bir sayfa altyapısı da kuruldu. Bu kişileştirilebilir tasarım sayesinde, site görselleri kullanıcıların özel ilgi alanlarına göre belirlenirken sezon bannerları da yapılan CRM analizleri ile oluşturulan segmentlere özel olarak gösterildi.

Bununla da yetinmeyen Morhipo.com’un BT ekibi, görsellik ve uyum dışında “Çoklu Kargo” uygulamasını da hayata geçirerek kargo firmalarına uygun altyapılar oluşturup müşterilerine anlaşmalı kargolardan istediğini seçme kolaylığı da getirdi.

Güçlü altyapının güçlü bileşenleri
2015 yılı boyunca Morhipo.com birimlerinden talep edilen yaklaşık 10.000 (10K) iş yükünün üstesinden gelen Morhipo.com BT takımı, bunun için donanımdan veritabanına, servis kalitesinden güvenliğe kadar BT altyapısının tüm bileşenlerinde; performans, verimlilik ve güvenlik özelliklerine büyük önem vererek çözümler geliştiriyor.

Bu nedenle, veritabanının her zaman ulaşılabilir olmasına azami şekilde dikkat edilerek siteye yüksek erişebilirlik sağlandı. Bunun için halihazırda “failover cluster” mantığıyla çalışan veriabanı katmanı “Always On” mimarisine dönüştürülerek “Aktif Aktif” çalışan tüm sunucular operasyonel veri işlemleri için kullanılabilir hale getirildi.

Ayrıca artan site trafiğinin yük dağılımı hali hazırda kullanılmakta olan NetScaler çözümünün güncellenmesi ve tanımlı kurallarının yeniden ele alınmasıyla servis kalitesi anlamındaki hizmetlerin sunumu optimize edildi, güvenceye alındı ve kolay kontrolü sağlandı.

Kısa zamanda önemli avantajları beraberinde getiren Nutanix ürünleri ile sunucu ve devOps altyapısı entegre edilerek veri merkezlerinin yapısı basitleştirildi, ağdaki bileşenler arası uyumluluk ve kullanıcı açısından saydamlık sağlandı, kendini iyileştiren bir sistem kuruldu, veri analizleri ve raporlamalar en hızlı ve verimli şekilde yapıldı.

Güvenlik alanında ise web uygulama güvenlik duvarları, CobiT ve ISO 27001 standartlarında uygulamaları hayata geçirilirken düzenli yapılan sızma testleriyle her geçen gün daha iyi bir servis kalitesi hedefleniyor. Tüm bunların yanı sıra sitenin Full SSL geçişi de tamamlandı.

Düşün, planla ve yap
Raporlama sistemini de en iyi hizmeti ulaştırmak adına kurgulayan Morhipo.com; hızlı, doğru, güvenilir ve anlaşılır veriler elde ederek bunları operasyonlarda kullanılabilecek kalitede verilere dönüştürüyor. En az gecikme ile en güncel bilgilerin yer aldığı raporlar, SAP, Tableau, Excel veya farklı ara yüzlerde de kullanılabiliyor. İş, istek, hata takip ve yazılım proje yönetim aracı Jira ile verimliliğine verimlik katan BT takımı, ITIL süreçlerine uygun olacak şekilde müşteri hizmet yardım masası “Service Desk” ile sorunlara anında müdahale ediyor.

Müşterilerini “gerçekten” dinliyor
Morhipo.com BT ekibinin 2015 yılında başlattığı “Müşterimizi Dinliyoruz” projesi kapsamında da her gün, çağrı merkezine gidilerek gün boyu gelen çağrılar takip edildi. Bir ayda toplamda 1.080 adet çağrı dinlendi ve müşterilerin en çok aradığı konulara göre notlar alınarak iyileştirmeler için başlıklar oluşturuldu. Bu sayede yapılan geliştirmelerin, yeniliklerin son kullanıcı tarafındaki yansımaları da yakından izlenmiş ve en doğru geribildirim, kaynağından alınmış oldu.

“Tamam” değil “devam”
Söz konusu teknoloji olduğunda hiçbir zaman “tamam oldu” demeyip her zaman daha da gelişmeyi hedefleyen Morhipo.com, 2016 yılında da BT altyapısına dönük birçok projeyi hayata geçirmeyi planlıyor.

İlk etapta yarım saniyeye yakın site açılma süresini ve %99,98’lik kesintisiz hizmet oranını daha da yükseltmeyi hedefleyen Morhipo.com, gerçek zamanlı arama ve analiz konusunda 2016 yılında tüm verilerinin “Morhipo data lake” adı altında bir veri gölü oluşturmayı ve toplanan tüm verileri, Morhipo Veri Analiz Platformu ile şu an kadar olduğundan çok daha fazla derinlemesine analiz etmeyi de planlıyor.

Cirolarının artık yüzde 60’ının mobil dünyadan geldiği Morhipo.com, bu platformdaki güçlü duruşunu daha da sağlamlaştırmak adına “mobile first" yapma stratejisini hayata da geçirmiş bulunuyor.

İlgili Kişi:
Esra Şavkın
Marjinal Porter Novelli
0212 219 29 71
esras@marjinal.com

 


Morhipo.com
Görseller
  Genel Müdür, Şule Kuban Arditti
  Logo
Kısa Tanıtım


      RSS  
  Share  Paylaş