Haberler / BKM Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
03.06.2019

Bültene ait dosyalar

BKM Express'le bu bayram da harçlıklar “dijital”
 
Türkiye'nin Dijital Cüzdanı BKM Express'in geçtiğimiz yıl başlattığı “dijital harçlık” dönemi, geleneklerimizin dijital ortamda da devam etmesini sağlıyor. BKM Express'in “Para İste” özelliğini kullananlar, bu bayramda da cep telefonları üzerinden bayram ziyaretine gitme imkânı bulamadıkları uzaktaki akrabalarından harçlık isteyebiliyor.
 
Türkiye'nin dijital cüzdanı BKM Express, geçtiğimiz yıl başlattığı “dijital harçlık” dönemiyle, en güzel geleneklerimizden biri olan bayram harçlığını “dijitalleştirdi.” BKM Express'in kullanıcılarıyla buluşturduğu “Para İste” özelliği sayesinde bayram harçlığı geleneği “dijital” bir boyut kazandı.
 
BKM Express kullanıcıları, Ramazan Bayramı'nda bayram ziyaretine gidemedikleri aile büyüklerinden BKM Express'in “Para İste” özelliğini kullanarak harçlık talep edebiliyor. BKM Express kullanıcılarının yapmaları gereken tek şey ise şu: Diledikleri bayram harçlığını belirlemek ve SMS, WhatsApp ya da e-posta aracılığıyla akrabalarına iletmek.
 
BKM Express “Para İste” özelliğinin detayları için videoya göz atabilirsiniz: 
https://youtu.be/9_W0_R2TC7g
 
“Dijitalleşme, gelenekleri güçlendirip gelecek nesillere aktarıyor”
BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko, konuyla ilgili şöyle konuştu: “Günümüzde nakit yerini giderek karta bırakıyor. Özellikle Z Kuşağı'nın bu değişimde etkisi büyük. Yeni neslin, paranın dijital haline olan ilgisi giderek artıyor. İngiltere merkezli University College London'da yapılan bir araştırmanın sonuçları bu durumun etkilerini ortaya koyma bakımından güzel bir örnek. Araştırmaya göre, Z Kuşağı'nda yer alan çocuklar para sayma gibi geleneksel becerilere sahip değil ve harçlık döneminin de sonuna gelinmiş durumda. Biz de gençlerdeki bu alışkanlık değişiminden yola çıkarak harçlık geleneğini dijitale taşıdık. Elbette kıymetli olan, bayram gibi özel günlerde büyüklerimizin ellerini öpmek, onlarla birlikte zaman geçirmek ancak bu imkân yoksa dijitalleşmenin getirdiği avantajlardan faydalanarak harçlık geleneğimizi dijitalde sürdürmenin bir yolunu sunuyoruz. Bu anlamda şu noktanın altını çizmekte fayda görüyorum; bizim hayata geçirdiğimiz örnekte de görüldüğü üzere dijitalleşme gelenekleri yok etmektense güçlendiriyor ve gelecek nesillere aktarıyor. BKM Express sayesinde uzun yıllardır süregelen son derece kıymetli bir geleneğimiz olan bayram harçlığının dijital ortamda da devam etmesini mümkün kılarak değerlerimize sahip çıkmaktan dolayı çok mutluyuz.”  
 
Detaylı bilgi için: https://www.bkmexpress.com.tr/harclikavi/

 
İlgili Kişi
Ayşe Ekin Gündüz
Marjinal Porter Novelli
0212 219 29 71 - 0533 921 43 53
ayseg@marjinal.com.tr
 

BKM Express hakkında
Bir BKM markası olan BKM Express, ücretsiz, hızlı, kolay ve güvenli bir dijital ödeme aracı ve Türkiye'nin ilk dijital cüzdan uygulamasıdır. Hâlihazırda 1,7 milyonu aşkın üyesi bulunan BKM Express, 200 binden fazla noktada hizmet vermektedir. BKM Express ile iPhone ve Android uygulamaları üzerinden para gönderilebilmektedir. BKM Express, e-bağış alanındaki yeniliklerin de öncüsüdür ve mobil uygulaması üzerinden sivil toplum kuruluşlarına kolayca bağış yapılabilmektedir. www.bkmexpress.com.tr
 

 


  Share  Paylaş
BKM
Hakkında
1990 yılında 13 kamu ve özel Türk bankasının ortaklığıyla kurulan, hâlihazırda 29 bankanın üyesi olduğu Bankalararası Kart Merkezi‘nin (BKM) faaliyetleri, ödeme sistemleri içerisinde; nakit kullanımı gerekmeksizin her türlü ödemeyi veya para transferini sağlayan veya destekleyen sistem, platform ve altyapıları oluşturmak, işletmek ve geliştirmektir. Kredi kartı ve banka kartı uygulaması içinde bulunan bankalar arasında uygulanacak prosedürleri geliştirmek, standardizasyonu sağlamaya yönelik çalışmalar yaparak kararlar almak, Türkiye genelinde uygulamalar ile yurt içi kuralları oluşturmak, bankalar arasındaki takas ve hesaplaşmayı yürütmek, yurt dışı kuruluş ve komisyonlarla ilişkiler kurmak ve gerektiğinde üyelerini bu kuruluşlarda temsil etmek, halen her banka tarafından devam ettirilen işlemleri daha güvenli, süratli ve daha az maliyetli tek bir merkezden yürütmek, BKM’nin ana faaliyetleri arasında yer almaktadır. 2012 yılında hayata geçirilen BKM Express; BKM, bankalar ve e-ticaret dünyasının önde gelen firmalarıyla birlikte geliştirilen, İnternet alışverişlerini hızlı, kolay ve keyifli hale getiren bir ödeme sistemidir. Troy ile birlikte ise Türkiye kartlı ödeme sistemlerinde yeni bir dönem başlamıştır ve BKM, 1 Nisan 2016 tarihinde “Türkiye’nin Ödeme Yöntemi Troy”u hayata geçirmiştir. Şirket, 2023 yılında “nakitsiz bir toplum” hedefiyle çalışmalarını sürdürmektedir.