Panasonic: “teknoloji GDPR ile uyumluluk riskini en aza indirebilir”
Panasonic Business, veri korumasıyla ilgili yeni AB mevzuatlarının duyurulmasıyla birlikte veri korumasının önemini vurguladı.
Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR), AB içindeki tüm bireyler için veri korumanın güçlendirilmesi ve birleştirilmesi amacıyla 25 Mayıs 2018 itibarıyla geçerli oluyor. Veri ihlaline yönelik yaptırımlar, 20 milyon avroya veya bir şirketin dünya genelindeki yıllık cirosunun %4'üne kadar yükselebiliyor.
Yönetmelik, şirketlerin oluşturacağı iş ilişkilerinin onaylanma gereksinimini güçlendirip tarafların aynı düzeyde veri korumasını garanti etmemesi halinde, Avrupa Ekonomik Alanı (EEA) dışındaki ülkelere kişisel verilerin aktarılamayacağı anlamına geliyor.
Panasonic Business Pazarlama Direktörü Stephen Yeo bunu “26 yıllık kariyerimde pazarlama alanın karşılaştığı en büyük engel” olarak tanımlarken sözlerine “GDPR ile işletmelerin adlardan ve adreslerden güvenliğe kadar her türlü veriyi nerede ve nasıl işleme alacağını düşünmesi gerekiyor. Risklerin bazılarını en aza indirmenin teknolojik yöntemleri olduğuna kesinlikle inanıyoruz. Kapalı devre televizyonu (CCTV) alanında kişileri maskeleme teknolojisi buna örnek olabilir. Bu teknoloji kişinin kimliğini korurken gerçek görüntülerin yalnızca hırsızlık gibi bir olayda gösterilebileceği anlamına geliyor. Verilerin tarayıcıdan otomatik olarak kaldırılması da bir başka örnek. PC'ye aktarıldıktan sonra verileri makineden kaldıran yerleşik işlev sayesinde veriler, otomatik olarak daha güvende oluyor” şeklinde devam etti.
Kamuya açık alanlarda CCTV görüntülerinin elde edilmesi ve saklanmasındaki değişiklikleri göz önünde bulunduran Panasonic, GDPR'nin 32. ve 35. Maddelerine uyan güvenlik çözümleri sunuyor. Bu çözümler, veri hırsızlığını önleyerek veri gizliliğine uyum sağlarken kamusal alanların güvende kalmasını sağlıyor.
Panasonic i-PRO Extreme kameralarının hepsinde yer alan güvenli iletişim özelliği, IP gözetim iletişiminin yanıltma, yetkisiz erişim, kurcalama ve değiştirmeye yönelik müdahalelerden korunmasını sağlıyor.
Stephen Yeo sözlerine şunları da ekledi: “CCTV gibi ağ bağlantılı cihazlar, veri ihlali açısından potansiyel zayıf noktalar olarak tanımlandığı için GDPR ile uyumluluk çalışmaları gerçekleştiren kuruluşların bu zayıf noktaları en aza indirecek seçenekleri değerlendirmesi çok kritik bir öneme sahip”.
Panasonic Business teknolojisi hakkında daha fazla bilgi için lütfen şu adresi ziyaret edin: https://business.panasonic.com.tr
İlgili Kişi:
Ceylan Naza
Marjinal Porter Novelli
ceylann@marjinal.com.tr
0212 219 29 71
Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU) hakkında
Panasonic Systems Communications Company Europe (PSCEU) dünyanın öncü teknolojileriyle profesyonellerin çalışma hayatlarını geliştirmeyi ve kurumların verim ve performanslarını yükseltmelerine destek olmayı hedeflemektedir. PSCEU kurumların görüntü, ses ve metinsel verilerden oluşan her tür bilgiyi elde etmelerine, işlemelerine ve iletişimlerini sağlamalarına destek olmaktadır. PSCEU, yaklaşık 350 çalışanı, teknik tasarım deneyimi, küresel proje yönetim becerisi ve Avrupa çağındaki geniş iş ortağı ağıyla faaliyet gösterdiği pazarlarda benzersiz imkânlar sunmaktadır.
PSCEU altı ürün kategorisinden meydana gelmektedir:
- Uzaktan kamera çözümleri, anahtarlayıcılar, stüdyo kamera çözümleri ve ENG P2 alanlarında kullanıcılara akıcı çalışma ve mükemmel maliyet performansı sağlamak için yüksek kaliteli ürünler ve çözümler sunan Yayın &ProAV ürünleri. Profesyonel dijital video kameraların VariCam serisi, sinema, televizyon, belgesel ve canlı olay çekimlerini onları ideal bir çözüm haline getiren gerçek 4K ve Yüksek Dinamik Aralık (HDR) kapasitesine sahiptir.
- Profesyonel tarayıcılar, çok işlevli yazıcılar, telefon sistemleri ve SIP terminal cihazlarından oluşan İletişim Çözümleri.
- Mobil çalışanların üretkenliğini artıran Toughbook dayanıklı dizüstü bilgisayarlar, Toughpad kurumsal tabletler ve elektronik satış noktası (EPOS) sistemlerinden oluşan Bilgisayar Ürün Çözümleri. Panasonic, 2016 yılında dayanıklı ve uzun ömürlü dizüstü bilgisayar satışlarında Panasonic Toughbook ile %67 gelir payı, dayanıklı kurumsal tablet satışlarında Panasonic Toughpad ile %56 gelir payı elde ederek Avrupa çapında pazar lideri olmuştur (VDC Research, Mart 2017).
- Kullanıcılarına tıp, canlı bilimi, ProAV ya da endüstri uygulamaları sunan Endüstriyel Tıbbi Vizyon. Ürün portföyü, tamamlanmış ve OEM mikro kamera çözümleri sunar. Son kullanıcılar, sistem entregratörleri ve dağıtıcılar geniş ürün çözümleri ve bileşen vizyon teknolojisine sahiptir.
- Video gözetim kameraları ve kaydediciler, video interkom sistemleri ve davetsiz misafir alarmları sistemlerinden oluşan Güvenlik Çözümleri.
- Projeksiyon cihazları ve profesyonel görüntüleyicilerden oluşan Görsel Sistem Çözümleri. En geniş Görsel ürün çeşitliliğini sunan Panasonic, Avrupa projeksiyon cihazları pazarında %37,2'lik pazar payıyla lider konumdadır. (Futuresource >5klm (Nisan 2015-Mart 2016 4k ve dijital kamera hariç)
Panasonic Corporation, tüketici elektroniği, konut, otomotiv ve B2B işletmelerindeki müşteriler için çeşitli elektronik teknolojileri ve çözümleriyle bir dünya lideridir. 2018 yılında 100. kuruluş yıldönümünü kutlayan şirket, dünya çapında yaygınlaşarak 495 yan kuruluşu ve 91 bağlı şirketiyle dünya çapında faaliyet göstermektedir. Şirket 31 Mart 2017 tarihinde sona eren mali yıl için 61.711 milyar Euro değerinde net satış açıklamıştır. Bölgesel hatları boyunca inovasyonlarıyla yeni değerlerin peşinde gitme kararlılığına sahip olan Panasonic, müşterileri için daha iyi bir hayat ve daha iyi bir dünya yaratma çabası içerisindedir. Daha fazla bilgi için: http://www.panasonic.com/global