Dayanıklı mobil bilişim terminolojisi alıcıların kafasını karıştırıyor
Panasonic, dayanıklı cihaz alacak kişileri, üreticilerin iddialarına dikkat etmesi için uyarıyor
Dayanıklı mobil bilişim cihazı alacak kişiler; notebook, tablet ve el terminallerinin ne kadar sağlam olduğunu tanımlayan terminoloji karşısında kafa karışıklığı yaşıyor. Yeni yapılan bir araştırmaya göre, - kurumsal amaçla mobil bilişim cihazı alacak kişilerin yüzde 85'i dayanıklılık açısından belirli bir standardın olduğunu düşünüyor ancak aslında böyle bir standart yok.
Panasonic'in görevlendirmesiyle Opinion Matters tarafından İngiltere'de 250 mobil teknoloji alıcısı üzerinde gerçekleştirilen bağımsız araştırma, kurumsal ve tüketici cihazlarının üreticileri tarafından kullanılan dilin pazarda belirsizliklere yol açtığını açığa çıkardı.
Kurumsal amaçla mobil bilişim cihazı almayı düşünen kişilerin yüzde 88'i, çalışanlarına yeni ürünler alırken notebookların, tabletlerin ve el terminallerinin dayanıklılığının çok veya dikkate değer düzeyde önemli olduğunu belirtiyor. Birçok kişi dayanıklılık terimlerini benimsemiş durumda ama bu kişilerin çoğu terimleri anlamada sorun yaşıyor.
Alıcıların yalnızca yarısından azı Giriş Koruma Kodu'nu (Ingress Protection (IP) Ratings) bilirken; sadece üçte biri bu kodun partikül ve sıvı korumasını derecelendirdiğini ve derece ne kadar yüksekse o kadar iyi koruma sunduğunu doğru bir şekilde tanımlayabiliyor.
Alıcıların yüzde 69'u, “MIL-STD uyumlu” veya “MIL-STD testlerine tabi tutuldu” gibi terimleri tutarlı bir ölçü sanıyor ya da öyle olmasını bekliyor. Oysa bunlar tutarlı ölçüler değiller.
Birleşik Devletler Askeri Standardı 810G'nin neleri kapsadığı konusunda alıcıların kafalarının son derece karışık olduğu da yine bu araştırma sonucunda ortaya çıkan sonuçlar arasında yer alıyor. Öyle ki, bu konuyla ilgili soruyu cevaplayanların yüzde 35'inden fazlası Birleşik Devletler Askeri Standardı 810G'nin batarya ömrüne uygulandığı gibi yanlış bir fikre sahip. Aslında MIL-STD-810, Birleşik Devletler ordusu tarafından ekipmanın kullanılması beklenen ortamlarda sınırlarını zorlayacak şekilde tasarlanan, laboratuvar ortamında gerçekleştirilen bir test serisi. Standardın kapsadığı çeşitli koşulların bulunmasına karşın darbe veya düşürme, toz, su ve yüksek sıcaklıklara maruz bırakmak; en yaygın ticari testler arasında yer alıyor.
Alıcıların yüzde 20'sinin cihaz alırken kendilerinin herhangi bir test uygulamadığını ve sadece üreticisinin iddialarına inandığını doğrulaması, riski daha da artırıyor.
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Panasonic Kurumsal Mobil Çözümler Pazarlama Genel Müdürü Jan Kaempfer şöyle konuştu:“Alıcıların mutlaka dikkatli olması gerekiyor. Ürünlerine dayanıklı anlamı taşıyan çeşitli isimler ekleyen üreticilerin sayısının artmasıyla, şirketlerin mobil işgücüyle uyumlu olmayan bir ürünü almaları son derece kolaylaşıyor. Bu hata, kurumlar için çok maliyetliyken işgücü için sinir ve moral bozucu olabiliyor. Mobil bir cihazın Giriş Koruma Kodu veya Askeri Standart uyumluluğu logosuna sahip olması ya da su veya toza dayanıklı olması, amacına uygun olduğu anlamına gelmiyor. Tüm alıcılara bu iddiaları dikkatle incelemelerini, test detaylarını ve sertifikalarını sormalarını tavsiye ediyorum. Test sürecinin bağımsız olarak veya hatta laboratuvar ortamında yapıldığını incelemeleri ve devamında ise ürünleri almadan önce kendilerinin sahada, kapsamlı bir ön değerlendirme yapmaları gerekiyor.”
Dayanıklılık gereklilikleri evriliyor
Araştırma; dayanıklı cihazların kurumsal gerekliliklerinin “düşmeye,su ve toza dayanıklılık” gibi geleneksel çevre sorunlarından daha farklı sorunlara doğru evrildiğini de ortaya çıkarıyor. Alıcılara cihazlarının hangi alanının dayanıklılaştırılma için en önemli olduğu sorulduğunda, yüzde 94'ü cihaz ve veri güvenliğini en önemli veya önemli olarak sıralayarak listenin en tepesine yerleştiriyor.
Kaempfer, “Konu dayanıklı cihazlar olduğunda kurumların önceliklerinin evrildiği son derece açık. ‘Sadece dayanıklı' olan cihazlar artık ihtiyaçlara cevap veremiyor. Alıcılar dayanıklı cihazlarının üreticilerinden, görüntüleme ekranının türü, batarya ömrü, güç yönetimi, verinin güvenliği ve cihazın iletişim kapasitesi gibi en önemli olarak değerlendirdikleri konuları göz önünde bulundurmalarını bekliyor” diyerek sözlerini sürdürüyor.
