Dünyaca Ünlü Eğitim Ekonomisti Eric Hanushek 21 Eylül 2017'de TEDMEM KÜRSÜ'DE
Kurulduğu günden bu yana toplumun ortak paydası olan eğitim alanında gelişmeleri takip ederek eğitim sistemimize katkı sunmayı amaç edinen Türk Eğitim Derneği'nin düşünce kuruluşu TEDMEM eğitim üzerine düşünen, üreten insanları ülkemize getirmeye devam ediyor.
Türkiye'nin bugününü, yarınını daha iyi anlamamıza ve geleceğe ilişkin öngörüler geliştirebilmemize katkı sağlayacak paylaşımlarda bulunmak için oluşturulan TEDMEM Kürsü platformu alanında öncü isimleri ağırlamaya devam ediyor. TEDMEM Kürsü'nün Eylül ayındaki konuğu dünyaca ünlü eğitim ekonomisti Eric Hanushek.
Eric Hanushek eğitim gündeminin son 30 yılında önemli tartışmalara yön veren pek çok çalışma gerçekleştirmiştir. 1980'li yıllarda eğitim harcamalarıyla öğrenci performansı arasındaki ilişkinin gücünü sorgulayan bir dizi çalışmayla eğitim çevrelerinde ön plana çıkmıştır. Sınıf büyüklüğünün azaltılması, öğretmen niteliğinin ölçülmesi, becerilerin ekonomideki karşılığı gibi akademik ve politik olarak tartışılagelen konularda gerçekleştirdiği analizlerle eğitim politikalarını etkileyen öncü bir isim haline gelmiştir. Ekonomi doktorasını Massachusetts Institute of Technology'den alan Eric Hanushek, Stanford Üniversitesi'nde çalışmalarına devam etmektedir.
Eric Hanushek TEDMEM Kürsü'de Beceriler ve Ulusların Ekonomik Geleceği başlıklı bir konuşma gerçekleştirecektir.
Okul niteliğini ve dünyanın değişen ekonomik düzeniyle etkileşimini odağa alan Hanushek, TEDMEM Kürsü'de gerçekleştireceği Beceriler ve Ulusların Ekonomik Geleceği başlıklı konuşmasında okulların beceriler üzerindeki potansiyel rollerinden ve bu rolü etkileyen alternatif eğitim politikalarından bahsedecek. Hanushek'in konuşmasını TEDMEM Direktörü Emin Karip moderatörlüğünde “Yeni Bir Başarı Hikayesi için Beceriler” başlıklı panel izlerken panelin katılımcılarını Bloomberg HT TV Haber Koordinatörü Ali Çağatay, Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Yüksel Kavak ve TED Üniversitesi Öğretim Üyesi Aslıhan Salih oluşturacak.
TEDMEM KÜRSÜ – Beceriler ve Ulusların Ekonomik Geleceği
Tarih: 21 Eylül 2017
Yer: TED Üniversitesi Yerleşkesi, D Blok Çok Amaçlı Toplantı Salonu, Ziya Gökalp Caddesi, No.47 Kolej Ankara
İlgili Kişi:
Cumhur Karabacakoğlu
Marjinal Porter Novelli
0530 940 34 89
cumhurk@marjinal.com.tr
www.turkegitimdernegi.org.tr
Türk Eğitim Derneği, 1928 yılında, Atatürk'ün önderliğinde ve çoğu Cumhuriyetin kurucuları arasında yer alan isimlerin bir araya gelmesiyle kurulmuştur. Başarılı fakat olanakları sınırlı öğrencilere burslar vermeyi, yurt içinde ve dışında yabancı dilde eğitim veren okullar ve yurtlar açmayı, Türk eğitim standartlarını çağdaş seviyeye taşıyacak bilimsel platformlar oluşturmayı, eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri konusunda toplumu bilinçlendirmeyi ve Türk eğitim politikasının oluşturulmasına katkıda bulunmayı misyon edinmiş köklü bir sivil toplum kuruluşudur. Türk Eğitim Derneği; Üniversitesi, 38 okulu, temsilcilikleri, öğrenci yurtları, düşünce kuruluşu, senfoni orkestrası, okullarının mezun dernekleri ve spor kulüpleri ile faaliyet göstermektedir.
https://tedmem.org/
Kurulduğu günden beri, Türkiye'nin geleceğini belirleyen ana eksenin eğitim olduğu bilinciyle hareket eden Türk Eğitim Derneği, ana işlevlerinden biri olan sivil toplum faaliyetlerini yürütmek amacıyla, bünyesinde TEDMEM adı altında bir birim oluşturmuştur.
TEDMEM, eğitim sistemi için proaktif bir şekilde, kanıta dayalı araştırma verisi, fikir ve yayın üretip kamuoyuna mal etmeyi amaçlayan bağımsız bir düşünce kuruluşudur. Yapacağı bütün çalışmaların temel amacı, bu ülkenin bütün çocuklarının daha mutlu bir geleceğe kavuşması için hizmet etmektir. Bu hizmeti yürütürken, eğitim politikalarında alışılmış olan düşünce ve duygu kalıplarının ötesine geçmeyi hedef olarak görmektedir. Kar amaçlı olmayan TEDMEM, güncel tartışmaların üzerinde, herhangi bir partiye bağlı-bağımlı olmayan bir örgütsel yapıya sahiptir. Eğitimin ekonomisi, mimarisi, tarihi, psikolojisi, pedagojisi, sosyolojisi vb. alanlar araştırma konuları arasındadır. Yaptığı çalışmalarda güncelin yanı sıra, geleceğe odaklı bir bakış açısı tercih edilmektedir.