Haberler / ACCO Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
02.04.2019

Bültene ait dosyalar

Her üç şirketten biri kişisel veri düzenlemelerinin yalnızca dijital veriyi kapsadığını düşünüyor
 
Türkiye'de uyum süreci 7 Nisan 2018'de tamamlanan Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) etkisini gösterirken, ACCO Brands, GVKD'nin yalnızca dijital içerikleri değil, aynı zamanda basılı belgeleri de kapsadığına dikkat çekiyor.
 
Kağıt imha makineleri ve ofis malzemeleri üreticisi Rexel'in sahibi ACCO Brands, neredeyse tüm dünyayı etkisi altına alan GVKD ile ilgili gerçekleştirdiği araştırmayı yayınladı. Araştırmada yer alan şirketlerin neredeyse yarısının güncel dijital güvenlik ilkelerine sahip olduğu ancak yüzde 75'inin yazılı belgelerin imhasına yönelik bir çalışma gerçekleştirmediğini ortaya çıkaran araştırmaya göre, Almanya, İngiltere ve Fransa'dan altıyüz farklı ofis malzemeleri satın alma yöneticisinin neredeyse üçte biri, GVKD'nin yalnızca dijital belgeleri kapsadığını düşünüyor.
 
ACCO Brands EMEA Türkiye Pazarlama Müdürü Özlem Ankaralı Efe, gerçekleştirilen araştırmaya dair şunları söyledi: “Türkiye'de 7 Nisan 2018'de uyum süreci tamamlanan Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) ve 25 Mayıs 2018'de neredeyse tüm dünyayı etkisine alan GVKD'nin birinci yılına tanıklık etmek üzereyiz ve gerçekleştirdiğimiz araştırma sonucunda GVKD'nin kapsadığı yazılı belgelere gerekli önemin verilmediği görülüyor. Araştırmada yer alan firmaların dörtte üçü yazılı belgelere yönelik güvenlik ilkelerini değiştirmezken, yüzde 65'i de son bir yıl içerisinde ofisine GVKD için neredeyse bir zorunluluk haline gelen kağıt imha makinesi almadı. Firmaların yarısından fazlasında ise kağıt imha makinesi bulunmuyor. GVKD'nin yalnızca dijital belgeleri değil, basılı belgeleri de kapsadığını göz önünde bulundurduğumuzda kağıt imha makineleri firmalar için büyük önem arz ediyor. Bu noktada, mikro kesim ve çapraz kesim gibi yöntemlerle imha edilen evrakların bir araya getirilmesini imkansızlaştıran Rexel kağıt imha makineleri ve Leitz IQ serisi kağıt imha makineleri ile şirketlere geniş bir ürün yelpazesi sunuyoruz.”
 
Araştırma, şirketlerin tek seferde yüklü miktarda evrak imha etme taleplerini de gözler önüne seriyor. Böylece Rexel'in Auto+ serisinin otomatik besleme teknolojisi, GVKD ile uyumlu olmak isteyen şirketlerin tercihi haline geliyor. Makinenin başında beklemeye gerek kalmadan, tek seferde bir evrak yığınını imha etme kolaylığı sunan Auto+ Serisi, şirketlere zamandan tasarruf sağlıyor ve verimliliği artırıyor.
 
ACCO'nun sunduğu GVKD ile uyumlu bir diğer çözüm ise Leitz'dan geliyor. Açılımı akıllı (Intelligent) ve sessiz (Quiet) olan Leitz IQ serisi, kağıt sıkışma sorununa sessiz bir çözüm sunuyor. Leitz IQ serisi cihazlara öğütebileceğinden fazla kağıt koyulursa işlemi otomatik olarak durduruyor ve kağıtları yukarı çıkarıyor. Leitz IQ cihazları, modeline bağlı olarak 5 ile 20 sayfa kağıdı aynı anda imha edebiliyor.
 
Araştırmayla ilgili notlar
Araştırma, 19 – 21 Eylül 2018 tarihleri arasında bağımsız üçüncü taraf bir firma tarafından gerçekleştirildi. Araştırmada çevrimiçi anket ile birincil kaynaktan elde edilen verilerle nicel araştırma metodu kullanıldı. İngiltere, Almanya ve Fransa'dan altıyüz farklı ofis ürünleri satın alma yöneticisi araştırmada yer aldı. Katılan beş yüzer şirket KOBİ (250'den daha az çalışana sahip), kalanı ise büyük şirket (250'den fazla çalışana sahip) kategorisinde yer alıyor.
 
İlgili Kişi:
Önder Kalkancı
Marjinal Porter Novelli
0212 219 29 71
onderk@marjinal.com.tr
 
ACCO Brands Corporation hakkında
Bünyesinde 21 ülkeden 6.500'e yakın çalışanı bulunan ve küresel hasılatı 1,5 milyar dolardan fazla olan ACCO Brands, halka açık bir şirkettir. Şirket, Avrupa'da Ofis Ürünleri sektörünün en başarılı ve çok iyi bilinen Leitz®, Rexel®, Rapid®, GBC®, Esselte®, Nobo®, Kensington® ve Derwent® gibi markaların da sahibidir. Acco Brands Corporation Türkiye ofisi Esselte Leitz A.Ş'dir. www.esselte.com.tr , www.accobrands.com
 
Rexel hakkında
Lider İngiliz ofis ürünleri markası olan Rexel, ofis işlerinin kolaylaşmasını, basitleşmesini ve hızlanmasını sağlamaktadır. 1939'da kurulan Rexel, günlük tüm işlerde kolayca kullanılabilen ve bunun öneminin farkında olan yoğun ofis çalışanları için ürün tasarlar ve üretir. www.rexeleurope.com
 
Leitz Hakkında
Premium ofis ürünleri konusunda dünya lideri ve ikonik klasör üreticisi Alman Leitz markasının hikayesi, 1896 yılında mucit Louis Leitz'ın evraklarını düzenlemek için yarattığı klasörle başladı. Bugün Leitz markası sadece evrakları düzenlemekten daha fazlasını yapmaktadır. Ödüllü iLam sıcak laminasyon makinesi ve mobil cihaz aksesuarları serisi Leitz Complete'in de içinde olduğu, gelenekselden teknolojiğe geniş bir yelpazede sunulan tüm ürünler etkileyici verimliliğe sahip özel Leitz dokunuşuyla üretilmektedir. Yenilikçi bir marka olarak pazar lideri Leitz, gelecekteki çalışma şekline giden yolu açmaktadır. www.leitz.com   


  Share  Paylaş
ACCO
Hakkında
Bünyesinde 21 ülkeden 6.500'e yakın çalışanı bulunan ve küresel hasılatı 1,5 milyar dolardan fazla olan ACCO Brands, halka açık bir şirkettir. Şirket, Avrupa'da ofis ürünleri sektörünün çok iyi bilinen Leitz®, Rexel®, Rapid®, GBC®, Esselte®, Nobo®, Kensington® ve Derwent® gibi başarılı markalarının da sahibidir. Acco Brands Corporation Türkiye ofisi Esselte Leitz A.Ş'dir. www.esselte.com.tr, www.accobrands.com