Haberler / GittiGidiyor Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön
26.12.2017

Bültene ait dosyalar

Alışverişi internetten yapıp yılbaşında evde eğleniyoruz
 
Türkiye'nin lider e-ticaret platformu GittiGidiyor, yeni yıl öncesi Türkiye'deki yılbaşı tüketim alışkanlıklarına ve hediye alışverişine ışık tutan bir anket düzenledi. Sonuçlara göre, Türkiye'de yüzde 85 gibi yüksek bir oranla yılbaşı evde kutlanıyor. Evdeki kutlamalar GittiGidiyor'un satış verilerine de yansıyor. Kasım-aralık döneminde GittiGidiyor'da televizyon satışları yüzde 33, waffle makinesi satışları yüzde 38 ve masa oyunları satışları yüzde 90 arttı. Aynı dönemde mısır patlatma makinesi satışları ikiye katlanırken, yılbaşı ağacı satışında ise tam 30 kat artış gözlendi.
 
Türkiye'nin lider e-ticaret platformu GittiGidiyor, 2018'i karşılama heyecanının yaşandığı aralık ayında Türkiye'deki yılbaşı tüketim alışkanlıklarını ve hediye alışverişinde öne çıkan ayrıntıları ortaya çıkaran bir anket düzenledi. İnternet üzerinden yanıtlanan ve toplam 4 bin 777 oy kullanılan anket, Türkiye'de yılbaşı kutlamalarının en çok tercih edilen adresinin yüzde 85 oranla “ev” olduğunu gözler önüne serdi. “Yılbaşını nasıl kutluyorsunuz?” sorusuna verilen yanıtlarda yüzde 72'lik kesim “Evde ailemle” derken, onu yüzde 13 ile “Evde arkadaşlarımla”, yüzde 10 ile “Dışarıda (Eğlence, parti, yemek)”, yüzde 3 ile “Yurt dışında” ve yüzde 2 ile “Şehir dışında” yanıtları izledi.
 
Mısır patlatıp oyun oynuyoruz
GittiGidiyor'un satış verileri de anket sonuçlarıyla paralellik gösterdi. Yılbaşı alışverişlerinin başladığı kasım-aralık döneminde, yılbaşı ağacı satışları adet bazında yıllık ortalamaya kıyasla tam 30 kat arttı. Aynı dönemde mısır patlatma makinesi satışları 2 kat artış gösterdi. Evdeki eğlencelerin vazgeçilmezleri arasındaki masa oyunlarının satışı yüzde 90 arttı. En çok rağbet gören oyunlar Monopoly, tavla, tombala, dama, okey, Tabu ve domino oldu. Partilere lezzet katacak waffle makinesinde satışlar yüzde 38, son teknolojiyi evlere taşıyacak televizyonlarda ise yüzde 33 oranında arttı.
 
En çok ailemize hediye alıyoruz
Ankete katılanların yüzde 53'ü “Kimlere hediye alıyorsunuz?” sorusuna “Aile” yanıtını verirken, yüzde 24'ü “Sevgili”, yüzde 20'si “Arkadaş”, yüzde 2'si “Patron” ve yüzde 1'i de “İş arkadaşı” dedi.
 
Hayallerimizi “Bize özel” hediyeler süslüyor
Ankete katılanların yüzde 37'sinin hayalinde kendisi için özel hazırlanmış bir yılbaşı hediyesi var. Yüzde 32'lik kesim “Akıllı telefon”, yüzde 15'lik kesim “Giysi, ayakkabı, çanta” beklediğini belirtti. Yılbaşında hediye olarak “Parfüm” isteyenler yüzde 8, “Spor, hobi ürünleri” bekleyenler ise yüzde 7'lik kesimi oluşturdu.
 
10 kişiden 6'sı hediye almak için indirimi bekliyor
Katılımcılardan yalnızca yüzde 15'inin “Hayalimdeki hediye giysi, ayakkabı ya da çanta” demesine rağmen, yılbaşında en çok bu kategoride hediyeler alındığı ortaya çıktı. “En çok hangi kategoriden ürünleri hediye ediyorsunuz?” sorusunu yanıtlayanların yüzde 35'i “Moda/giyim, ayakkabı, çanta vb.” dedi. Moda kategorisini yüzde 24 ile “Hobi/eğlence, sanat vb.”, yüzde 22 ile “Kozmetik/parfüm, kişisel bakım vb.”, yüzde 13 ile “Elektronik/cep telefonu, bilgisayar, tablet vb.” ve yüzde 6 ile “Dekorasyon/ev tekstili, mobilya vb.” takip etti.
 
