Haberler / GittiGidiyor Basın Bültenleri
Tüm Bültenler
Etkinlikler
< Geri Dön


Sanal gerçeklik ürünlerini oyun için kullanıyoruz

13/6/2016

GittiGidiyor’un son yılların parlayan sanal gerçeklik teknolojisi ile ilgili olarak tüketicilerin yaklaşımını ortaya koymak amacıyla yaptırdığı araştırmada çarpıcı sonuçlar elde edildi. Araştırmaya göre Türk halkının büyük çoğunluğu, en az bir sanal gerçeklik ürününe sahip olmayı planladığını belirtirken en çok ilgi gören sanal gerçeklik (VR) ürünü ise VR gözlükler.

Günlük 1,5 milyonu aşan ziyaretçi sayısı ve 15 yıllık geçmişi ile Türkiye’de e-ticaretin ev sahibi GittiGidiyor, sektöre yön veren araştırmalarına devam ediyor.

GittiGidiyor’un online olarak 700 müşterisine yönelttiği anket çalışmasına göre, geçmişte bilimkurgu filmlerinde sıkça karşımıza çıkan ancak günümüzde artık bir gerçekliğe dönüşen sanal gerçeklik (VR) teknolojisi oldu. Sayısız ürün çeşitliliği içerisinde yüzlerce VR ürününün de yer aldığı GittiGidiyor’un online olarak gerçekleştirdiği ankette katılımcıların yüzde 7’si henüz bir VR ürününe sahip olmadığını belirtirken yüzde 41’i en az bir sanal gerçeklik ürününü almayı istediğini iletti.

“Sanal Gerçeklik hakkında ne derecede bilgi sahibisiniz?” sorusunu yanıtlayanların yüzde 85’i bu teknoloji hakkında bilgi sahibi olduklarını belirtirken yüzde 68’i de VR teknolojisine ilgi duyduğunu iletti. Sanal gerçeklik ürünlerinin satışı konusunda Türkiye’nin sunduğu potansiyeli gözler öne seren anketin dikkat çeken bir diğer önemli sonucu ise katılımcıların yüzde 92’lik oy oranı ile büyük çoğunluğunun en çok satın almayı planladığı VR ürününün “Sanal Gerçeklik Gözlüğü” olması. Bu ürünü sırasıyla “Sanal Gerçeklik Kaskı” ve “Sanal Gerçeklik Eldiveni” takip ediyor.

VR ürünlerini kullanma amacımız eğlence ve oyun
Sanal gerçeklik ürünlerini hangi amaçla kullanmak istediklerinin de çoktan seçmeli şekilde sorulduğu ankette, katılımcıların yüzde 65’lik büyük kesimi bu ürünleri eğlence ve oyun için, yüzde 36’sı ise eğitim amacıyla kullanmak istediklerini belirtti. Sanal gerçeklik ürünlerini tasarım süreçlerinde kullanmak isteyenlerin oranı yüzde 18 olurken katılımcıların yüzde 18’i işlerinde, yüzde 4’ü ise moda amaçlı kullanmak istediklerini kaydetti.

Ankete göre sanal gerçeklik ürünlerinde öne çıkan markalar Samsung, LG, Google ve Sony olurken son aylarda sanal gerçeklik dünyasında büyük ses getiren Oculus Rift ise oldukça geride kaldı.

Katılımcıların yüzde 70’inin VR ürünlerini pahalı bulduğunu belirttiği ankette, fiyatların gelecekte düşeceğini bekleyenlerin oranı yüzde 56, düşmeyeceğini düşünenlerin oranı yüzde 22, kararsız olanların oranı ise yüzde 22. Bu ürünlerin kullanımının gelecekte artacağını söyleyenlerin oranı ise yüzde 71.

Her bütçeye uygun yüzlerce sanal gerçeklik ürünü GittiGidiyor’da
Zengin ürün çeşitliliği ile her zevke ve ihtiyaca hitap eden GittiGidiyor’da süpermarket ürünlerinden kozmetik ve kişisel bakım ürünlerine, ses ve görüntü sistemlerinden cep telefonu ve aksesuarlarına kadar genişleyen sayısız ürün gamı içerisinde sanal gerçeklik ürünleri de tüketicilerin beğenisine sunuluyor. Sıfır ürünlerin yanı sıra ikinci el satışının da yapıldığı platformda, fiyatları 900 TL’ye varan sanal gerçeklik gözlüklerinden 6 TL’den başlayan sanal gerçeklik lenslerine kadar birçok VR ürün alternatifi bulunuyor.

İlgili Kişi:
Dilek Özcan
Marjinal Porter Novelli
0212 219 29 71
dileko@marjinal.com.tr

 


GittiGidiyor
Görseller
  Genel Müdür, M. Oget Kantarci
  Logo
Kısa Tanıtım


      RSS  
  Share  Paylaş