Haberler / Panasonic Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
26.11.2018

Bültene ait dosyalar

Geleceğin teknolojileri mobil işgücü ve cihazlar üzerinde bir yıl içinde büyük etki yaratacak

Panasonic'in gerçekleştirdiği en yeni araştırmaya göre mobil teknoloji kullanıcıları; büyük veri, nesnelerin interneti (IoT) ve sensörlerin önümüzdeki 12 ay içerisinde mobil işgücünde en büyük etkiyi yaratacak teknoloji trendleri olduğunu söylüyor.

Kullanıcılardan teknoloji trendlerini önemine göre sıralamaları istendiğinde, ilk sırayı yüzde 52 ile büyük verinin aldığı görülüyor. Büyük veriyi yüzde 51 gibi çok küçük bir oransal farkla IoT takip ederken; onu yüzde 41 ile atmosfer, sıcaklık ve biyolojik sensörleri de kapsayan sensör teknolojileri izliyor. Sıralama yapılırken, iyileştirilmiş iş verimliliği ve üretkenliğin göz önünde bulundurulduğu görülüyor.  
 
Mobil cihaz kullanıcıları, tüm teknoloji trendlerinden şirketlerinde en çok BT departmanının faydalanacağını düşünüyor. Bu çıkarım şaşırtıcı olmasa da aynı araştırmada trendlerin en çok fayda sağlayacağı ikinci departmanla ilgili bazı enteresan bilgiler de ortaya çıktı. Araştırmaya katılanlara göre, kurumsal yönetim departmanı büyük veri, IoT ve giyilebilir teknolojiden yararlanacak. Satış departmanı sanal gerçeklik teknolojisiyle ilgili gelişmelerden faydalanırken; lojistik departmanı drone teknolojisinden, AR-GE departmanı ise artırılmış gerçeklik, sensör teknolojisi, blockchain ve yapay zeka teknolojilerinden yararlanacak. 
 
Geleceğin Trendleri
Geleceğe baktığımızda önümüzdeki üç yılda kullanıcıların; büyük verinin mobil işgücünde, hizmet ve ürünler ile işlemleri iyileştirmenin yanı sıra maliyeti azaltma anlamında da yaratacağı etkiyi açıkça görebileceklerini söylemek mümkün. IoT'nin işgücü üzerinde sağladığı faydalar ise iyileşen işlemler, hizmet ve ürünler ve mobil cihaz işlevselliği olarak sıralanıyor.
 
Bu yeni teknolojilerin sunduğu avantajlardan faydalanabilmek için mobil cihazların ne denli değişmesi gerektiği göz önünde bulundurulduğunda, kullanıcıların cihaz ve veri güvenliğinde yapılan iyileştirmelere yüzde 43 ile öncelik verdiği görülüyor. Ardından ise yüzde 31 ile işlemci gücü ve daha hızlı veri transferi için iletişim geliyor.
 
Mobil cihaz kullanıcıları önümüzdeki beş yılda katlanabilen tabletlerin yanı sıra mobil işgücünün kritik araçlarından biri olan dayanıklı cihazların da daha fazla önem kazanacağını öngörüyor. Buna karşın kullanıcıların çoğunluğu, önümüzdeki iki ila beş yıl içinde satın aldıkları mobil cihazları değiştirmeyi düşünmüyor.
 
Değişim başladı bile
Bununla birlikte mobil işgücünde akıllı teknolojiler benimsenmeye başladı bile. Birçok alıcı; akıllı saat, bileklik ve drone'ların halihazırda kullanıldığını veya mobil işgücü için en kısa zamanda planlandığını belirtti.
 
Yüzde 27 ile maliyet ve yüzde 19 ile güvenilirlik, kurumların yeni teknolojileri daha hızlı benimsemesine engel olan en büyük etmenler olarak ön plana çıkıyor.
 
