Haberler / TAİDER Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
27.02.2019

Bültene ait dosyalar

Merhaba,
Güncel görsellerimizi ekte bulabilirsiniz.

  
TAİDER, Aile Şirketlerinde Ortaklık Süreçlerine Çok Yönlü Bakış konulu panel düzenledi


TAİDER Aile İşletmeleri Derneği tarafından düzenlenen “Aile Şirketlerinde Ortaklık Süreçlerine Çok Yönlü Bakış” panelinde aile şirketinde ortaklık görüşmeleri ve ortaklığın aile şirketinin sürdürülebilirliğine çok yönlü katkısı ana başlıklarında ortaklık sürecinden geçmiş ailelerin ve süreçte yer almış tarafların deneyimleri ve önerileri konuşuldu.
 
Aile şirketleri hakkında yapılan çalışmalardan istatistiki verilerin paylaşıldığı panelin açılış konuşmasını TAİDER Yönetim Kurulu Başkanı Aydın ÖĞÜCÜ yaptı. 2018 yılında tüm dünyada yatırımcıların şirket alım, satım ve ortaklığına toplam 4,1 trilyon dolar harcadığını söyleyen ÖĞÜCÜ,JP Morgan'ın 2018 Raporuna göre 10 milyar dolardan büyük 44 işlem gerçekleşirken 1 milyar dolardan büyük işlemlerin adedi 2 bin 298 oldu. En büyük alım işlemi Takeda Farmatik'in Shire Biofarmatik'i 81 milyar dolar bedelle satın almasıydı. Aynı dönemde Deloitte'un raporuna göre dünyadaki sermaye hareketinin sadece %0,2'si Türkiye'ye çekilebildi ve 2017'ye göre yüzde 17'lik artışla 12 milyar dolarlık 256 işlem yapıldı. Bu işlemlerin yüzde 29'u 3,5 milyar dolarlık bedelle yabancı yatırımcılar tarafından gerçekleştirildi. Ülkemiz ekonomisinin, istikrar sağladığında kalıcı ve yüksek miktarda sermaye alma potansiyeli olduğu önceki yıllarda görmüştük.” dedi.
 
TAİDER Yönetim Kurulu Üyesi, Moral & Partners Yönetici Ortağı Reşat MORAL'in oturum yöneticisi olduğu panelin konuşmacıları arasında Namet Yönetim Kurulu Başkan Vekili Özcan ALBAK, Taxim Capital Kurucusu ve Yönetici Ortağı Serkan KIZIL, Pragma Yönetici Direktörü Kerim KOTAN, Mediterra Ortağı Cenk COŞKUNTÜRK ve TAİDER Üyesi Seyda AKDURAK yer aldı.
 
“Stratejik Uyum ve Kurumsal Kültür”
Panelin açılışında, gerek finansal gerek stratejik ortaklık görüşmelerinde fiyattan sonra gelen en önemli parametrelerin tarafların stratejik uyumu ve kurumsal kültür anlayışı olduğuna dikkat çeken Reşat MORAL, “Ortaklık işlemlerinin aile şirketlerinin sürdürülebilirlik yolculuğunda hedefe giden en önemli enstrümanlardan bir tanesi olduğunu, kurumsal yönetişim farkındalığı hangi seviyede olursa olsun başarı ile gerçekleşen bir ortaklık işleminin doğası gereği ilgili aile şirketinde ortak payda ve gaye doğrultusunda sistemselleşme sonucunu getirdiğini”  vurguladı.
 
“Ölçülebilir olması çok önemli”
Ortaklık düşüncesinin oluşumunu, ortaklıkta dikkate aldıkları kriterleri ve süreçteki zorlukları anlatan Seyda AKDURAK, “Aile ve işi teraziye benzetiyorum. Aileye yaptığımız yatırımı işe de yapmamız gerekiyor. İşe yapıp aileye yapmazsanız dengede kalamıyor. Şirketin kurumsallaşmasının en önemli faktörü rasyonel değerinin ortaya çıkmasıdır. Bu değeri ortaya çıkarırken, aynı zamanda sizin adınıza stratejik ortak arayışınızda görüşmeleri yapabilecek, piyasaya hakim ve sizinle ortak değerlere sahip bir kuruma ihtiyacınız oluyor.  Bu süreç için iki yıllık bir plan oluşturduk. Konusunda uzman finansal ve hukuksal danışmanlarla çalıştık. Sonucun ölçülebilir olmasını hedefledik, çünkü yaptığınız bir şey ölçülebilir değilse hiçbir değeri yoktur. Bu süreçte edindiğim en önemli tecrübenin bu olduğunu düşünüyorum” dedi.
 
“Aileden özellikle tek bir kişiyle sıkı bağ kurduk”
Süreçte en zor noktalardan birinin ise ortaklık yapmakta çekincesi olan aile üyelerini ortaklığa ikna etmek olduğunu söyleyen Özcan ALBAK ise “Aileyi koyduğu hedeflerin 10 yıl yerine daha erken gerçekleşeceğine dair ikna kabiliyetiniz önemli. İyi bir ortak, danışman ve avukatlarla hazırlanmış sözleşme işi çok güzel yerlere götürür. Ortaklığın sürdürülebilir olmasını sağlar” dedi.
 
