Haberler / GittiGidiyor Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
11.08.2018

Bültene ait dosyalar

Kurban Bayramı öncesi mutfak hazırlığı başladı Derin dondurucu satışları katlandı
 
Kurban Bayramı yaklaşırken, derin dondurucu ve kıyma makinesi satışları yükselmeye başladı. Türkiye'nin öncü e-ticaret sitesi GittiGidiyor'un verilerine göre, temmuz ayında hareketlenmeye başlayan derin dondurucu satışı, ağustosun ilk haftasında geçen yılın aynı dönemine kıyasla 2 kat artış gösterdi. Aynı dönemde kıyma makinesi satışı da yüzde 105 yükseldi.
 
Kurban Bayramı'na sayılı günler kala hazırlıklara başlayan tüketiciler, derin dondurucu ve kıyma makinesine yoğun talep gösterdi. 22 milyon kayıtlı kullanıcısı bulunan, ayda ortalama 83 milyon ziyaret alan Türkiye'nin öncü e-ticaret sitesi GittiGidiyor'un satış verileri, gıda ürünlerini her mevsim taze tutan derin donduruculara ve kıyma makinelerine tüketicilerin gösterdiği ilgiyi ortaya koydu.
 
GittiGidiyor'un verilerine göre, temmuz ayında artmaya başlayan derin dondurucu satışları 1-7 Ağustos tarihleri arasında geçen yılın aynı dönemine göre 2 kat yükseldi. Ağustostun ilk haftasında gerçekleşen derin dondurucu satış hacmi, temmuzun ilk 7 günüyle kıyaslandığında ise artış oranının tam 5 buçuk kat olduğu görüldü. Tüketiciler derin dondurucuya ortalama 1000 TL civarında bütçe ayırırken, en çok dikey kurulumlu ve 200 litre hacme sahip ürünleri tercih etti. 3 büyük şehrin ardından en çok Adana, Bursa ve Kocaeli'ndeki kullanıcılar derin dondurucu satın aldı.
 
Mutfaklar bayrama hazırlanıyor
Yaklaşan Kurban Bayramı derin dondurucu haricinde çeşitli mutfak aletlerinin satışında da etkili oldu. Mutfaklarda başlayan bayram hazırlığıyla birlikte kıyma makinesi, kahve makinesi ve mutfak robotu satışındaki artışlar dikkat çekti.  Kıyma makinesi satış hacmi ağustosun ilk haftasında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 105 artarken, kahve makinesi satışları aynı dönemde yüzde 31, mutfak robotu ise yüzde 20 artış gösterdi.
 
“Hem sıcak hava hem de bayram etkisi derin dondurucu satışlarını artırdı”
Satışlarda yaşanan artışı değerlendiren GittiGidiyor Ticari Direktörü Bülent Elçin, “Hem hava sıcaklığının artması hem de yaklaşan Kurban Bayramı, derin dondurucu satışlarını büyük oranda etkiledi. Temmuz ayında hareketlenmeye başlayan derin dondurucu satışları, ağustos ayının başında daha da hızlandı. Öyle ki, ağustosun ilk haftasında geçen yılın aynı dönemine kıyasla 2 kat daha fazla derin dondurucu satışı gerçekleştirdik” dedi. Bayramın yaklaşmasıyla mutfaklarda kullanılan farklı ürünlerin satışının da hızlandığını belirten Elçin, şöyle devam etti: “Bayramda kasaplardaki yoğunluktan dolayı evlerinde kıyma hazırlamayı tercih eden tüketiciler kıyma makinelerine yoğun ilgi gösteriyor. Dolayısıyla kıyma makinelerinin satışında da yine bu dönemde geçen yıla göre 2 kat artış olduğunu gözlemledik. Ayrıca daha çok misafirin ağırlandığı bayramlarda tüketicilerin kahve makinesi ve mutfak robotu gibi küçük ev aletlerine de rağbet ettiğini gördük.”
 
GittiGidiyor hakkında
2001 yılında kurulan ve Türkiye'nin ilk online pazaryeri olan GittiGidiyor, 2011 yılında global e-ticaret devi eBay'in çatısı altına girdikten sonra sektördeki öncü konumunu daha da güçlendirdi. Ayda ortalama 83 milyon ziyaret alan ve 22 milyon kayıtlı kullanıcısı bulunan GittiGidiyor, avantajlı fiyatlarla milyonlarca ürüne ev sahipliği yapan; bireysel satıcılar, KOBİ ve büyük işletmelerin mağaza açıp işlerini büyüttüğü güvenli bir alışveriş platformudur. 50'den fazla kategoride 15 milyondan fazla ürün çeşidiyle farklılaşan GittiGidiyor, ödemeleri %100 güvence altına alan ödeme-onay sistemi “Sıfır Risk” kullanır. Her saniyede 1 ürünün satıldığı site, 7 milyon kez indirilen mobil uygulamalarıyla ve mobil cihazlara uyumlu alışveriş ekranlarıyla trafiğinin 75'ini mobilden almaktadır. www.gittigidiyor.com/cadde sayfası ile stil sahibi bir yaşam için öneriler ve uzman editörler tarafından hazırlanan özel içerik platformu blog.gittigidiyor.com ile alışverişte rehber olacak içerikler sunan GittiGidiyor, ulusal ve uluslararası alanda önemli e-ticaret ödülleriyle başarılarını taçlandırmaya devam ediyor. www.gittigidiyor.com
 
İlgili Kişi:
Dilek Özcan
Marjinal Porter Novelli
dileko@marjinal.com.tr
0212 219 29 71
 
 


  Share  Paylaş
GittiGidiyor
Hakkında
İnternetten alışverişin güvenilir ismi GittiGidiyor, 2001 yılından bu yana 11 milyondan fazla kişiyi bir araya getiriyor. GittiGidiyor’da aklınıza gelebilecek her şeyi kolaylıkla bulabilir, hem bireysel satıcılardan alışveriş yapabilir, hem kendiniz satış yapabilir veya online dükkan açarak işinizi büyütebilirsiniz. Kurumsal firmaysanız, GittiGidiyor’da resmi mağazanızı açabilir, satışlarınızı buradan yönetebilirsiniz. Cep telefonu ve tablet uygulamalarımızla ise alışverişe istediğiniz yerden devam edebilirsiniz. Güçlü potansiyeli ve güvenli ödeme sistemi Sıfır Risk ile dünyanın en büyük pazar yeri eBay’in dikkatini çeken GittiGidiyor, 2011 yılında eBay’in satın almasıyla birlikte, global eBay’in Türkiye iştirakı (eBay Türkiye) oldu. Türkiye’de internetten alışverişi güvenilir ve keyifli hale getiren GittiGidiyor, kullanıcılarına hayran kalacakları deneyimler yaşatmaya