Dayanıklı mobil bilişim cihazlarının kurumsal alıcılarına tavsiyeler
Dayanıklı cihaz alımlarında alıcılara yardımcı olması amacıyla Panasonic, Rugged Confusion isimli araştırmasının yanı sıra alıcıların işgüçleri için doğru cihazı aldıklarından emin olmaları için ipuçları içeren bir metin yayınladı.
Alıcınızdan her zaman:
• Test veya standart iddialarını desteklemesi için MIL-STD810G ve IP sertifikalarını paylaşmasını,
• Ürünlerinin dayanıklılık veya sağlamlıktan ödün vermeden hafif olması için nasıl tasarlandığı hakkında bilgi,
• Askeri Standart testlerini gerçekleştirirken bir veya daha fazla birimin kullanıldığı hakkında bilgi,
• Cihazın hangi görüntü seçeneklerini desteklediği,
• Toplam Sahip Olma Maliyeti (TCO) ve Yatırımın Geri Dönüşünü (ROI) iyileştirmesi için yüksek kapasiteli batarya seçeneği ve değiştirilebilir tasarıma sahip bir cihaz,
• Ana birimde adaptör kablosuna ihtiyaç duymayan hangi giriş ve arayüzlerin bulunduğuna dair bilgi,
• Sorunsuz veri transferi ve en son bağlanırlık standartlarını nasıl desteklediği hakkında bilgi,
• Cihazlarında güç yönetimini nasıl optimize ettikleri hakkında bilgi isteyin.
İlgili Kişi
Önder Kalkancı
Marjinal Porter Novelli
0212 219 29 71
onderk@marjinal.com.tr
Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU) hakkında
Panasonic Systems Communications Company Europe (PSCEU) teknolojinin arka planda uyum içinde çalışmasını ve şirketlerin özgürce çalışarak başarıya ulaşmalarını kendisine görev edinmektedir. PSCEU'ya göre teknoloji her şeyden önce kusursuz bir işlev göstermelidir. Teknolojik yeteneklerinin arka planda uyum içinde çalıştığına güvenerek sadece müşterilerine odaklanan şirketler başarılı olabilirler. Bu yüzden PSCEU, kurumsal başarı için itici güç olarak, kendisini, müşterilerinin çalışma şekilleriyle son derece uyumlu ve neredeyse görünmez bir şekilde çalışan ürün ve çözümleri geliştirmeye adamaktadır.
PSCEU altı ürün kategorisinden oluşmaktadır:
• Uzaktan kamera, stüdyo kamera ve ENG P2HD'lerde mükemmel bir fiyat-performans ve sorunsuz işlem sağlayan Yayın & ProAV, hikâyeyi en yüksek kaliteli ürün ve çözümlerle anlatma özgürlüğü sunar. VariCam'in sinema kamera modelleri ve EVA1'in gerçek 4K ve Yüksek Dinamik Aralık (HDR) desteğiyle olan uyumu; bu ürünleri sinema, televizyon, belgesel ve canlı etkinlik prodüksiyonu için en uygun çözüm yapmaktadır.
• Dünyanın önde gelen telefon sistemleri, SIP terminal cihazları ve profesyonel ağ tarayıcılarını sunan İletişim Çözümleri, bağlantı yerine iletişime odaklanma özgürlüğü sunmaktadır.
• Toughbook dayanıklı dizüstü bilgisayar, kurumsal tablet, el terminalleri ve elektronik satış noktası (EPOS) sistemleriyle mobil çalışanların verimliliklerini artırmasına yardımcı olan Kurumsal Mobil Çözümler. Avrupa'da pazar lideri olarak Panasonic'in dayanıklı dizüstü bilgisayar ve tablet satışlarında 2017 yılında yüzde 57'lik pazar payı bulunmaktadır (VDC Research, Mart 2018).
• Kullanıcılarına tıp, yaşam bilimleri, ProAV ve endüstri uygulamaları üreten Endüstriyel Tıbbi Vizyon. Ürün portföyü, tamamlanmış ve OEM kamera çözümleri sunarak; kullanıcılarına görülemeyeni görme özgürlüğünü sunmaktadır.
• Kanıtlanmış bir kalite sunan CCTV görüntüsü mirası üzerine kurulan Güvenlik Çözümleri. Son derece güvenilir, gelişmiş teknolojik kamera ve görüntü kaydetme sistemlerini kullanan çözümler, tüm çevresel şartlarda en yüksek görüntü kalitesi sunarak kullanıcılarına güvende hissetme özgürlüğü sunmaktadır.
• Profesyonel görüntü ve projektör yelpazesi sunan ve Görsel İşitsel profesyonellerine yaratma özgürlüğü sağlayan Görsel Sistem Çözümleri. Pazarda yüzde 39 pazar payı ile Avrupa'nın yüksek parlaklık projektörü pazarına liderlik etmektedir (Futuresource >5klm FY17 Q3. 4K & dijital kamera hariç).
Panasonic hakkında
Panasonic Corporation, tüketici elektroniği, konut, otomotiv ve B2B işletmelerindeki müşteriler için çeşitli elektronik teknolojileri ve çözümleriyle bir dünya lideridir. 2018 yılında 100. kuruluş yıldönümünü kutlayan şirket, dünya çapında yaygınlaşarak 591 yan kuruluşu ve 88 bağlı şirketiyle dünya çapında faaliyet göstermektedir. Şirket 31 Mart 2018 tarihinde sona eren mali yıl için 61,4 milyar Euro değerinde net satış açıklamıştır. Bölgesel hatları boyunca inovasyonlarıyla yeni değerlerin peşinden gitme kararlılığına sahip olan Panasonic, müşterileri için daha iyi bir hayat ve daha iyi bir dünya yaratma çabası içerisindedir. Daha fazla bilgi için: http://www.panasonic.com/global