Hediye alışverişi için ise en çok indirim fırsatları bekleniyor. Ankete katılanların yüzde 58'inin yılbaşı hediyesi satın almak için indirimi beklediğini belirtmesi dikkat çekti. Bu oran kadınlarda yüzde 65'e çıkarken, erkeklerde yüzde 52 olarak ölçüldü.
 
Ortalama 50 TL bütçe ayırıyoruz
Ankete katılanların yüzde 53'ü yılbaşı hediyesi için “50 TL ve altı” bütçe ayırdığını belirtirken yüzde 22'si “51-100 TL arası”, yüzde 13'ü “500 TL ve üzeri”, yüzde 9'u “101-250 TL arası” ve yüzde 4'ü “251-500 TL arası” bütçe ayırdığını ifade etti.
 
 
İlgili Kişi:
Dilek Özcan
Marjinal Porter Novelli
dileko@marjinal.com.tr
0212 219 29 71
 
GittiGidiyor hakkında
2001 yılında kurulan ve 16 yıllık geçmişiyle Türkiye'de e-ticaretin öncü pazaryeri olan GittiGidiyor, 2011 yılında global e-ticaret devi eBay'in çatısı altına girdikten sonra sektördeki lider konumunu daha da güçlendirdi. Aylık ortalama 60 milyon ziyaret, yaklaşık 19 milyon kayıtlı üyesiyle Türkiye'nin en çok tercih edilen alışveriş sitesi olan GittiGidiyor1, avantajlı fiyatlarla milyonlarca ürüne ev sahipliği yapan; bireysel satıcılar, KOBİ ve büyük işletmelerin mağaza açıp işlerini büyüttüğü güvenli bir alışveriş platformudur. 50'den fazla kategoride 15 milyondan fazla ürün çeşidiyle farklılaşan GittiGidiyor, ödemeleri %100 güvence altına alan ödeme-onay sistemi “Sıfır Risk” kullanır. Yaklaşık her saniyede 1 ürünün satıldığı site, 5 milyon kez indirilen mobil uygulamalarıyla ve mobil cihazlara uyumlu alışveriş ekranlarıyla trafiğinin %64'ünü mobilden almaktadır. www.gittigidiyor.com/cadde sayfası ile stil sahibi bir yaşam için öneriler ve uzman editörler tarafından hazırlanan özel içerik platformu blog.gittigidiyor.com ile alışverişte rehber olacak içerikler sunan GittiGidiyor, ulusal ve uluslararası alanda önemli e-ticaret ödülleriyle başarılarını taçlandırmaya devam ediyor. www.gittigidiyor.com
 
 


  Share  Paylaş
GittiGidiyor
Hakkında
İnternetten alışverişin güvenilir ismi GittiGidiyor, 2001 yılından bu yana 11 milyondan fazla kişiyi bir araya getiriyor. GittiGidiyor’da aklınıza gelebilecek her şeyi kolaylıkla bulabilir, hem bireysel satıcılardan alışveriş yapabilir, hem kendiniz satış yapabilir veya online dükkan açarak işinizi büyütebilirsiniz. Kurumsal firmaysanız, GittiGidiyor’da resmi mağazanızı açabilir, satışlarınızı buradan yönetebilirsiniz. Cep telefonu ve tablet uygulamalarımızla ise alışverişe istediğiniz yerden devam edebilirsiniz. Güçlü potansiyeli ve güvenli ödeme sistemi Sıfır Risk ile dünyanın en büyük pazar yeri eBay’in dikkatini çeken GittiGidiyor, 2011 yılında eBay’in satın almasıyla birlikte, global eBay’in Türkiye iştirakı (eBay Türkiye) oldu. Türkiye’de internetten alışverişi güvenilir ve keyifli hale getiren GittiGidiyor, kullanıcılarına hayran kalacakları deneyimler yaşatmaya