“Kimya ve vizyon uyuşması çok önemli”
Yatırımda hedef şirketlerin tespitini ve kriterlerini anlatan Serkan KIZIL,Türkiye'de yatırım diğer gelişmekte olan ülkelere bakarsanız daha az. Portföyümüzde aile şirketi olan orta ölçekli şirketler yer almakta.  Bizim çalıştığımız aile şirketine katabileceğimiz değerlerden biri de kurumsallaşma altyapısını kurmaktır. Ortaklık dönemlerinde tarafların kimyalarının uyuşması ve ortak vizyona sahip olmaları sürecin başarısı açısından çok önemli” dedi.
 
“Kısıtlı zamanda birbirinizi tanımak zorundasınız”
Şirketlerle yaptıkları toplantılarda öncelikle şirketlere gelecek planlarını sorduklarını söyleyen Cenk COŞKUNTÜRK, “Ortaklık süreci iki taraf açısından da zamanın kısıtlı olduğu ve birbirinizi tanımak zorunda olduğunuz bir süreç. Bu süreçte deneyimli bir danışman kadrosuyla çalışmak sürecin gidişatını kolaylaştırır” şeklinde konuştu.
 
“Doğru ortak sizi üç yılda hedefinize götürebilir”
Kerim KOTAN ise ailenin ortaklığa bakışı, farkındalığı ve belli değişimlere ikna oluşu aşamalarını şöyle anlattı: Son 20-25 yılda çok şey değişti. Aile şirketleri sahipleri olarak 10 yıllık bir vizyon hazırlamış ve bununla ilgili çalışmalar başlatmışsınızdır. Doğru bir ortak ile 10 yılda ulaşacağınız hedefe 3 yılda ulaşabilirsiniz. Doğru bir ortakla yeni hedefler belirlersiniz. Doğru ortak size sadece sermaye değil, bunun yanında yurt dışı pazarlarla ilgili birikim ve bağlantılar; şirketi kurumsallaştırma tecrübesi getirir. Şirketi ileride olabilecek bir halka arz veya %100 satışa son derece güzel bir şekilde hazırlar" dedi.
 
Editöre not:
 
“TAIDER_Aile_Sirketlerinde_Ortaklik_Sureclerine_Cok_Yonlu_Bakis_01” adlı görseldeki isimler soldan sağa Serkan KIZIL, Cenk COŞKUNTÜRK, Kerim KOTAN, Özcan ALBAK, Seyda AKDURAK, Reşat MORAL
 
“TAIDER_Aile_Sirketlerinde_Ortaklik_Sureclerine_Cok_Yonlu_Bakis_02” adlı görseldeki isimler soldan sağa Vehbi VARLIK, Başak ÇİLİNGİROĞLU, Özcan ALBAK, Meral EKMEKÇİOĞLU, Reşat MORAL, Seyda AKDURAK, Günseli ÜNLÜTÜRK, Cenk COŞKUNTÜRK, Kerim KOTAN, Serkan KIZIL, Aydın ÖĞÜCÜ, Kaan KİZİROĞLU
 
 
TAİDER Aile İşletmeleri Derneği, ülkemiz aile işletmelerinin yüksek performanslı, uluslararası yönetim ilkelerine sahip, ülkemize değer yaratan ve sürdürülebilir kurumlar haline gelmelerine destek veren, üyelerinin en iyi uygulamaları ve çözüm gerektiren sorunları paylaşabilecekleri, dünyanın önde gelen aile şirketleri ile iletişim kurabilecekleri ve gelecek nesillerini geliştirebilecekleri önder kurumdur. Türkiye'deki aile işletmelerinin nesiller boyu gelişmesi, ülkemiz ekonomisinin daha sağlıklı ve kalıcı büyümesine destek olmak amacıyla 2012 yılında kurulmuştur ve 65 ülkede 3700 iş ailesinin buluştuğu İsviçre merkezli Uluslararası Aile İşletmeleri Ağı (Family Business Network International) Türkiye paydaşıdır.
 
 
Bilgi için:
TAİDER Aile İşletmeleri Derneği: www.taider.org.tr
Tel: (232) 265 00 90 ● (533) 084 35 87
Facebook /taideristeaile
TAİDER Kuzey Yıldızı: kuzeyyildizi@taider.org.tr
https://vimeo.com/303012585
TAİDER 6. Ulusal Aile İşletmeleri Zirvesi Videosu:
https://vimeo.com/304802252
Facebook /taiderzirve
 
 
 
Uluslararası Aile İşletmeleri Ağı
(Family Business Network International)
 
FBN www.fbn-i.org
FBN Tanıtım Videosu https://vimeo.com/166162630
FBN Gelecek Nesiller https://vimeo.com/166166478
FBN Staj Programı https://vimeo.com/246396325
FBN Polaris Hareketi https://vimeo.com/252658536
 
 
 
Basın ve Halkla İlişkiler İletişim:
A. Kaya GÜLER / Projeler ve İçerik Sorumlusu                     Dilek ÖZCAN / Marjinal Porter Novelli
Tel: (232) 265 00 90 ● (533) 0843587                                  Tel: (212) 219 29 71
k.guler@taider.org.tr                                                              dileko@marjinal.com.tr
 
 


  Share  Paylaş
TAİDER
Hakkında