Haberler / GittiGidiyor Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
14.03.2019

Bültene ait dosyalar

E-ticarette mobil, masaüstünü solladı

GittiGidiyor'da mobil alışverişi en çok artıran ikinci şehir Hatay oldu
 
2018'i yüzde 40 büyümeyle kapatan Türkiye'nin öncü e-ticaret sitesi GittiGidiyor'da kullanıcılar her 10 alışverişten 6'sını mobilden gerçekleştirdi. Hatay, platformda mobil alışverişi en çok artıran şehirler arasında ikinci sırada yer aldı. Toplam satış hacminde mobilin payının yüzde 50 seviyesine ulaştığını kaydeden GittiGidiyor Pazarlama Direktörü Feyza Dereli Fedar, akıllı telefon kullanımındaki artışın alışverişte kullanıcı alışkanlıklarına yön verdiğini belirtti.
 
23 milyon kayıtlı kullanıcısı bulunan Türkiye'nin öncü e-ticaret sitesi GittiGidiyor, 2018 yılının öne çıkan verilerini paylaştı. Buna göre, kullanıcılar her 10 alışverişten 6'sını mobilden yaparken, mobil alışverişin önceki yıla göre en çok arttığı şehirler arasında Hatay; Denizli ve Mersin'le ikinciliği paylaştı. Bu şehirleri Manisa takip etti.
 
GittiGidiyor Pazarlama Direktörü Feyza Dereli Fedar, akıllı telefon kullanımındaki artışın alışverişte kullanıcı alışkanlıklarına yön verdiğine dikkat çekti. Kullanıcıların geçmişe kıyasla mobilden çok daha fazla alışveriş yaptıklarını belirten Fedar, 2018'de GittiGidiyor'un mobil satış hacminin bir önceki yıla göre yüzde 45 arttığını, toplam satış hacminde mobilin payının yüzde 50'ye ulaştığını kaydetti. 
 
Mobilden yapılan alışverişlere ilişkin ayrıntıları aktaran Fedar, şöyle devam etti: “İşlem sayısı olarak incelediğimizde 2018'de kullanıcıların 10 alışverişten 6'sını mobilden gerçekleştirdiğini gördük. Mobil uygulamamızın toplam indirilme sayısı 9 milyona çıktı. Mobil kanallardan en çok 25-31 yaş aralığındaki kullanıcılarımız alışveriş yaparken, mobilden en fazla satılan ürünler bebek bezi, cep telefonu ve kedi maması oldu. Mobil alışveriş sıklığını en çok artıran şehir Samsun olurken; onu sırasıyla Denizli, Hatay, Mersin ve Manisa takip etti.”
 
En çok cep telefonu arandı
2018 yılını yüzde 40 büyümeyle kapattıklarını ve yeni üyelerle birlikte 23 milyon kullanıcıya ulaştıklarını hatırlatan Fedar, yıl içinde GittiGidiyor sayfalarının toplam 4.8 milyar kez görüntülendiğini belirtti. Feyza Dereli Fedar, platformdaki milyonlarca ürün arasında 2018 yılında en çok aranan ürünlerin sırasıyla cep telefonu, avize, TV ünitesi, spor ayakkabı ve bluetooth kulaklık olduğunu ifade ederken; “GittiGidiyor'da geçen yıl bir önceki yıla göre en çok büyüyen ilk 5 kategori ise yapı market, otomobil-motosiklet aksesuarı, ofis-kırtasiye, evcil hayvan ürünleri ve kitap oldu” diye konuştu.    
 
Dakikada bir bebek bezi satıldı
Fedar, GittiGidiyor'da saniyede 1 ürün satıldığını vurgularken; 2018'de dakikada 1 bebek bezi, 2 dakikada bir kedi-köpek maması, 3 dakikada 1 elektrikli süpürge, 4 dakikada 1 tişört ve 5 dakikada 1 parfüm satıldığını aktardı. Alışveriş sepetini en çok büyüten şehirlerin başında yüzde 70 oranla Bolu'nun geldiğini belirten Fedar; Bolu'yu yüzde 50'yle Van, yüzde 40'la Düzce, yüzde 39'la Isparta ve yüzde 36'yla Bingöl'ün izlediğini söyledi.
 
En çok pazartesi günleri alışveriş yapıldı
Geçen yıl GittiGidiyor'da gerçekleşen alışverişlere ilişkin öne çıkan verileri paylaşan Feyza Dereli Fedar, “Kullanıcılar 2017'de olduğu gibi 2018'de de en çok pazartesi günleri alışveriş yaptı. Platformumuzda en fazla satışın gerçekleştiği gün ise 23 Kasım Süper Cuma günü oldu. Yılın son siparişi ise 31 Aralık 2018 günü saat 23.59.59'da oyuncak bebek oldu” dedi.
 

İlgili Kişi:       
Ayşe Ekin Gündüz
Marjinal Porter Novelli               
0212 219 29 71
ayseg@marjinal.com.tr

GittiGidiyor hakkında
2001 yılında kurulan ve Türkiye'nin ilk online pazaryeri olan GittiGidiyor, 2011 yılında global e-ticaret devi eBay'in çatısı altına girdikten sonra sektördeki öncü konumunu daha da güçlendirdi. 23 milyon kayıtlı kullanıcısı bulunan GittiGidiyor, avantajlı fiyatlarla milyonlarca ürüne ev sahipliği yapan; bireysel satıcılar, KOBİ ve büyük işletmelerin mağaza açıp işlerini büyüttüğü güvenli bir alışveriş platformudur. 50 kategoride 15 milyon ürün çeşidiyle farklılaşan GittiGidiyor, ödemeleri %100 güvence altına alan ödeme-onay sistemi “Sıfır Risk” kullanır. Saniyede 1 ürünün satıldığı site, 9 milyon kez indirilen mobil uygulamalarıyla ve mobil cihazlara uyumlu alışveriş ekranlarıyla satışının %50'sini mobilden gerçekleştirmektedir. GittiGidiyor, Great Place to Work tarafından belirlenen Türkiye'nin En İyi İşverenleri-2018 listesinde 1'inci olmuştur. www.gittigidiyor.com
 
 


  Share  Paylaş
GittiGidiyor
Hakkında
İnternetten alışverişin güvenilir ismi GittiGidiyor, 2001 yılından bu yana 11 milyondan fazla kişiyi bir araya getiriyor. GittiGidiyor’da aklınıza gelebilecek her şeyi kolaylıkla bulabilir, hem bireysel satıcılardan alışveriş yapabilir, hem kendiniz satış yapabilir veya online dükkan açarak işinizi büyütebilirsiniz. Kurumsal firmaysanız, GittiGidiyor’da resmi mağazanızı açabilir, satışlarınızı buradan yönetebilirsiniz. Cep telefonu ve tablet uygulamalarımızla ise alışverişe istediğiniz yerden devam edebilirsiniz. Güçlü potansiyeli ve güvenli ödeme sistemi Sıfır Risk ile dünyanın en büyük pazar yeri eBay’in dikkatini çeken GittiGidiyor, 2011 yılında eBay’in satın almasıyla birlikte, global eBay’in Türkiye iştirakı (eBay Türkiye) oldu. Türkiye’de internetten alışverişi güvenilir ve keyifli hale getiren GittiGidiyor, kullanıcılarına hayran kalacakları deneyimler yaşatmaya