Panasonic Kurumsal Mobil Çözümler Pazarlama Genel Müdürü Jan Kaempfer, konuyla ilgili şöyle konuştu: “Geleceğin heyecan verici teknoloji yelpazesi yakın olarak takip edilse de bu araştırma kurumların büyük veri, IoT ve sensör teknolojisinin mobil işgücünde sağlayacağı faydaları benimsemek ve bundan faydalanmak istediğini açıkça gösteriyor. Bu teknolojiler hizmete alındıkça, ağın ucunda işlenen gücün var olduğu ve verinin toplandığı noktanın çok daha yakınında olan ‘sınır bilişim' çağına bir adım daha yaklaşıyoruz. Bu da mobil işgücü bilişim cihazlarının; verinin toplanması, analiz edilmesi ve iletişiminin yanı sıra hizmet koşulları ve verimliliğin artırılmasında çok daha önemli bir role sahip olacağı anlamına geliyor. Bu araştırmanın bulguları, Panasonic'in dayanıklı mobil bilişim cihazları yelpazesini geliştirmeye devam etme felsefesinin altını çiziyor. Bu cihazlar gittikçe daha güçlü, daha bağlantılı olacak ve sensörler gibi gittikçe genişleyen entegre uygulama yelpazesini, yönetim ve güvenlik fonksiyonlarını barındıracak.”
 
Future Technologies and their Impact on Mobile Workforces and their Devices araştırmasına https://business.panasonic.com.tr/bilgisayar-urun-cozumleri/sektör-raporları linkinden
ulaşabilirsiniz. Panasonic Toughbook'un yetkilendirdiği Opinion Matters tarafından yapılan bu bağımsız araştırmaya Birleşik Krallık'ta işletmeleri için mobil teknoloji satın alımı yapan 250 kişi katıldı.
 
İlgili Kişi         
Önder Kalkancı
Marjinal Porter Novelli              
0212 219 29 71
onderk@marjinal.com.tr
 
Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU) hakkında
Panasonic Systems Communications Company Europe (PSCEU) teknolojinin arka planda uyum içinde çalışmasını ve şirketlerin özgürce çalışarak başarıya ulaşmalarını kendisine görev edinmektedir. PSCEU'ya göre teknoloji her şeyden önce kusursuz bir işlev göstermelidir. Teknolojik yeteneklerinin arka planda uyum içinde çalıştığına güvenerek sadece müşterilerine odaklanan şirketler başarılı olabilirler. Bu yüzden PSCEU, kurumsal başarı için itici güç olarak, kendisini, müşterilerinin çalışma şekilleriyle son derece uyumlu ve neredeyse görünmez bir şekilde çalışan ürün ve çözümleri geliştirmeye adamaktadır. 

