Haberler / BKM Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
18.03.2019

Bültene ait dosyalar

Günlük temassız ödeme adedi 1 milyona ulaştı
 
Temassız ödemeye ilgi günden güne artıyor. Bankalararası Kart Merkezi verilerine göre temassız ödeme adedi geçen yılın aynı dönemine kıyasla 2 katına çıkarken, şubat ayında günlük yaklaşık 1 milyon adet temassız işlem gerçekleşti. Temassız ödemelerin en çok market ve yemek sektörlerinde tercih edildiği görülürken, diğer sektörlerde de yaygınlaşmayı sürdürdüğü açıklandı.  
 
Her 2 ödeme noktasından 1'inde temassız ödeme mümkün
Kolay, hızlı ve güvenli ödeme imkânı sağlayan temassız teknolojisi sayesinde bugün 90 TL altındaki işlemlerde şifre girmeden ve vakit kaybetmeden ödeme yapılabilirken, Bankalararası Kart Merkezi (BKM) şubat ayı verilerine göre temassız dönüşümle beraber bugün kredi kartlarının yüzde 48'inin, banka kartlarının yüzde 18'inin, ödeme noktalarında ise terminallerin yüzde 55'inin yani yarısından fazlasının temassız teknolojisiyle uyumlu olduğu görülüyor. Hem kart tarafında hem de kart kabul noktasında temassız yaygınlığı hızla artmaya devam ediyor.

Tablo 1: Temassız Kart ve Terminal Sayıları
Temassız Kart ve Terminal Sayıları
(Milyon Adet)
2019
Şubat
Toplam İçindeki Payı
Temassız Kredi Kartı 32 %48
Temassız Banka Kartı 27,8 %18
Temassız Terminal 1,3 %55
 
Temassız işlem ortalaması 33 TL'ye çıktı
2018 yılında temassız kullanımı 2017 yılının 1,5 katına çıktı. 2019 yılında ise temassız kullanımının aynı hızla artmaya devam ettiği görülürken, şubat ayında günlük yaklaşık 1 milyon adet temassız işlem gerçekleşti. 2018 yılı şubat ayında toplam internet harici fiziki ödemelerin yüzde 3,1'i temassız olarak gerçekleşirken, bu yıl bu oranın yüzde 6'yı geçtiği görülüyor. Temassız işlem ortalamasının ise 33 TL'ye çıktığı bilgisine ulaşılıyor.

Tablo 2: Temassız Ödeme Adetleri
Temassız Ödeme Adedi 2018 Şubat 2019 Şubat Değişim
Temassız Ödeme Adedi (Milyon Adet) 11,3 25,6 %125
Temassız Ödeme Adedi Payı %3,1 %6,2  
 
Temassız ödemeler en çok market ve yemek sektörlerinde tercih ediliyor
Temassız işlemlerde şifresiz işlem limitinin 2018 yılı mart ayında 50 TL'den 90 TL'ye çıkarılmasıyla beraber küçük ölçekli harcamalarda kullanılan temassız ödeme özelliğinin artık perakende, akaryakıt ve ulaşım gibi sektörlerde de tüketicilere kolaylık sağladığı ve yaygınlaştığı görülüyor. Kullanıcıların en fazla market ve yemek sektörlerinde temassız ödemeyi tercih ettiği gözlemlenirken; çeşitli gıda, taşımacılık-ulaşım ve akaryakıt sektörleri temassız ödemenin en fazla tercih edildiği diğer sektörler olarak ön plana çıkıyor.

Tablo 3: Temassız Ödemelerde Sektörlerin Dağılımı
Temassız Ödemelerde Sektörlerin Dağılımı 2019 Şubat
Market ve AVM %34
Yemek %33
Çeşitli Gıda %11
Taşımacılık-Ulaşım %5
Akaryakıt İstasyonları %3
 
 
İlgili Kişi
Ayşe Ekin Gündüz
Marjinal Porter Novelli
0212 219 29 71- 0533 921 43 53
ayseg@marjinal.com.tr 

  
BKM hakkında
1990 yılında kurulan Bankalararası Kart Merkezi (BKM), hâlihazırda 28 banka ve 6 banka dışı üyeye sahiptir. Bankaların operasyonlarını kolaylaştırma ve operasyonel süreçlerde verimliliği artırma odaklı faaliyetler yürüten BKM, ödeme sistemleri ekosistemine güvenli ve hızlı çözümler üreten teknoloji odaklı bir kurumdur. “Nakitsiz ödemeler toplumu” hedefini sahiplenen bir kurum olarak 2012 yılında Türkiye'nin ilk dijital cüzdanı BKM Express'i hizmete sunmuştur. Türkiye'de nakitsiz ödemeler toplumu hedefi bilincinin artmasına yönelik birçok tanıtım projesine ve iletişim kampanyasına imza atan BKM, sunduğu yenilikçi ödeme teknolojileri ve platformlarıyla da bu hedefe katkı sağlamaktadır. BKM, 2016 yılında Türkiye'nin ilk yerli kartlı ödeme şeması ve markası TROY'u da sektörün hizmetine sunmuştur. Bilgi için: www.bkm.com.tr
 

 


  Share  Paylaş
BKM
Hakkında
1990 yılında 13 kamu ve özel Türk bankasının ortaklığıyla kurulan, hâlihazırda 29 bankanın üyesi olduğu Bankalararası Kart Merkezi‘nin (BKM) faaliyetleri, ödeme sistemleri içerisinde; nakit kullanımı gerekmeksizin her türlü ödemeyi veya para transferini sağlayan veya destekleyen sistem, platform ve altyapıları oluşturmak, işletmek ve geliştirmektir. Kredi kartı ve banka kartı uygulaması içinde bulunan bankalar arasında uygulanacak prosedürleri geliştirmek, standardizasyonu sağlamaya yönelik çalışmalar yaparak kararlar almak, Türkiye genelinde uygulamalar ile yurt içi kuralları oluşturmak, bankalar arasındaki takas ve hesaplaşmayı yürütmek, yurt dışı kuruluş ve komisyonlarla ilişkiler kurmak ve gerektiğinde üyelerini bu kuruluşlarda temsil etmek, halen her banka tarafından devam ettirilen işlemleri daha güvenli, süratli ve daha az maliyetli tek bir merkezden yürütmek, BKM’nin ana faaliyetleri arasında yer almaktadır. 2012 yılında hayata geçirilen BKM Express; BKM, bankalar ve e-ticaret dünyasının önde gelen firmalarıyla birlikte geliştirilen, İnternet alışverişlerini hızlı, kolay ve keyifli hale getiren bir ödeme sistemidir. Troy ile birlikte ise Türkiye kartlı ödeme sistemlerinde yeni bir dönem başlamıştır ve BKM, 1 Nisan 2016 tarihinde “Türkiye’nin Ödeme Yöntemi Troy”u hayata geçirmiştir. Şirket, 2023 yılında “nakitsiz bir toplum” hedefiyle çalışmalarını sürdürmektedir.