PSCEU altı ürün kategorisinden oluşmaktadır:
  • Uzaktan kamera, stüdyo kamera ve ENG P2HD'lerde mükemmel bir fiyat-performans ve sorunsuz işlem sağlayan Yayın & ProAV, hikâyeyi en yüksek kaliteli ürün ve çözümlerle anlatma özgürlüğü sunar. VariCam'in sinema kamera modelleri ve EVA1'in gerçek 4K ve Yüksek Dinamik Aralık (HDR) desteğiyle olan uyumu; bu ürünleri sinema, televizyon, belgesel ve canlı etkinlik prodüksiyonu için en uygun çözüm yapmaktadır.
  • Dünyanın önde gelen telefon sistemleri, SIP terminal cihazları ve profesyonel ağ tarayıcılarını sunan İletişim Çözümleri, bağlantı yerine iletişime odaklanma özgürlüğü sunmaktadır.
  • Toughbook dayanıklı dizüstü bilgisayar, kurumsal tablet, el terminalleri ve elektronik satış noktası (EPOS) sistemleriyle mobil çalışanların verimliliklerini artırmasına yardımcı olan Kurumsal Mobil Çözümler. Avrupa'da pazar lideri olarak Panasonic'in 2017 yılında dayanıklı dizüstü bilgisayar satışlarında yüzde 57, dayanıklı kurumsal tablet satışlarında ise yüzde 56'lık pazar payı bulunmaktadır (VDC Research, Mart 2018).
  • Kullanıcılarına tıp, yaşam bilimleri, ProAV ve endüstri uygulamaları üreten Endüstriyel Tıbbi Vizyon. Ürün portföyü, tamamlanmış ve OEM kamera çözümleri sunarak; kullanıcılarına görülemeyeni görme özgürlüğünü sunmaktadır.
  • Kanıtlanmış bir kalite sunan CCTV görüntüsü mirası üzerine kurulan Güvenlik Çözümleri. Son derece güvenilir, gelişmiş teknolojik kamera ve görüntü kaydetme sistemlerini kullanan çözümler, tüm çevresel şartlarda en yüksek görüntü kalitesi sunarak kullanıcılarına güvende hissetme özgürlüğü sunmaktadır.
  • Profesyonel görüntü ve projektör yelpazesi sunan ve Görsel İşitsel profesyonellerine yaratma özgürlüğü sağlayan Görsel Sistem Çözümleri. Pazarda yüzde 39 pazar payı ile Avrupa'nın yüksek parlaklık projektörü pazarına liderlik etmektedir (Futuresource >5klm FY17 Q3. 4K & dijital kamera hariç).
 
Panasonic hakkında
Panasonic Corporation, tüketici elektroniği, konut, otomotiv ve B2B işletmelerindeki müşteriler için çeşitli elektronik teknolojileri ve çözümleriyle bir dünya lideridir. 2018 yılında 100. kuruluş yıldönümünü kutlayan şirket, dünya çapında yaygınlaşarak 591 yan kuruluşu ve 88 bağlı şirketiyle dünya çapında faaliyet göstermektedir. Şirket 31 Mart 2018 tarihinde sona eren mali yıl için 61,4 milyar Euro değerinde net satış açıklamıştır. Bölgesel hatları boyunca inovasyonlarıyla yeni değerlerin peşinden gitme kararlılığına sahip olan Panasonic, müşterileri için daha iyi bir hayat ve daha iyi bir dünya yaratma çabası içerisindedir. Daha fazla bilgi için: http://www.panasonic.com/global


  Share  Paylaş
Panasonic
Hakkında
Panasonic Corporation, geniş çaplı tüketici, işletme ve sanayi ihtiyaçları için elektronik ürünlerin geliştirilmesi ve imalatında dünya lideridir. Merkezi Japonya’nın Osaka şehrinde yer alan ve 31 Mart 2009 tarihinde sona eren mali yılda 7.77 trilyon Yen (78.4 milyar ABD doları) konsolide net satış açıklayan şirketin hisseleri Tokyo, Osaka, Nagoya ve New York (NYSE: PC) borsalarında işlem görmektedir. Kurulduğu ilk günden itibaren iş faaliyetleri aracılığıyla toplumlara katkı sunmayı amaçlamış bir marka olan Panasonic, tüm ürünlerinde güvenlik, rahatlık ve ulaşılabilirliği mümkün kılarak tüketicilerin yaşamlarına değer katmayı hedeflemektedir. İnsan yaşamına, sağlık ve güvenliğe, ürün kalitesine, müşteri memnuniyetine ve yeşil teknolojilere verdiği önemle farklılaşan Panasonic vizyonunun temel taşları, nerede ve ne zaman olursa olsun toplumdaki mevcut ağlara katkıda bulunmak ve küresel düzlemde hep birlikte varolmaktır. 29 yıldan bu yana Türkiye’de yer alan bir marka olan Panasonic, 2010 yılında Panasonic Elektronik Satış A.Ş. olarak Türk tüketicilere hızlı ve doğrudan hizmet vermeye başlamıştır.